וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החקיקה שאושרה תשים סוף לפשיעה המאורגנת בענף הבניה?

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 14:41

הצעת החקיקה של שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף תאפשר לרשם הקבלנים למנוע מקבלנים המעורבים בפשיעה להיות קבלנים רשומים בישראל. האם זה מה שיעצור את הפשיעה המאורגנת בענף הבניה?

אתר בנייה באר יעקב. יוסי אלוני, פלאש 90
אתר בנייה/פלאש 90, יוסי אלוני

זה מה שצריך כדי לעצור את התופעה החמורה בענף הבניה? היום (21.7) אושרה הצעת החקיקה של שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, בוועדת השרים של הממשלה לתיקון חוק רישום הקבלנים, במטרה להגביר את המאבק בפשיעה המאורגנת בענף הבניה.

רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון אחראי על ניהול פנקס הקבלנים ומתן רישיונות לקבלנים הרשומים, ובכך מסדיר את הפעילות בענף הבנייה. תיקון החקיקה המוצע נועד להרחיב את סמכויותיו של רשם הקבלנים, נוכח תופעות חמורות הקיימות בענף, כדוגמת גביית דמי חסות, סחיטה באיומים, איום על קבלנים ודחיקתם החוצה מפרויקטים פרטניים, ועד כדי דחיקתם מעיסוק בענף בכללותו. נדגיש כי לתופעות אלו השפעות כלכליות משקיות רחבות, בין השאר, בשל פגיעה בתחרות בין הקבלנים בשוק והעלאת מחירי העבודות, הגוררות בהמשך עלייה במחירי הדיור וההוצאה הציבורית, וירידה ברמה המקצועית של הקבלנים.

תיקון החקיקה יאפשר לרשם הקבלנים כלי יעיל ואפקטיבי למנוע מקבלנים המעורבים בפשיעה, ובתוך כך תומכים את פעילותם הכלכלית של ארגוני הפשיעה ומקבלים עבודות הנדסה בנאיות בזכות פעילות עבריינית ולצרכיה, בדגש על הפעלת אמצעים אלימים לצורך קבלן העבודות, להיות קבלנים רשומים בישראל ובכך להקשות עליהם את הפעילות העבריינית ולשמור על הענף. בהתאם להצעת החוק, המידע המודיעיני יועבר לרשם הקבלנים ממשטרת ישראל והוא יפעל מול הקבלן בהתאם.

יצחק גולדקנופף. ראובן קסטרו
יצחק גולדקנופף/ראובן קסטרו

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "החקיקה שהנחתי היום על שולחן הממשלה תהווה כלי חשוב ביותר למאבק ההכרחי בפשיעה המאורגנת שחדרה לענף הבניין. פעילות עבריינית זו מזיקה לציבור, כמו גם לבעלי המקצוע העובדים בתחום, ועל כן גיוס המשאבים הקיימים לטובת אכיפה מהירה ויעילה נגד תופעות אלו הנו ראשון במעלה. אמשיך לחזק את ההגנות הנדרשות בענף בכדי לעודד את צמיחתו".

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "תיקון החקיקה הנוכחי מציע מנגנון מקיף ושלם יותר לטיפול בתופעה שמטבעה מתנהלת במחשכים ולכן הטיפול בה דורש כלים ויכולות תואמים להתמודדות עמה. שיתוף הפעולה עם המשטרה יספק את המענה הנחוץ לנושא עקרוני זה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully