וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 4 שנים פחות: צעד משמעותי בדרך לקיצור הליך הקמת דירה בישראל

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 11:35

בשורה שחיכנו לה שנים: מנכ"ל מינהל התכנון חשף אמש כי יפורסם בשבועות הקרובים תדריך שיעשה סדר ויגדיר בדיוק מה צריכה לכלול תוכנית בינוי • מדובר בקיצור של שנה עד ארבע שנים בהליך הוצאת היתר הבניה

נוה גן פתח תקווה 21 במאי 2017. ראובן קסטרו
עד 4 שנים פחות: צעד משמעותי בדרך לקיצור הליך הקמת דירה בישראל/ראובן קסטרו

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, חשף אמש לראשונה בכנס ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, בשיחה עם הילה ציאון, עורכת הנדל"ן של ידיעות-ynet, כי מינהל התכנון יציג בשבועות הקרובים מדריך 'בינוי ופיתוח' שיציג פורמט סדור, מצומצם ובהיר לגבי ההנחיות שצריכות להיות כלולות בתוכנית בינוי. מדובר בקיצור של שנה עד ארבע שנים בהליך הוצאת היתר הבנייה שכן כיום, קיים בלבול רב בשלב הביניים, בין שלב התוכנית לשלב ההיתר, דבר שגורם לעיכובים משמעותיים בהליך הרישוי.

"אנחנו נמצאים היום במצב משביע רצון עם תוכניות מאושרות, אך הוצאת ההיתרים והביצוע לוקחים הרבה מאוד זמן. כחלק מהמהלך לצמצום הזמן להוצאת היתר, קידמנו מספר צעדים כשהמרכזי בהם הוא ביטול הקלות הבנייה שייכנס לתוקף כבר בשנה הקרובה. לאחר פגישות שקיימנו עם איגוד מהנדסי ואדריכלי הרשויות המקומיות ועם התאחדות הקבלנים, נפרסם בשבועות הקרובים תדריך לתוכנית בינוי ופיתוח שיגדיר בדיוק מה צריכה לכלול תוכנית בינוי. זאת בשורה גדולה לקבלנים ובעיה שהבטחנו לטפל בה", אמר אלמליח.

רפי אלמליח, מנכ"ל מנהל התכנון, כנס פסגת ההתחדשות העירונית. נאו מדיה,
רפי אלמליח, מנכ"ל מנהל התכנון, כנס פסגת ההתחדשות העירונית/נאו מדיה

בנוסף, אלמליח התייחס לבינוי לשיקום הצפון. "קידמנו מהלכים שונים בצפון הארץ לשיקום האזור וזה עוד לפני שקמה מנהלת שאמורה לקחת לידיה את המושכות. איתרנו שטחים בהם אפשר לייצר פתרונות למפונים בעיקר ביישובים כפריים. באמצעות קראווילות יבילות או מתחמים שיכילו מבנים בבניה מודולרית שיכולים אחר כך לשמש לתושבים אחרים שיוכלו להגר לצפון כאשר המפונים ישובו לבתיהם. הצורך הזה של מנהלת הוא גדול. ראינו בדרום שנכנסה לפעילות מנהלת תקומה היא ריכזה את כל המהלכים וחייבים להקים את זה גם בצפון. יש לנו כבר את הסמכויות לתת לה כבר הכנו תוכניות."
"אם מסתכלים על מחירי הדיור, בצפון ובדרום המחירים לא יורדים. האזורים האלה בסוף ישובו אליהם, אין לנו ארץ אחרת, אבל זה לא יקרה בימים הקרובים לצערי".

בנוגע לסיום תמ"א 38 אמר אלמליח, "התוכניות של התחדשות עירונית ברמה מתחמית הן יותר נכונות בגיבוי של חלופת שקד שנותנת פיתרונות לקידום תוכנית יחד עם היתר".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully