וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיר שלכם? המדינה תכריז מחר על התחדשות ענק בארבע ערים שונות

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 8:57

בלעדי: הממשלה צפויה להכריז מחר על ארבעה מתחמים מועדפים לדיור במסלול של פינוי בינוי בארבע ערים שונות. הבנייה החדשה תכלול הקמה של אלפי דירות חדשות. באילו ערים מדובר?

הריסות הבתים ביישובי העוטף במסגרת שיקום היישובים ובנייתם מחדש, בארי, 4 ביוני 2024. אבי רוקח
אילוסטרציה: הריסת מבנים לצורך התחדשות עירונית/אבי רוקח

פרסום ראשון: ועדת השרים לענייני פנים, בראשות שר הפנים משה ארבל, צפויה להכריז מחר על ארבעה מתחמים חדשים מועדפים לדיור במסלול של פינוי בינוי בערים: קריית שמונה, נהריה, טבריה וחדרה. מדובר בהריסה של מאות דירות ישנות תמורת הקמה של אלפי דירות.

ההכרזה על מתחם כמתחם לפינוי-בינוי מקנה ליזם את הטבות המס הקבועות בחוק, שהינן חיוניות למימוש הפרויקט, וכן מחילה עליו את ההסדרים הקבועים בחוק בנושא "דייר סרבן". ההכרזה מתבצעת בשלב מתקדם יחסית של הפרויקט, לאחר שהתכנית הופקדה להתנגדויות על ידי מוסד התכנון המוסמך לאשרה, ולאחר שהיזם השלים חתימה על הסכמי פינוי-בינוי עם בעלי דירה בפרויקט בהיקף של 67% לפחות, כך שמדובר במתחמים המצויים ברמת בשלות גבוהה לביצוע.

שר הפנים משה ארבל: "המשך תנופת ההתחדשות העירונית, התכנון והפיתוח בכל אזורי הארץ ובפריפריה ודווקא בימים אלו מעידים על המחייבות העמוקה שלנו להעמיק שורשים בכל חלקי הארץ. עבודתם המסורה של עובדי מינהל התכנון ויו"ר הותמ"ל מניבים תוצאות מצוינות לדיור בר השגה".

אלו המתחמים שיוכרזו מחר:

קריית שמונה: מתחם הנרייטה סאלד-עליית הנוער
המתחם בשטח של כ-70 דונם, מצוי בדרום העיר קרית שמונה, בתחום השיפוט של העיר ומיועד להתחדשות עירונית במסלול של פינוי ובינוי. המתחם ממוקם במרקם העירוני הבנוי של העיר בסמיכות וממערב לנחל ופארק עין זהב וממזרח לכביש 90. כיום מצויים במתחם כ-269 יחידות דיור ב- 15 בנייני רכבת בני 3-4 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

הבינוי המוצע למתחם יכלול כ-1,200 יחידות דיור, בנוסף יכללו שימושי מבנים ומוסדות ציבור ושטחים פתוחים. התכנית מציעה חידוש ושדרוג של השכונה הקיימת, תוך העצמת האורבניות, עירוב שימושים, מתן מענה לצרכי ציבור, יצירת קישוריות, חידוש תשתיות ועוד.

קידום מתחם זה, במיוחד בימים אלו של מלחמת "חרבות ברזל" הוא סמל לצמיחה, התחדשות, חיזוק החוסן החברתי ומהווה נדבך משמעותי בתהליך שיקום העיר והחזרת תחושת הביטחון לתושבים ולאזור.

קריית שמונה, מאי 2016. ראובן קסטרו
קריית שמונה, מאי 2016/ראובן קסטרו

נהריה: התחנה המרכזית
המתחם ממוקם במרכז העיר נהריה, בלב המע"ר, בסמיכות לכניסה הראשית לעיר, מערבית לכביש 4 ולמסילת ותחנת הרכבת הקיימות. שטחו כ- 80 דונם. כיום מצויים במתחם כ-174 יחידות דיור בכ-20 מבני מגורים בני 1-4 קומות

הבינוי המוצע למתחם יכלול כ-1,100 יחידות דיור. התכנית מציעה חידוש ושדרוג השכונה הקיימת ומתחם התחנה המרכזית בראייה כוללת של המרקם הוותיק, בהתייחס למיקומה בסמיכות לתחנת רכבת נהריה.

המתחם כלול בתכנית כוללת להתחדשות המקודמת בעיר ובתחומו חלים ייעודי מגורים מסחר ותעסוקה.. בנוסף, התחנה המרכזית המצויה במתחם התוכנית צפויה לעבור התחדשות במסגרת התוכנית.

נהריה. ShutterStock
נהריה/ShutterStock

טבריה: מתחם המגינים
מתחם המגינים ממוקם באזור הצפון-מערבי של העיר טבריה, בשכונת קרית שמואל המצויה בקרבה למרכז העיר, לחופים הצפוניים והטיילת של טבריה. שטחו כ-29 דונם, והוא ממוקם בסמיכות לעיר העתיקה ולתחנה המרכזית. כיום מצויים במתחם כ-101 יחידות דיור בכ-27 מבני שיכון בני 2-5 קומות.

הבינוי המוצע למתחם יכלול כ-935 יחידות דיור. המתחם מציע התחדשות עירונית תוך הסתכלות על התחדשות כלל המרחב: מגורים, דרכים ושבילים ושטחי ציבור מבונים ופתוחים תוך מענה לטופוגרפיה ההררית של העיר.

קידום מתחם זה, לצד תוכניות התחדשות נוספות בעיר המקודמות במחוז צפון יזרז את הליך ההתחדשות העירונית המיועד להעצים ולחדש את העיר, מבחינה פיזית וחברתית, על ידי תוספת דירות, צרכי ציבור, היצע מסחר ותעסוקה וחידוש תשתיות.

מבט מהאוויר על העיר טבריה ועל הכינרת. ShutterStock
מבט מהאוויר על העיר טבריה ועל הכינרת/ShutterStock

חדרה: מתחם פאר
מתחם פאר ממוקם במרכז חדרה, בשכונת פאר. שטחו כ-75 דונם, והוא תחום בין הרחובות בן צבי ממערב ופיינברג מדרום. כיום מצויים במתחם 386 יחידות דיור ב-24 בניינים במצב התחזוקה שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

הבינוי המוצע למתחם יכלול כ-2,750 יחידות דיור. התוכנית במתחם, של תדהר וגפן של צחי אבו, מציעה חידוש ושדרוג השכונה הקיימת בראייה כוללת של המרקם הוותיק, בהתייחס למרכזיותה תוך העצמת האורבניות, עירוב שימושים ומתן מענה לקישוריות ויצירת חיבורים חדשים לשאר חלקי העיר חידוש תשתיות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully