וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפת הביקושים של ישראל מצטמצמת: איפה הכי רציתם לגור השנה?

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 14:57

לרגל חגי תשרי, מחלקת המחקר של אתר מדלן בדקה עבור וואלה נדל"ן מי הן 10 השכונות שזכו להכי הרבה חיפושים בשנה החולפת • איך המלחמה השפיעה על מפת הביקושים של ישראל?

זוג עובר דירה. ShutterStock
זוג עובר דירה/ShutterStock

השנה העברית שחלפה בשוק הנדל"ן הישראלי הייתה רוויה בתנודות, כאשר מלחמת חרבות ברזל שנפתחה בתחילתה השפיעה על ההיצע והביקוש לדירות באזורים מסוימים ברחבי הארץ.

מחלקת המחקר של אתר מדלן בדקה עבור וואלה נדל"ן מי הן 10 השכונות שזכו להכי הרבה חיפושים בשנה החולפת, וגילתה שעל אף התנודות הרבות שחווה השוק, הדומיננטיות של הערים הגדולות נשמרה ואף גדלה, כשתל אביב פותחת את הרשימה עם שכונת לב העיר שפותחת את הרשימה זה השנה השנייה, וכן שכונות תל אביב שולטות ברשימה עם כ-6 שכונות סה"כ. עם זאת, גם העיר הצפונית חיפה לא נשארה מאחור, עם 3 שכונות פופולריות - שכונות אחוזה, הדר הכרמל, ונווה שאנן. הנציגות היחידה שאינה מתל אביב או חיפה, היא שכונת מרכז העיר הרצליה.

טל קופל, מנכ"ל מדלן, מסביר כי "מעניין לראות שלמרות השנה הסוערת ביותר שעברה על מדינת ישראל, ברשימת השכונות המבוקשות על ידי ישראלים עולם כמנהגו נוהג, ואין בה הפתעות מרעישות. למרות שסבלה לא מעט התקפות, תל אביב נותרת בראש כעיר המבוקשת - והיקרה - ביותר למגורים בישראל, בפרט בחלקיה הירוקים והמשפחתיים יותר".

איזו שכונה חיפאית מתברגת בשלושת המקומות הראשונים?

השכונה שהישראלים חיפשו הכי הרבה השנה על פי אתר מדלן היא שכונת לב תל אביב - בדיוק כמו בשנה שעברה. שכוללת את המוסדות המרכזיים של העיר כמו תיאטרון הבימה, היכל התרבות, וכן שדרות שדרות רוטשילד ורחוב שנקין, לצד מוקדי בילוי וקניות מרכזיים כמו שוק הכרמל ומדרחוב נחלת בנימין.

במקום השני נמצא החלק הצפוני של שכונת הצפון הישן בתל אביב. השכונה שטיפסה השנה מהמקום השלישי לשני מאופיינת בבנייה עירונית נמוכה יחסית של 3-5 קומות. ברחובות הראשיים של השכונה - דיזנגוף, בן יהודה, אבן גבירול ואחרים, ישנם מקומות בילוי ובתי עסק רבים. בנוסף, השכונה ירוקה מאוד, וסמוכה לפארק הירקון, גן העצמאות, נמל תל אביב וחופי רחצה.

במקום השלישי נמצאת הנציגה החיפאית הראשונה ברשימה - שכונת אחוזה הממוקמת על רכס הכרמל שהוקמה בשנות ה-20' של המאה הקודמת, ועד מהרה הפכה לפרבר של חיפה. בשכונה עובר ציר מוריה המרכזי בעיר, וחלק מתושביה זוכים לנוף עוצר נשימה למפרץ חיפה או לחוף הכרמל. השכונה מאפשרת גישה נוחה לשלל מוקדי קניות ובילוי בשדרות מוריה, וכן למרפאות ולבית החולים "כרמל" שנמצא בשכונה. תושביה של אחוזה נהנים גם מריבוי מוסדות ציבור, הכוללים מוסדות חינוך לכל הגילאים, סניפי תנועות נוער, בתי כנסת ומתנ"סים. עבור שכונת אחוזה מדובר בקפיצה משמעותית מהמקום השביעי בשנה שעברה.

חוף הים, חיפה. ShutterStock
חוף הים, חיפה/ShutterStock

במקום הרביעי נמצאת נציגה תל אביב נוספת - החלק המרכזי של אזור הצפון הישן המשתרע מצפון לשדרות בן גוריון, וממשיך עד ז'בוטינסקי מצפון, אבן גבירול ממזרח וציר הירקון-אליעזר פרי ממערב, וכולל את אזור את גן העיר (אבל לא את כיכר רבין), שפע גינות קטנות, ונחשב לשקט ומשפחתי יחסית.

במקום החמישי נמצא החלק הדרום מזרחי של הצפון הישן - בתוכו נמצאות שלוש כיכרות מרכזיות וידיעות בעיר - כיכר רבין, דיזנגוף וכיכר הבימה.

במקום השישי נמצאת נציגה חיפאית נוספת - שכונת הדר כרמל הממוקמת בין אזור מרכז הכרמל לעיר התחתית של חיפה, שבהשוואה לשנה שעברה ירדה מהמקום השני לשישי. השכונה שבעבר שימשה כמרכז העיר חיפה, עדיין מאופיינת ברחובות מסחר, שוק עירוני, ותחבורה ציבורית תדירה יחסית. עיקר הבנייה בשכונה היא בנייני דירות נמוכים בני 3-5 קומות. בשנים האחרונות השכונה זוכה להתעוררות מצד אוכלוסייה צעירה וכן נהנית ממאמצי העירייה לפתח את האזור. בדומה לאחוזה,

כיכר המדינה וצפון תל אביב במראה מהאוויר. ShutterStock
כיכר המדינה וצפון תל אביב במראה מהאוויר/ShutterStock

במקום השביעי נמצאת הנציגה היחידה שאינה בתל אביב או חיפה, שבשנה שעברה זכתה במקום השישי ברשימה, מרכז העיר הרצליה - השכונה הוותיקה והמרכזית ביותר בעיר, וכוללת מספר מוקדי קניות, בילוי, ותרבות. השכונה נחשבת לנגישה מאוד באמצעות תחבורה ציבורית, עם קווי אוטובוס רבים עוברים ברחובותיה המרכזיים כמו רחוב וייצמן, בן גוריון, והרב קוק, ובמבט לעתיד גם צפוי לעבור בשכונה קו מטרו שיגיע עד למרכז תל אביב. עם זאת, כיום השכונה סובלת ממצוקת חנייה ועומסי תנועה, וצפויה גם לעבור תהליכים משמעותיים של התחדשות עירונית מבתי דירות קטנים ומבני שיכון לבנייה חדשה ומגדלי מגורים.

במקום השמיני נמצאת הנציגה החיפאית השלישית והאחרונה - שכונת נווה שאנן שהתקדמה מהמקום התשיעי בשנה שעברה. נווה שאנן היא אחת השכונות הוותיקות והגדולות בחיפה ובולטת בנוף החיפאי בהיותה מישורית ונוחה להליכה שלצד תמהיל אוכלוסייה מגוון, הקירבה לטכניון, וריבוי המסחר ומקומות הבילוי בה הופכים אותה לאטרקטיבית במיוחד עבור צעירים וסטודנטים.

את העשירייה סוגרות שתי שכונות תל אביביות נוספות. במקום התשיעי החלק המרכזי בצפון הישן של תל אביב הנהנה מקרבה לחופים הפופולריים ביותר של העיר, כולל חוף גורדון וחוף פרישמן, ובריכת גורדון, והינו חלק מהעיר הלבנה ההיסטורית. עם זאת, השכונה ירדה השנה מהמקום הרביעי לתשיעי בשיעורי הביקושים.

את הרשימה סוגרת שכונת הצפון החדש שסביב כיכר המדינה בתל אביב, הכוללת מספר מגדלי יוקרה חדשים כמו מגדלי אקירוב, ומספר מגדלים שנבנים בימים אלה באזור כיכר המדינה ובמתחם סמל. תושבי השכונה נהנים לא רק קרבה למרכזי מסחר ובילוי במרחק הליכה, אלא גם מהקרבה היחסית לתחנת הרכבת, ומהפוטנציאל העתידי של הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully