וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו 20 אמפייר סטייט: זו המדינה שתארח את גורד השחקים הגדול בעולם

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 12:31

צפו בסרטון: הקמת גורד שחקים ענק בצורת קובייה, המתוכנן להיות הגדול בעולם, יוצאת לדרך בערב הסעודית. הפרויקט השאפתני כולל 8,000 דירות, מתקני בידור, מוסדות חינוך ואצטדיון ייחודי עם 45 אלף מושבים

ערב הסעודית משיקה את “מוקעב”, גורד שחקים בצורת קובייה, שיהיה הגדול בעולם. ערוץ היוטיוב Public Investment Fund, צילום מסך
ערב הסעודית משיקה את “מוקעב”, גורד שחקים בצורת קובייה, שיהיה הגדול בעולם/צילום מסך, ערוץ היוטיוב Public Investment Fund

ערב הסעודית נוקטת צעד משמעותי ומרשים בעולם האדריכלות והפיתוח העירוני עם השקת מיזם שאפתני לבניית גורד שחקים חדש, שייקרא "מוקעב" (Mukaab). גורד השחקים יתמקם בלב השכונה המתפתחת "ניו מוראבה" (New Murabba), המתוכננת להפוך למוקד של חדשנות ומודרניות לקראת אירוח אקספו 2030.

המוקעב, שיתנשא לגובה מרשים של 400 מטרים, יהיה כה רחב שהוא יוכל להכיל בתוכו 20 בנייני אמפייר סטייט, דבר שיביא אותו להיות לגורד השחקים הגדול ביותר בעולם מבחינת שטחו. במקביל לגרד השחקים, הפרויקט יכלול מתקנים נוספים שישדרגו את איכות החיים בשכונה ובממלכה כולה. בין היתר, תוקם תשתית של מרכזי בידור, מוסדות חינוך, פארקים ציבוריים ואצטדיון ייחודי עם כ-45,000 מושבים, שיהפוך למוקד של אירועים ספורטיביים ותרבותיים. המיזם הזה נועד לא רק לשדרג את מעמדה של ערב הסעודית, אלא גם להפחית את תלותה בנפט, כאשר הממלכה שואפת להפוך למרכז עולמי לתיירות ולתעשייה.

מייקל דייק, מנכ"ל ניו מוראבה, מציין כי המוקעב לא יהיה סתם בניין נוסף בשמי העיר, אלא ייצג סמל חשוב לערים הגדולות של המאה ה-21. הוא מדגיש שהמבנה צפוי להיות יצירת מופת אדריכלית, שיכולה לשמש ככרטיס ביקור לעיר ולממלכה כולה. כבר כיום, הושלמו הכנות רבות, כולל חפירות של מעל 10 מיליון מטרים מעוקבים של אדמה, שמסמנות את תחילת הדרך לבנייה מרהיבה זו.

השלב הראשון של הבנייה צפוי להסתיים עד לשנת 2030, ויכלול כ-8,000 יחידות דיור שיכולות לאכלס כ-35,000 תושבים. זהו שלב מכריע לקראת אקספו 2030, תערוכה בינלאומית מרהיבה המתוכננת לארח מעל 190 מדינות שונות, ובכך להציג את הישגי הממלכה לעולם.

בנוסף לאדריכלות המרשימה, המוקעב ישלב טכנולוגיה מתקדמת ביותר. הכיפה של המבנה תהיה מסוגלת להציג הולוגרמות, דבר שיאפשר לאורחים לחוות חוויות אינטראקטיביות וחדשניות מכל רחבי העולם. המוקעב יהיה מעוצב בסגנון אדריכלי ייחודי, כולל חזיתות בצורת משולשים, המעניקים לו מראה מודרני ודינמי.

ערב הסעודית שואפת למצב את עצמה כמובילה בשוק הבנייה העולמית עד 2030, והמוקעב הוא מהלך מרכזי במטרה זו. המיזם משקף את רצונה של הממלכה לחדש ולהתפתח, להציג לעולם את ההישגים האדריכליים שלה, וליצור סביבה מתקדמת שבה תיירים ישקלו לבקר ועוד אזרחים יבחרו להתגורר. זהו פרויקט שמהווה את השלב הבא במעבר של ערב הסעודית לעידן עולמי חדש, ועשוי לשנות את פני האדריכלות בעיר ובממלכה כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully