וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש גב כלכלי: רובי קפיטל השלימה מימון למספר קבוצות רכישה עם מאות דירות

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 13:24

חברת רובי קפיטל השלימה מימון למספר קבוצות רכישה בהיקף של כ-860 יחידות דיור. עלות הקמת הפרויקטים: כ-1.6 מיליארד שקל • למעלה מ-200 מהדירות יוקמו בתל אביב

כלכלת המשפחה התנהלות פיננסית כסף. ShutterStock
ביטחון כלכלי/ShutterStock

קבוצות הרכישה חוזרות ובגדול: חברת רובי קפיטל, המתמחה במימון והשקעות בנדל"ן, מעדכנת הבוקר (ב') כי חתמה מתחילת השנה על הסכמי מימון לכ-7 קבוצות רכישה שונות, עם היקף בנייה של כ-860 יחידות דיור סה"כ בעלות כוללת של למעלה מ-1.6 מיליארד שקל.

מיקי ברגר, סמנכ"ל מימון וליווי פיננסי ברובי קפיטל, מסביר כי הפעילות של קבוצות הרכישה צוברת תאוצה וצפוי להימשך בקצב גבוה יותר בשנים הקרובות.

לדבריו, "הגידול בפעילות הקבוצות נובע בעיקר בשל העלאת הריבית במשק מאז אפריל 2022. יזמים שרכשו קרקעות יקרות ועלויות המימון הכבידו עליהם מכרו את הקרקעות לקבוצות רכישה וכן חל גידול בהתארגנות של קבוצות לצורך התמודדות משותפת במכרזי מנהל. במקביל, קבוצות שרכשו קרקעות לפני מספר שנים, רואים היום את ההתאוששות בביקושים בשוק ומאיצים את הליכי הרישוי והמימון. במקביל אנחנו רואים התמקצעות בפעילות הקבוצות. מארגני קבוצות מקצועיים המלווים במשרדי עורכי דין מובילים שמבטיחים את השלמת הפרויקטים תוך מתן ערך לחברי הקבוצה".

אלו הפרויקטים שתממן החברה:

• פרויקט של 54 יח"ד צמודות קרקע במצפה רמון שיבנה על קרקע שנרכשה מרמ"י וההיתר לבנייה צפוי להתקבל בתחילת שנת 2025.

• פרויקט לבניית 115 יח"ד בגילה בירושלים, הפרויקט יכלול 3 בניינים כאשר הקרקע נרכשה בשנת 2014 ומאז הכפילה את שוויה

• בשכונת אחיסמך בלוד תממן רובי קפיטל קבוצה שתבנה 224 יח"ד בשבעה בניינים. חברי הקבוצה רכשו את הקרקע בכ- 32 מיליון שקל ושוויה היום מוערך בכ- 82 מיליון שקל

• בתל אביב, רחוב בעלי המלאכה, תממן החברה פרויקט להקמת 40 יח"ד עם חזית מסחרית מעל 3 מרתפי חניה. מדובר בקרקע בבעלות היסטורית ששוויה מוערך כיום בכ- 150 מיליון שקל.

• פרויקט נוסף בתל אביב: קבוצת פלורנטין סקוור במימון החברה כבר החלה בעבודות החפירה והדיפון של מתחם עירוב שימושים שיכלול 4 בניינים הכוללים 200 יח"ד, שטחי מסחר, תעסוקה ומבני ציבור.

• בשכונת מתתיהו במודיעין עילית תממן החברה הקמת 192 יח"ד ו - 6 גני ילדים ב- 9 בניינים מגורים. הקרקע נרכשה על ידי חברי הקבוצה בעבר במחיר של כ- 102 מיליון שקל ושוויה היום כ0 166 מיליון שקל

• בנתניה, החברה נמצאת בשלבי חתימה אחרונים עם קבוצה שתבנה 38 יח"ד במבנה של 20 קומות מעל קומת קרקע וקומת גלריה בשכונת נוף הטיילת.

מיקי ברגר, סמנכ"ל מימון וליווי פיננסי ברובי קפיטל. יקיר פולק,
מיקי ברגר, סמנכ"ל מימון וליווי פיננסי ברובי קפיטל/יקיר פולק

גידול נוסף בפעילות קבוצות הרכישה צפוי במסגרת התקדמות התכנון במתחמים אטרקטיביים, באוזרי ביקוש, המאופיינים בריבוי בעלי קרקע פרטיים. במרכז הארץ יש מתחמים גדולים המחוזקים בחלקם על ידי בעלי קרקעות פרטיים כמו מתחם האלף בראשון לציון, דרום מערב בת ים, צפון מערב תל אביב, מתחם שדה דב, חוף התכלת בהרצליה ורובע גלילות, רחובות מזרח ועסקאות השבה נוספות.

בחלק מהמתחמים כבר אושרו התוכניות המפורטות ובחלקם הם יאושרו בשנים הקרובות. כאשר התוכנית המפורטת מאושרת, בעלי הקרקע שהתארגנו מראש יכולים לצאת לבנייה מיידית באמצעות קבוצת רכישה והצפי הוא למאות פרויקטים כאלו בשנים הקרובות במתחמים השונים. רובי קפיטל מתמחה בפתרונות מימון יצריתיים וגמישים לבעלי הקרקע, בבואם לממש את זכויותיהם באמצעות בניית הפרויקטים.

רובי קפיטל היא מגופי המימון המובילים בתחום מימון הבנייה למגורים בישראל, ומתמחה בליווי פרויקטי התחדשות עירונית ומימון קבוצות רכישה. בשנתיים האחרונות היא חתמה ונמצאת בהליכי התקשרות על הסכמי מימון עם מספר גדול של קבוצות בהיקף של כ-2,000 יח"ד. החברה פועלת בשת"פ עם ארבעה בנקים ועשרה גופים מוסדיים מובילים ועל לקוחותיה נמנות קבוצות רכישה, חברות יזמיות בינוניות וגדולות לרבות חברות ציבוריות.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully