וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הקמת יישוב חדש, עם קונספט מיוחד: ישלב אנשים עם מוגבלות בציבור

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 14:27

הוועדה המחוזית צפון אישרה את הפקדת התכנית להקמת היישוב "שיבולת" בגליל התחתון, המיועד לתת מענה ולהקל על שילובם של אנשים עם מוגבלויות בציבור הרחב • יוקמו כ-350 יח"ד, בהן כ-70 יח"ד עבור אוכלוסיות עם מוגבלויות ובני משפחותיהם

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הועדה המחוזית צפון אישרה את הקמתו של יישוב חדש בגליל התחתון, תחת השם "שיבולת". היישוב החדש יהיה בקונספט חדש וייחודי וישמש כ"כפר שילוב", המיועד להקל על שילובם של אנשים עם מוגבלויות בציבור הרחב.

ההצעה להקמת היישוב הוגשה ע"י משרד הבינוי והשיכון בשיתוף החטיבה להתיישבות, כמתן מענה לביקוש גבוה בקרב משפחות של אנשים עם מוגבלויות במרחב הצפון, לצד הקושי למצוא אתרים מתאימים לשילוב אנשים עם מוגבלויות בקהילה.

הישוב תוכנן כך שלא תהיה הפרדה פיסית בין אזורי המגורים של האוכלוסיות, בדגש על הקמת מרכז ציבורי וקהילתי משותף לאוכלוסיות משולבות. על פי התכנון, יוקמו כ-350 יחידות דיור סה"כ, בהן כ-70 יוקצו עבור אוכלוסיות עם מוגבלויות ובני משפחותיהם.

"אין דרך מעוררת תקווה מגיבוש ושילוב אנשים מגוונים במקום אחד"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, מר יהודה מורגנשטרן: "ממשיכים לחזק את ההתיישבות בארצנו, ואין דרך מעוררת תקווה מגיבוש ושילוב אנשים מגוונים במקום אחד. בתכנון הישוב 'שיבולת' הושקעו מאמצים רבים לקיום גיוון התיישבותי, החל משילוב בין אוכלוסיות שונות ועד להקמת מבנים שיספקו גיוון כלכלי ותרבותי. גאה ומודה לגורמי המקצוע במשרדנו, המאפשרים לדבר לקרות בעשייה מקצועית".

סמנכ"לית לענייני הכפר, הגברת אסנת קמחי: "כמשרד הבינוי והשיכון, המטפל בביסוס ההתיישבות בנגב ובגליל ובהקמת ישובים חדשים, אנו גאים מאד ומתרגשים ביום זה. הקמת הישוב שיבולת הוא בעל חשיבות רבה גם לביסוס ההתיישבות בנגב ובגליל, וודאי בקליטת אוכלוסיית בעלת צרכים מיוחדים כתושבים בישובים הכפריים וכחלק בלתי נפרד מהקהילה, בנוסף לישוב דניאל המופקד במחוז דרום בימים אלו. נמשיך ונעשה למען ההתיישבות בנגב ובגליל".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully