וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבר זמני לשנה: שיטת קבורה "חדשה" תחזיר אותנו לימי בית שני?

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 12:36

במקום בנייה לגובה, בנייה לעומק: אחד הפתרונות המוצעים כיום כמענה למצוקת הנדל"ן בתחום הקבורה בישראל מחזיר אותנו לשיטות הקבורה של תקופת בית שני, בה נקברו המתים בקבר זמני למשך שנה, שלאחריה נאספו העצמות לקבר קבוע ותת קרקעי

הדמיה: שיטת הקבורה שהציע אליה דרעי בפרויקט הגמר שלו. אליה דרעי,
הדמיה: שיטת הקבורה שהציע אליה דרעי בפרויקט הגמר שלו/אליה דרעי

אין מקום בבתי העלמין: בימים אלו מוצעים פתרונות רבים כניסיון לתת מענה למחסור הגדול בשטח הקבורה בישראל, כאשר אחד הפתרונות המעניינים מבקש להחזיר את שיטת הקבורה מתקופת בית שני, עם חידוש מסוים שיתאים אותו לימינו.

כיום, שיטת הקבורה המסורתית מאפשרת כ-300 קברים לדונם, כאשר עם הכנסת שיטות קבורה בקומות, המספר עלה לכ-1,200 קברים לדונם. הפתרון שיזם אליה דרעי, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, מציע גישה מתקדמת יותר, המאפשרת להגיע לכ-4,000 קברים לדונם.

במסגרת פרויקט הגמר שלו, דרעי חקר את שיטת הקבורה העתיקה של "קבורת כרמים", מימי בית שני כאמור, חידש אותה והציע פתרונות המותאמים לחברה המודרנית, תוך שמירה על מסורת והלכה יהודית.

שיטות הקבורה הקיימות בישראל. אליה דרעי,
שיטות הקבורה הקיימות בישראל/אליה דרעי

התהליך של קבורת כרמים כולל קבורה זמנית באדמה למשך שנה אחת, כשלאחריה נאספות עצמות הנפטר לקבורה קבועה בחלל תת-קרקעי עמוק, באופן מכובד ודיסקרטי. מעל פני הקרקע מוצבת מצבה אישית לכל נפטר, המאפשרת למשפחות להתייחד עם יקיריהן בדרכן הייחודית.

שיטה זו מציעה צמצום שטחי הקבורה פי עשרה בהשוואה לקבורה המסורתית, תוך שמירה על כבוד המת, איזון בין צורכי המשפחות והגנה על הסביבה והדורות הבאים. הפרויקט זכה לתמיכתה של עמותת "קבורת ארץ ישראל", אשר כוללת אדריכלים, כלכלנים ורבנים, הפועלים לקידום פתרון אמיתי לבעיות הקבורה הנוכחיות במדינה, במטרה להתמודד עם העלויות הגבוהות והמחסור בשטחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שיטות הקבורה הקיימות בישראל. אליה דרעי,
שיטות הקבורה הקיימות בישראל/אליה דרעי

דרעי השקיע מחשבה רבה ביצירת פתרון הלכתי תקין, יעיל וירוק, שמטרתו להקל על אחת הבעיות הקשות במדינה. הוא מתכוון למצוא מימון ושיתופי פעולה כדי לקדם את הנושא. הפרויקט מושך תשומת לב רבה בקרב רבנים, ששוקלים את ההצעה ובוחנים אפשרויות לשינוי השיטה הנוכחית.

הפרויקט של אליה דרעי מוצג במסגרת תערוכת הבוגרים בקמפוס בצלאל, האקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, שהיא פתוחה לקהל הרחב עד לתאריך 21.8.2024.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully