וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בדירות חדשות: כיצד נישמר מליקויי הבנייה הנפוצים בישראל?

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 17:30

רבים מאמינים כי רכישת דירה חדשה מבטיחה להם חיים ללא דאגות, אולם המציאות מוכיחה אחרת: גם בפרויקטים חדשים ויוקרתיים נמצאו ליקויי בנייה חמורים, במיוחד בכל הנוגע לחיפוי החיצוני של הבניין • כיצד טכנולוגיה חדשה מהווה תשובה לאתגרי הענף?

פרויקט אחסימך של קבוצת תדהר בלוד חיפוי אקו וול. שחף איזנשטיין, סופירור מדיה,
פרויקט אחסימך של קבוצת תדהר בלוד חיפוי אקו וול/שחף איזנשטיין, סופירור מדיה

כניסה לדירה חדשה היא חוויה משמחת ומרגשת. עם זאת, לעתים קרובות מדי בימינו היא גם עלולה להפוך לסיוט של ממש עבור הרוכשים, שנאלצים להתמודד עם אינספור ליקויים - המקשים על ההתאקלמות בדירה, פוגעים באיכות חייהם ואף עלולים לגרום לסיכונים ומפגעים משמעותיים.

אחד הליקויים הבולטים בפרויקטי הבנייה בישראל קשור להתקנה לא תקנית של אריחים, וטמון בהכרח בחומר הגלם שבו הקבלנים משתמשים. אבן באיכות ירודה, כמו האבן הטבעית שמשתמשים בה כבר עשורים, התגלתה כעמידה פחות מפני תרחישים של מזג אוויר, גלי חום וכמויות גשם גדולות, ועלולה להתנתק מחזית הבניין ולהביא לסכנה ממשית לחיי אדם.

חשוב לציין כי החוק בישראל מספק הגנה לרוכשי דירות חדשות באמצעות "חוק המכר (דירות)", אשר מחייב קבלנים לתקן ליקויים במשך תקופת אחריות מוגדרת. במסגרת זו, תופעת החיפויים הנושרים והלא עמידים גוררת לרוב הליכים משפטיים ממושכים כנגד חברות הבנייה, כאשר דיירים רבים מוצאים את עצמם אובדי עצות לנוכח התנערות הקבלנים מאחריות לספק פתרונות לאחר תום התקופה הקבועה בחוק. הליכים אלו עלולים לגרום לירידת ערך הנכסים בבניין, וגם הפיצויים שיקבלו הדיירים על עוגמת הנפש לא באמת יפצו על התקופה שבה חוו בעיות תחזוקה הקשורות ללחות ושינויים בטמפרטורה, ואף התפתחות עובש כתוצאה מרטיבות.

חיפוי לקוי: סכנה ממשית לחיי אדם

אחת הסכנות המשמעותיות ביותר שנובעות מחיפוי לקוי - היא נפילת אריחים. תופעה זו מסכנת חיים באופן ממשי, כאשר אריחים כבדים, אשר נופלים מגובה רב, עלולים לגרום לפציעות חמורות ואף להוביל למקרי מוות.

בנוסף לסכנת החיים, חיפוי לא עמיד לא גורם גם לאיטום לקוי, ומאפשר חדירת מים ורטיבות לדירות, דבר שמגביר את הסיכון להתנתקות האריחים מבסיס הבניין. כמו כן, נפילת אריחים יוצרת חשש מפני קריסת מבנים שלמים ומביאה לידי יצירת אווירה של חוסר ביטחון בקרב דיירים ועוברי האורח. הסיבות לנפילת אריחים הן רבות ומגוונות, וכוללות הדבקה לא נכונה ושימוש בחומרים שאינם מתאימים לתנאי מזג האוויר בישראל.

ליקויי בנייה, ובפרט אלו הקשורים לחיפוי בבנייני מגורים, מהווים בעיה חמורה בישראל. הם מסכנים את בטיחות התושבים, פוגעים באיכות חייהם, ומובילים להוצאות כספיות משמעותיות וגם לפגיעה תדמיתית קשה לחברות הבנייה.

על מנת להתמודד עם הבעיה, נדרשת פעולה משולבת שכוללת שיפור התקנים והרגולציה בתחום הבנייה, פיקוח על קבלנים וחברות בנייה, העלאת מודעות בקרב רוכשי דירות לחשיבות של בדיקות מקיפות לפני רכישה, ועידוד פיתוח ויישום טכנולוגיות ושיטות חדשות לשיפור איכות הבנייה ולעמידות לאורך שנים.

האם נמצא הפתרון לתופעה הבעייתית?

למרות האתגרים הרבים, קיימים פתרונות חדשניים המציעים עתיד חכם ובטוח יותר בתחום חיפויי הבנייה. טכנולוגיית ECOWALL החדשנית מבוססת על אבן פורצלן, אשר מעוגנת בחוזקה רבה יותר מהאבן הטבעית, ומספקת עמידות יוצאת דופן. החיפוי החזק והעמיד הזה מתמודד בהצלחה עם האקלים הישראלי ומבטיח עמידות לאורך שנים רבות.

בסיס ההמצאה של טכנולוגיית ECOWALL נעוץ בכשלים המתמשכים בשיטת ברנוביץ' הוותיקה, אשר בה נוצק החיפוי יחד עם קירות השלד של הבניין - שיטה זולה ומהירה הנשענת על מחצבים טבעיים - ולא עושה שימוש באבן איכותית ומבוקרת. השיטה של ECOWALL, המבוססת טכנולוגיה ייחודית שעליה נרשמו שישה פטנטים, נחשבת לפורצת דרך גם בזכות החדשנות האדריכלית שהיא מאפשרת - הודות לשימוש בחומרי גלם חדשניים המעניקים נראות רעננה למבני המגורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שיטת חיפוי אקו וול. שחף איזנשטיין, סופירור מדיה,
שיטת חיפוי אקו וול/שחף איזנשטיין, סופירור מדיה

השימוש בטכנולוגיית ECOWALL מבטיח התקנה בטוחה ויציבה, ומפחית משמעותית את הסיכון לנפילת אריחים. בנוסף, מדובר במערכת המבוססת על עקרונות הבנייה הירוקה, אשר מספקת מוצר איכותי עם בידוד תרמי חיצוני, ומאפשרת יישום חזיתות מורכבות של מבני מגורים תוך שמירה על עמידות גבוהה.

אריאל פוקוטינסקי, מנכ"ל חברת ECOWALL, מציין: "השיטה מציעה מענה לאתגרים הרבים שהענף מתמודד איתם - החל מבטיחות הדיירים ועד הדרישות האדריכליות החדשות. הטכנולוגיה מובילה מהפכה בענף החיפויים והיא תוצר של חשיבה מחדש על כל תהליך החיפוי. זאת, במטרה לממש חזון כחול-לבן ולייצר מבני מגורים מגוונים ומרהיבים בנוף השכונות, אשר עומדים במבחן הזמן. הפתרון החדשני יבטיח איכות חיים גבוהה לדיירים, יגביר את הקמתם של מבנים ברי קיימא, ישנה את פני הערים בישראל ויקדם עתיד בטוח יותר לכולנו".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully