וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מיליון מ"ר ו-15,000 מועסקים: פארק הייטק חדש יעשה מהפכה בחיפה

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 15:09

ראיון אופטימי לשנה החדשה: רני בנדר, שנכנס לתפקיד יו"ר החברה הכלכלית לחיפה לפני מספר חודשים, מתכנן את העשייה לקדנציה הקרובה ומכריז בראיון מיוחד לוואלה נדל"ן כי פארק הייטק חדש המתוכנן בצ'ק פוסט חיפה ישנה את חייהם של תושבי אזור חיפה

פארק מתם חיפה. 3Dvision,
פארק מתם חיפה/3Dvision

"גולת הכותרת היא הקמת פארק הייטק חדש בצ'ק פוסט חיפה, שישתרע על 500,000 מ"ר ויספק תעסוקה איכותית ל-15,000 תושבי האזור", מכריז רני בנדר, היו"ר החדש של החברה הכלכלית לחיפה, בראיון מיוחד לוואלה נדל"ן.

החברה הכלכלית לחיפה נוסדה ב-1972 כתאגיד עירוני בבעלות מלאה של עיריית חיפה. החברה פועלת כזרוע יזמית וביצועית של העירייה בפיתוח פרויקטים רחבי היקף, יצירת עוגנים כלכליים, עסקיים ומסחריים המהווים פלטפורמה ליצירת מקומות תעסוקה, מסחר, תרבות, תיירות ופנאי.

בנדר, שנכנס לתפקיד לפני מספר חודשים, מסתכל בימים אלו אל האופק ומתכנן את העשייה לקדנציה הקרובה. בנדר הוא חיפאי בעשור האחרון, והשתלב לפני כשנה במקום השלישי ברשימתו של יונה יהב, ראש העיר חיפה. כיום הוא מכהן כחבר מועצת העיר חיפה ונבחר כאמור להוביל את החברה הכלכלית לחיפה, כיו"ר החברה.

רני בנדר, יו"ר החברה הכלכלית לחיפה. החברה הכלכלית חיפה,
רני בנדר, יו"ר החברה הכלכלית לחיפה/החברה הכלכלית חיפה

בעבר כיהן כסגן ומ"מ דובר משרד החינוך ויועץ תקשורת במשרד התעשייה והמסחר וכיו"ר שותפות חיפה-בוסטון .CJP הוא משמש כרב סרן במילואים פעילים בחיל האוויר ויו"ר עמותת "נקודת ציון למורשת צה"ל", הפועלת לחינוך ערכי צה"ל בקרב תלמידי תיכון ברחבי הארץ. בנדר, בעל תואר ראשון בתקשורת וניהול, ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון. כיום משמש גם כמנכ"ל מתחם הסיטי סנטר - מתחם עירוב שימושים הכולל מסחר, משרדים ובית מלון במושבה הגרמנית בחיפה.

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

במה עוסקת החברה הכלכלית לחיפה בשוטף?

לדברי בנדר, "לחברה הכלכלית מספר תחומים עיקריים בהם היא עוסקת בשוטף, מסביר בנדר, שהמשמעותי הוא ניהול פארק מת"ם, בשיתוף חברת הנדל"ן "גב ים", העוסקת בייזום, וניהול פארק לתעשיות עתירות ידע בתחום המחקר והפיתוח. הפארק פרוש על שטח של כ-400 אלף מ"ר ומועסקים בו מעל ל-15,000 עובדים, הוא נמצא במבואותיה הדרומיים של חיפה ומאייש חברות הייטק בינלאומיות".

"בנוסף אנחנו שותפים עם חברה הנדל"ן "מבנה" ב'פארק מדעי החיים והיי טק', הממוקם בדרום חיפה. הפארק משתרע על שטח של כ-31 דונם כקומפלקס ייחודי לתחום מדעי החיים עם חברות בינלאומיות המתחמות בביו-טכנולוגיה. בתחילת 2025 אנחנו אמורים להשיק מעל ל-28,000 מ"ר חדשים וכבר אנו נמצאים בביקושים קשיחים", מוסיף בנדר.

פארק מדעי החיים, חיפה. באדיבות החברה הכלכלית,
פארק מדעי החיים, חיפה/באדיבות החברה הכלכלית

"כמו כן, יש לחברה הכלכלית לחיפה, שתי חברות בנות, האחת היא חברת קריית הספורט והבילוי חיפה, המנהלת את אצטדיון סמי עופר עם 30,000 מושבים ביציעים מקורים, הנחשב מהאצטדיונים הטובים באירופה. בימים אלו הוציאה החברה מכרז פומבי, להקמה והפעלה של שטחי מסחר במפלס 01 באצטדיון, בשטח של כ- 7,500 מ"ר, עבור פעילות למסחר, לבילוי ולפנאי. הכוונה ששטחי המסחר ישמשו מוקד משיכה מיוחד ומרשים עבור תושבי העיר ועבור באי האצטדיון ויופעלו בסינרגיה עם כלל הפעילויות במתחם. מדובר במיקום אטרקטיבי, בסמוך לשכונה החדשה נאות נבון שבה עתידים להיבנות 6,000 יחידות דיור, זאת בנוסף לשכונת נאות פרס הסמוכה לאצטדיון. שטחי המסחר נמצאים בקרבת כביש 4 ובסמיכות לתחנת המטרונית החדשה שתוקם בקרוב".

"חברת בת נוספת של החברה הכלכלית לחיפה היא חברת היי סנטר, המקדמת יזמות טכנולוגית באמצעות In Ventech - במסגרתה ניתנות הטבות ותמריצים ליזמים וחברות סטארטאפ הממוקמות בחיפה. החברה הקימה בחיפה מרכז לאומי וחדשני המקדם כלכלה כחולה Blue Tech וכן הקימה את Hifund - פלטפורמה לגיוס הון לחברות הזנק חיפאיות".

מה אתה מתכנן לקדנציה הקרובה?

בנדר מצהיר כי "גולת הכותרת היא הקמת פארק הייטק חדש בצ'ק פוסט ע"ש "עוזיה גליל" אשר יספק תעסוקה ל- 15,000 איש. התכנון מתקדם בשיתוף משרד הכלכלה, רשות מקרקעי ישראל ומנהלת המפרץ. הפארק שיבנה בצמוד לצומת הצ'ק פוסט, נמצא בנקודה אסטרטגית על צירי תחבורה ראשיים וסמוך לרכבת, לרכבלית, למטרונית ולאוטובוסים בתחנת מרכזית 'המפרץ'. מדובר על אזור בו ניתן לבנות מעל ל-500 אלף מ"ר משרדים עם עירוב שימושים. ראש העיר, יונה יהב, הגדיר את הפרויקט הנ"ל כפרויקט בעדיפות עליונה ואנו נעשה הכול כדי להוציא אותו אל הפועל בזמן קצר".

"אנו מקדמים את 'פארק המדע וההייטק חיפה', בשיתוף חברת 'מבנה', אשר נמצא לקראת סיום בניית שני בניינים נוספים של 28,000 מ"ר וחניון הכולל 24,000 מ"ר. אנו צופים שנסיים בתוך שישה חודשים ואני שמח לראות שיש ביקושים של חברות מתחומי מדעי החיים וההייטק, המעוניינות להיות חלק משמעותי מהאקו סיסטם של העיר. גם שם יתווספו מעל ל-1,500 מועסקים חדשים, בבניינים החדשים".

פארק עוזיה גליל. דוברות עיריית חיפה,
פארק עוזיה גליל/דוברות עיריית חיפה

"פרויקט משמעותי נוסף הינו פארק מתם, המנוהל בהצלחה ע"י השותפה שלנו, חברת 'גב ים'. פארק מת"ם עם מעל ל-400 אלף מ"ר ובתפוסה מלאה של מרכזי R&D של חברות בינלאומיות, כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, 500+ ואינטל והביקושים הקיימים מסייעים לנו לבנות בניין נוסף בשטח של 60,000 מ"ר. לפני כשנה סיימנו את בניית בניין "מתם מזרח" בצמוד לכביש 4 , עם כ- 90,000 מ"ר. הפארק הינו מהטובים בישראל ומאפשר אקוסיסטם ייחודי, בשילוב המוסדות האקדמיים בעיר ביניהם הטכניון והאוניברסיטה, מוסדות רפואה ביניהם רמב"ם, בני ציון וכרמל ורמה גבוהה של איכות עובדים הגרים בחיפה ובצפון", מציין בנדר.

"במרחב העיר, נקדם נכסים עירוניים שאינם שמישים ונסב אותם לנכסים עם אופי כלכלי, תיירותי ותרבותי עם הכנסות משכירות לחברה ולעיר וכן נפעל במסגרת פרויקט 'החזרת העסקים לרחוב וברחוב' לחיזוק הכלכלה במספר שכונות מרכזיות בעיר".

מה החזון שלך כיו"ר החברה הכלכלית לחיפה?

"אני מאמין שכלכלה מניעה עיר, לכן החזון שלי הוא שהחברה הכלכלית לחיפה תהיה קודם כל מגדלור כלכלי לעיר חיפה בפרט ולצפון בכלל. במסגרת הפעילות שלנו אנו נוגעים גם בנדל"ן, גם בעסקים קטנים ובינוניים, גם בהשקעות היי טק, כדי להוסיף כמה שיותר משרות איכותיות וגם להגדיל את השטחים המניבים. אנחנו נמצאים בצומת כלכלי/ עסקי/ נדל"ני, ולכן יש לנו השפעה כלכלית על העיר חיפה", מסביר בנדר.

"כרגע אני מתווה מדיניות, דרכי פעולה, וכמובן התפקיד המרכזי שלי הוא להוציא את הפרויקטים אל הפועל, וזו תהיה המדידה האמיתית. לחיפה יש את כל התנאים להפוך לעיר כלכלית ותיירותית משמעותית בארץ ובעולם, עם הארכת שדה התעופה במפרץ, כאשר חברת אייר חיפה שנכנסת החודש לפעול בעיר ולהפעיל טיסות פנים ארציות וטיסות לאגן הים התיכון, ופתיחת פרויקט חזית הים, שיאפשר לחיפאים להגיע לנמל ולהנות ממסחר, תיירות ואקדמיה בתוך אזור הנמל ובמקביל להגברת קווי תחבורה ימיים של אוניות נוסעים ישראליות ובינלאומיות". בעתיד הקרוב החברה הכלכלית לחיפה, תהיה אחראית גם על תחום התיירות בעיר, יחד עם העמותה לפיתוח תיירות חיפה".

"משימה נוספת שלי כיו"ר היא לחבר את באופן משמעותי את כלכלת העיר למשרדי ממשלה ושיתופי פעולה עם ארגונים וחברות בארץ ובעולם. כמובן שכל היעדים הנ"ל יתוקצבו באמצעות תקציבי החברה הכלכלית חיפה, תקציבי עירייה, תמריצים כלכליים ממשלתיים, יזמים פרטיים ישראלים וקרנות בינלאומיות. יש לחיפה משאבים נדירים- מוסדות אקדמיה מעולים כמו הטכניון ואוניברסיטת חיפה, מוסדות רפואיים ברמה בינלאומית ותושבים ברמה גבוהה. אני קורא לכל יזם שירצה לבחון כניסה כלכלית לחיפה לפנות אליי, ומבטיח לעשות הכל כדי לסייע לו ככל שאוכל. יונה יהב ראש העיר, וגדי מרגלית מנכ"ל העירייה, נותנים גיבוי מלא לתוכניות לפיתוח הכלכלה בעיר, ונדאג ביחד להוציא אותן אל הפועל ולהצעיד את חיפה קדימה גם בתחום הכלכלי", מסכם בנדר.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully