וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד השיכון: "לא מרגישים צורך להתנצל על הטיפול בחרדים"

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 10:56

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד השיכון והבינוי, השיב בכנס השנתי של ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, על הטענה הרווחת כי קיימת אג'נדה מיוחדת של המשרד לטיפול במגזר החרדי

חרדים רוקדים יחדיו. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

כנס הנדל"ן השנתי של ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, המתקיים בימים אלו באילת, סיפק מספר כותרות מעניינות.

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, נשאל במושב הפתיחה של הכנס האם הטענות כי קיימת אג'נדה מיוחדת של המשרד להקצות חלק ניכר מהגרלות דווקא לחרדים נכונות. לדבריו, אין אג'נדה לפרויקטים עבור חרדים, אבל "אנחנו לא מתנצלים, גם באופן אישי וגם בשם השר, על הטיפול בחרדים".

בהקשר לכך, שיתף מורגנשטרן בדילמה שהייתה סביב הגרלה הקרובה עם כ-2,500 יחידות דיור בבית שמש וציין כי היו גורמי מקצוע במשרד השיכון שטענו שיש להמתין כי זה לא נראה טוב כלפי חוץ ולכן שאל אם בעבר היו מחכים עם הוצאת דירות להגרלות. גורמי המקצוע אמרו שלא היו מחכים לאורך כל העשור האחרון כשיש יחידת דיור אנחנו מוציאים אותה. לסיכום, טען מורגנשטרן כי "בסך המצטבר של ההגרלות לחרדים זה עומד על החלקי היחסי שלהם באוכלוסייה".

בנוסף, הכריז מורגנשטרן כי עד סוף השנה יהיו למעלה מ-10,000 דירות שיוגרלו בהנחה לצעירים, במסגרת תכנית "דירה בהנחה". לדבריו, "הגרלה ראשונה תיפתח ב-30 לספטמבר לפני ראש השנה, והשנייה לקראת סוף השנה האזרחית. בהגרלות הללו יש שתי בשורות: כ-50% מהדירות שהוגרלו השנה נמכרות בפחות מ-1.5 מיליון שקל. יש דירות בבית שאן וקצרין ב-700 אלף שקל לדירת 100 מ"ר לזכאי. דבר שני, הצלחנו לפצח אחרי מכרזים שנכשלו מספר פעמים, בבית שאן, בדימונה, קצרין וגם באום אל פחם 1,500 יחידות דיור".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן. מרסלו,
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן/מרסלו

עוד, מורגנשטרן הודיע בכנס כי בכוונת המשרד להקים מטה דיור צפוני, "אנחנו רוצים לקחת את הצפון בפרק הדיור ולהקים מטה דיור צפוני, כי אנחנו רואים את הרשויות בצורך שלהן לבוא ולהסתכל על התכנון. יש רשויות שגם אם ניתן להן הקצאות קרקע חומה הן לא ידעו להשביח אותן כמו שצריך. המטרה היא להקים מטה דיור צפוני שיתכלל את כל מה שצריך לעשות בעולם התכנון ושם לתת את משקל יתר על תוכניות דירה בהנחה. אנחנו משווקים צמודי קרקע, אבל צריך להבין איך לגרום לאטרקטיביות להגיע לקריית שמונה, למעלות תרשיחא".

מורגנשטרן נשאל האם לא הגיע הזמן לטפל בביקושים בצורה אחרת מאשר ההגרלות השונות, לדוגמא, הגרלת 42 דירות בשדרות שהיו להן ביקושים של 17 אלף נרשמים. בתשובתו הסביר מורגנשטרן כי "היכולת להגדיל היצע כשאתה נמצא בתוך יחידת קרקע מאוד מצומצמת הופך להיות מאוד מאתגר כי תמיד יהיו חסמים".

יזמים שישבו בקהל, טענו במהלך הראיון, כי השמאי הממשלתי למעשה עוצר את כל הדברים עליהם דיבר מנכ"ל משרד השיכון, שכן "ברגע שמבקשים מיליון שקל על דונם אדמה בגליל אז אין שום סיבה שמישהו ירצה לבוא". מורגנשטרן התייחס להערה והסביר כי "בשיח שהתקיים עם ראשי הרשויות בנושא זה, השר גולדקנופף אמר שצריך להביא החלטה למועצת רמ"י להקפאת שומות למשך שנתיים בשביל שהמחירים לא יעלו, ולהגדיל את תקרת ההנחה באזור עדיפות א' וב', להוריד בכ-20% את המחיר שמשלמים על השומה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully