וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: מרכז חדשני לביטחון אנרגטי יוקם בעיר הזו

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 15:58

תלויה רק בעצמה: עיריית ירושלים מקימה מרכז חדשני לייצור ואגירת חשמל סולארי, שיבטיח אספקת חשמל יציבה לשירותים חיוניים בעיר, גם בעת חירום, ויצמצם את התלות ברשת החשמל המסורתית. הקמת המרכז היא חלק ממימוש תוכנית האקלים העירונית

הלוחות הסולאריים על גג מרכז התחזוקה העירוני בגבעת שאול. עיריית ירושלים,
הלוחות הסולאריים על גג מרכז התחזוקה העירוני בגבעת שאול/עיריית ירושלים

מהפך אנרגטי בירושלים: עיריית ירושלים, באמצעות חברת "עדן" - החברה לפיתוח כלכלי בירושלים ובשיתוף משרד האנרגיה והתשתיות הלאומיות, מקימה בימים אלה מרכז חדשני לייצור חשמל ממקורות מתחדשים, במרכז התחזוקה העירוני בגבעת שאול. המרכז החדש, המצויד במערכת לייצור חשמל סולארי ואגירתו במצברים, נועד לעודד שימוש באנרגיה ירוקה, להבטיח אספקת חשמל יציבה לשירותים חיוניים בעיר, גם בעת חירום, להפחית את השימוש בגנרטורים בשעת חירום ואת התלות ברשת החשמל הארצית.

הגדלת השימוש באנרגיה ירוקה ואגירת חשמל ירוק תאפשר עצמאות אנרגטית, שלא תלויה ברשת ומאפשרת שהייה לאורך תקופה ארוכה ללא חיבור לרשת החשמל הארצית בעתות חירום. בעתות שגרה, השימוש במערכות החדשות יהיה לצורך התייעלות וחיסכון בצריכת החשמל.

החיסכון השנתי למרכז התחזוקה בגבעת שאול נאמד בכ-100,000 שקלים מתוך עלות שנתית כוללת של כחצי מיליון. ניצול המצברים יהיה רק בכ-70% מהמלאי, ו-30% יישארו באופן קבוע לחירום. בהפסקות חשמל - המצברים יספקו חשמל למבנים חיוניים במרכז התחזוקה העירוני.

"שינוי תפיסתי ביחס לאספקת אנרגיה בעיר ולהגנה על הסביבה"

המרכז לביטחון אנרגטי בגבעת שאול - שבו מרוכזים היחידות של מינהל תפעול, לרבות ציי כלי הרכב ומשאיות האשפה - יפעל באמצעות קולטים סולאריים ומצברים מתקדמים, שדרכם ייצר וייאגר חשמל, ויספק אותו בשעות השיא וכן במקרה של הפסקות חשמל. הטכנולוגיה המתקדמת תאפשר לצמצם את עלויות החשמל בזכות ניצול יעיל של אנרגיה מתחדשת, הגנה על הסביבה ושיפור איכות האוויר.

חברת "עדן" נערכת לפריסת מערכות דומות במבנים עירוניים ובתחילה במבנים המוגדרים כמבנים עירוניים לשעות חירום (בנייני העירייה בכיכר ספרא ועוד).

הקמת המרכז לביטחון אנרגטי של העירייה נולדה במסגרת קורס היערכות עירונית לשינויי האקלים, שבו לוקחים חלק מנהלים מעיריית ירושלים. הקורס מהווה נדבך מרכזי בתוכנית האקלים העירונית שאושרה בשנת 2021 על ידי ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ומטרתו ליישם את אפיקי הפעולה והיעדים האסטרטגיים של תוכנית האקלים בתוכניות העבודה של אגפי העירייה השונים.

משה ליאון ראש עיריית ירושלים, מאי 2024. ראובן קסטרו
משה ליאון ראש עיריית ירושלים, מאי 2024/ראובן קסטרו

עיריית ירושלים היא העירייה הראשונה בישראל שערכה קורס למנהלים בנושא היערכות למשבר האקלים, והיא מהעיריות הראשונות שגיבשו תוכנית היערכות לשינויי האקלים וחוסן אנרגטי במסגרת תוכנית המאיץ של משרד האנרגיה והמשרד להגנת הסביבה. תוכניות העבודה שגיבשו המשתתפים בקורס נוגעות, בין היתר, בחיזוק החוסן העירוני במצבי קיצון וכן בשגרת אקלים משתנה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיר הבירה ירושלים היא חלוצה גם בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל. המרכז לביטחון אנרגטי שאנו מקימים בימים אלה, מהווה דוגמה ליישום פתרונות חדשניים להתמודדות עם משבר האקלים, ומייצג שינוי תפיסתי ביחס לאספקת אנרגיה בעיר ולהגנה על הסביבה. נמשיך להפוך את ירושלים לעיר מתקדמת וירוקה לרווחת כל תושביה ומבקריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully