וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם כבר טילים, שם: למעלה יקב איטלקי, למטה מקלט אטומי של 1,150 מ"ר

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 11:03

בהשקעה של 30 מיליון שקל: החלו העבודות לבניית יקב "כמיסה", עם מרכז מבקרים ענק בפארק דלתון שבגליל • "אנחנו עושים מרתף אטומי בגודל 1,150 מ"ר, שיהיה ניתן להכניס בו את כל דיירי הפארק במצב של התקפה" | בלעדי

יקב כמיסה, פארק דלתון שבגליל. אדריכלית נינה ליזיק פוסטלניק,
יקב כמיסה, פארק דלתון שבגליל/אדריכלית נינה ליזיק פוסטלניק

התגעגעתם לשתות יין מול נופי הגליל הפתוחים? יש לנו בשורה בשבילכם: החלו העבודות לבניית יקב "כמיסה" בפארק דלתון שבלב הגליל העליון, בהשקעה של 30 מיליון שקל. העבודות צפויות להימשך כשלוש שנים עד לאכלוס המקום.

היקב, שיעוצב בסגנון איטלקי המזכיר את היקבים של טוסקנה, יכסה שטח של כ-2,300 מטרים רבועים ויציע מרכז מבקרים מודרני ורחב ידיים. בעלי היקב, יהודה כמיסה, ציין כי "במרתף יותקנו חביות בסגנון איטלקי, בעומק האדמה יאוכסנו החביות בגובה נמוך על פני הקרקע, ותהיה מעלית שירות שתחבר את המרתף לשאר חלקי היקב. כל התהליכים, כולל מילוי, שאיבות וטיפול בחביות, יתבצעו במרתף עצמו, עד שהתהליך יושלם והחביות ייצאו משימוש".

ואם זה לא מספיק, גולת הכותרת בימים אלו: במידה ותהיה התקפת טילים מלבנון - תרדו למרתף האטומי המרווח שנמצא מתחת ליקב, ותמשיכו בשלכם. "אנחנו מקימים מרתף אטומי בשטח של 1,150 מטרים רבועים, שיכול לשמש את כלל דיירי הפארק במצב של התקפה או ירי המוני. חיזבאללה מנסה להרוס את הגליל, אך אנחנו בונים וממשיכים קדימה", מוסיף כמיסה.

יקב כמיסה, פארק דלתון שבגליל. אדריכלית נינה ליזיק פוסטלניק,
יקב כמיסה, פארק דלתון שבגליל/אדריכלית נינה ליזיק פוסטלניק

מנכ"ל פארק דלתון, ללו וילנסקי, מסר: "בפארק דלתון פועלים כיום 14 יקבים, ולמרות המצב הביטחוני המתוח והאתגרים הנלווים לחיים בגבול הצפון, תושבי מרום הגליל, החלוצים ואוהבי הארץ, ממשיכים להאמין בהתיישבות. על בסיס רוח זו ובתמיכת התושבים, פארק דלתון פועל ביתר שאת, כך גם היזמים שהחלו את עבודות הבנייה. יקב כמיסה המפואר הוא חלק מתהליך שנועד להקים מפעלים חדשים, כשחלקם כבר סיימו את הבנייה, אף על פי הירי של חיזבאללה לעבר היישובים בגליל".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
יקב כמיסה, פארק דלתון שבגליל. אדריכלית נינה ליזיק פוסטלניק,
יקב כמיסה, פארק דלתון שבגליל/אדריכלית נינה ליזיק פוסטלניק

פארק דלתון, הממוקם בלב הגליל העליון, הוא מרכז תיירותי וחקלאי המציע חוויה ייחודית של טבע, תרבות ויין. הפארק משתרע על פני שטח נרחב של גבעות ירוקות ונופים קסומים, ומספק הזדמנויות רבות לפעילויות חוץ, טיולים וסדנאות בנושא היין. באזור הפארק פועלים מספר יקבים, שאותם מנהלים יזמים מקומיים, והם מציעים ביקורים, טעימות וסדנאות. פארק דלתון ידוע בזכות איכות היין המיוצר בו, המבוסס על מסורת עתיקה ותהליכי ייצור מודרניים. המקום מהווה מרכז קהילתי חשוב ותומך בפיתוח הכלכלה המקומית, ובזמן האחרון הוא הפך גם לסמל של עמידות ואמונה בעתות קושי. המיזמים החדשים, כולל יקב כמיסה, מוסיפים נופך נוסף להתפתחותו של הפארק ומחיים את התרבות המקומית, תוך שמירה על הקשר העמוק בין האדמה, האנשים והיין.

ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר: "מרכז המבקרים והיקב החדש בפארק תעשיות דלתון אינם רק מפעל לייצור יין איכותי, אלא גם ביטוי עמוק לערכי הציונות. הם מעידים על אמונתנו ביכולתנו לפתח את הגליל לטפח ולהעניק ערך מוסף לכלכלת האזור. בניית המרכז והיקב נעשית מתוך הבנה עמוקה של המציאות הביטחונית המורכבת שבה אנו חיים. היזמים המקומיים כאן מוכיחים כי גם בתנאים מאתגרים, החיים ממשיכים, הכלכלה משגשגת והחברה שלנו חזקה מתמיד".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully