וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייבי פרינדלי: אלו השכונות בישראל שיש בהן הכי הרבה קטנטנים

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 9:18

דירוג השכונות הכי משפחתיות: בסיוע מדלן, דירגנו את 30 השכונות המובילות מבחינת שיעור הילדים הקטנים בערי ישראל. הדירוג לא כולל את הערים החרדיות והערביות • איזו עיר תזכה בתואר בירת הילדים של המדינה?

ילד מצחיק. ShutterStock
ילדים זה שמחה/ShutterStock

הרבה ילדים זה הרבה שמחה? אולי כן ואולי לא, זה כבר עניין של טעם; עם זאת, דבר אחד בטוח - מי שיש לו ילדים קטנטנים, יעדיף לגור בקרבת משפחות בסטטוס דומה.

במדינתו הקטנה, הנחשבת לאחת המובילות בילודה בעולם המערבי, שיעור הילדים בכל שכונה נחשב לפקטור חשוב בבחירה לגור בה, המשפיע באופן ישיר על אופי השכונה, המוסדות הפועלים בה, ואופי הקהילה שחיה בה. "לשכונות מרובות ילדים יש בדרך כלל לא מעט יתרונות ממשים, שהופכים את החיים בהן לטובים יותר עבור כלל התושבים. ראשית, הן נוטות להיות ירוקות יותר, עם פארקים וגינות שעשועים. שנית, הביטחון האישי בהן הוא לרוב גבוה יותר, וזה גם פועל יוצא של תחושת הקהילה החזקה שנוצרת בשכונות כאלו. המסגרות המשותפות של הילדים והמפגשים התכופים בגן השעשועים הופכים את השכונות האלו לכאלו שבהן כולם מכירים את כולם - משהו שישראלים מאד אוהבים, ובסופו של דבר מהווה גם פקטור מהותי יחסית בהפיכתה של השכונה למבוקשת", מסביר טל קופל, מנכ"ל מדלן.

בסיוע אתר מדלן, הכנו עבורכם את דירוג 30 השכונות שבהן שיעור הילדים בגילים 0 ועד 9 הוא הגבוה ביותר. כדי לשמור על תחרות הוגנת, הדירוג לא כולל את הערים החרדיות והערביות.

30 השכונות בישראל - שמועדפות על משפחות צעירות

את דירוג 30 השכונות המובילות בשיעור הילדים בגילים 0 עד 9, מבין הערים שאינן משויכות לחברה החרדית או הערבית, מובילה שכונת המע"ר בחריש עם 38%, לאחריה מככבות ברשימה בעיקר שכונות מערי דרום הארץ ואזור השפלה, עם שכונת רמת השקד באופקים, שכונת נאות המוסיקה בשדרות הסיגליות בבאר שבע, וגדרה עם גדרה מזרח, כולן שיעור של כ-37%. שכונת סנסן בצור הדסה עם 36%, היא הנציגה היחידה בצמרת של אזור ירושלים והסביבה.

מבין ערי מרכז הארץ, שגם נמצאות בראש הרשימה אנו רואים את שכונת נאות שמיר ברמלה עם 35%, שכונת הרקפות בראשון לציון עם 34% שנמצאת במקום ה-17, שכונת גליל ים בהרצליה הממוקמת רק במקום ה-23 עם 32%, כשרשימת 30 השכונות בעלות השיעור הגבוה ביותר של ילדים בגילאי 0-9 ננעלת שכונות היובלים בקריית שמונה, שכונת המשולש הדרומי בגבעת שמואל, ושכונת הפרחים בחריש, בהן שיעור הילדים בגילאי 0-9 מבין כלל תושבי השכונה השיעור עומד על 30%.

דירוג השכונות בישראל שיש בהן הכי הרבה ילדים. עיבוד לנתונים שנלקחו מאתר מדלן, מערכת וואלה
השכונות שמובילות את דירוג שיעור הילדים מבין כלל תושבי השכונה/מערכת וואלה, עיבוד לנתונים שנלקחו מאתר מדלן

בהמשך הרשימה עם שיעור של 29% של ילדים בגילאי 0-9 מבין כלל תושבי השכונה נמצאות שכונת עפולה הירוקה בעפולה, שכונת האגמים באשקלון, שכונת שער הגיא החדשה ביקנעם עלית, וכן שכונות רחובות הצעירה ברחובות, והשכונה הירוקה בכפר סבא.

לאחריהן עם שיעור של כ-28%, זוכות לייצוג מספר ערים נוספות מאזור מישור החוף ומרכז הארץ, עם שכונות אור הים באור עקיבא, שכונות עתלית - הגורן, מתחם הרכס, יפה נוף וגני סביון, המע"ר בגני תקווה, שכונת חצרות המושבה ברחובות, שכונת הפארק בחדרה, והחורשים בראש העין.

דירוג השכונות בישראל שיש בהן הכי הרבה ילדים. עיבוד לנתונים שנלקחו מאתר מדלן, מערכת וואלה
החלק השני של הדירוג/מערכת וואלה, עיבוד לנתונים שנלקחו מאתר מדלן

לצידן, גם מספר ערים רחוקות יותר ממרכז הארץ כמו צפת עם שכונת מרכז העיר, עפולה עם שכונת C1. בהמשך הצמרת, עם כ-27% נמצאות שכונות נאות רבין - יבנה הירוקה ביבנה, שכונת נאות פרס בחיפה, שכונת בר לב במזכרת בתיה, שכונת הציפורים במודיעין מכבים רעות, פארק יבנה בבאר יעקב, שכונת רמת אמיר בקדימה צורן ושכונת תלמי מנשה הצעירה בבאר יעקב.

את הרשימה סוגרות שכונות פלורנטין בתל אביב, נווה גנים בפתח תקווה, והמרינה בהרצליה - בהן רק 5% מכלל תושבי השכונה הם ילדים בין גילאי 0 עד 9.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully