וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית לקיץ הקרוב: שוכרי הדירות יזיעו בחיפוש אחר דירה במחיר הוגן

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 10:55

דוח של חברת WeCheck חושף כי בחודש יוני מחירי השכירות המשיכו לעלות, בעוד היצע הדירות להשכרה נמצא בירידה חדה בהשוואה לקיץ שעבר • התחזיות מצביעות על כך שהמגמה צפויה להימשך גם בחודשים הקרובים

איור של איש סובל מחום. ShutterStock
שוכרי הדירות יזיעו בחיפוש אחר דירה במחיר הוגן/ShutterStock

שוק של בעלי דירות: הקיץ הישראלי מביא עמו מגמות חדשות בשוק השכירות, כפי שנחשף בדוח של חברת הפינטק WeCheck. מהדוח עולה כי מחירי השכירות המשיכו לעלות גם בחודש יוני האחרון, בעוד היצע הדירות להשכרה נמצא בירידה חדה בהשוואה לשנה שעברה.

העלייה הרציפה במחירים מתחילת השנה גורמת לחשש בקרב שוכרים רבים. התחזיות מצביעות על כך שהמגמה הזו עשויה להימשך גם בחודשים הקרובים, מה שמחייב את השוכרים להיערך כלכלית בהתאם.

מבחינת מספרים - הדוח של WeCheck מצביע על עלייה של 0.7% במחירי השכירות בחודש יוני, זאת לאחר עלייה של 1.1% בחודש מאי. יחד עם זאת, למרות עליות המחירים, המחירים הנוכחיים עדיין נמוכים ב-2.9% בהשוואה ליוני 2023.

בנוסף, הדוח מתאר גם את מצוקת ההיצע בשוק השכירות: היצע הדירות להשכרה הצטמצם בכ-4.4% בהשוואה לחודש מאי וב-28.7% בהשוואה ליוני 2023.

היצע הדירות: 1-5 חדרים. דוח WeCheck, צילום מסך
היצע הדירות: 1-5 חדרים/צילום מסך, דוח WeCheck

נתונים אלו משקפים את המורכבות של השוק, שבו עליות המחירים לא משקפות בהכרח עלייה בביקוש אלא גם קשיים במציאת דירות מתאימות לשכירות. השוכרים נאלצים להתמודד עם מחירים גבוהים יותר ועם היצע מצומצם, מה שמגביר את התחרות על כל דירה פנויה.

מנכ"ל ומייסד חברת WeCheck, רמי רונן, מציין כי "מגמה זו נובעת ממחסור בדירות חדשות, נטייה לחידוש חוזים קיימים, ויציאה של דירות מהשוק בשל הריבית הגבוהה ותשואת השכירות הנמוכה. המשמעות היא שהשוק עומד בפני אתגר משמעותי: כיצד לספק מספיק דירות לשוכרים בזמן שההיצע מתכווץ והמחירים עולים".

רונן מוסיף כי אם המגמה תימשך, ייתכן ונראה עליות מחירים נוספות במהלך הקיץ הקרוב, מה שעלול להקשות עוד יותר על השוכרים למצוא דירה במחיר סביר.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

חולון בראש עליית המחירים: היכן נרשמו דווקא ירידות?

הדוח חושף גם את הפערים הגדולים בין הערים השונות בישראל. תל אביב ממשיכה להוביל את טבלת המחירים עם עלייה של 1%, למרות שעדיין נמצאת בפער של 4.1% מתחת למחירי יוני 2023.

העיר תל אביב משמשת כדוגמה קלאסית לשוק דינמי שבו המחירים גבוהים, וההיצע נמוך. המגמות בתל אביב משפיעות גם על השוק בערים הסמוכות, כשהשוכרים מחפשים אלטרנטיבות זולות יותר אך עדיין קרובות למרכזי התעסוקה והתרבות.

מנקודת מבטח אחרת, חולון רושמת את העלייה החדה ביותר במחיר השכירות עם זינוק של 2.2% בחודש אחד. עלייה זו מצביעה על כך שהביקוש לדירות בחולון גדל, ככל הנראה בשל מיקומה המרכזי ונגישותה לתל אביב.

שכר דירה ממוצע לחודש בדירות 1-5 חדרים. דוח WeCheck, צילום מסך
שכר דירה ממוצע לחודש בדירות 1-5 חדרים/צילום מסך, דוח WeCheck

למרות זאת, גם ערים כמו ירושלים והרצליה ממשיכות להציג מחירים גבוהים, כאשר בהרצליה נרשמה עלייה של 0.9% וירושלים עומדת על עלייה של 2.4% בהשוואה ליוני אשתקד. ערים אלו מציגות תמונה של שוק שבו הביקוש לדירות ממשיך להיות גבוה, במיוחד בקרב אוכלוסיות מחפשות איכות חיים גבוהה וקרבה למרכזי תעסוקה עיקריים.

לעומת זאת, בערים כמו באר שבע, חיפה ואשקלון נרשמת יציבות יחסית במחירים. חיפה אף מציינת עלייה קלה של 1.1% בהשוואה ליוני אשתקד, בעוד באר שבע ואשדוד מציגות ירידות קלות.

הירידה במחירים בערים אלה מעידה על כך שהביקוש לדירות בהן נמוך יותר, אולי בגלל המרחק ממרכזי התעסוקה העיקריים או היצע גדול יותר של דירות חדשות בשוק. באר שבע, למשל, מציגה עלייה משמעותית בהיצע הדירות בחודש יוני, מה שמאפשר לשוכרים למצוא דירות במחירים נמוכים יותר.

החודשים הקרובים: קריטיים בקביעת כיוון השוק

נתוני מחירי השכירות מצביעים על כך שהתמונה אינה אחידה בין הערים השונות. בעוד שתל אביב וירושלים מציגות מחירים גבוהים, ערים כמו באר שבע ואשדוד מציעות מחירים נמוכים יותר, מה שמושך לשם שוכרים רבים המחפשים דיור במחיר סביר יותר.

היצע הדירות המצומצם בערים רבות מקשה על השוכרים למצוא דירות מתאימות. תל אביב, למרות היותה מובילה במחירי השכירות, מציגה ירידה בהיצע, מה שמחייב את השוכרים לחפש אלטרנטיבות בערים סמוכות או להתמודד עם מחירים גבוהים יותר. באר שבע, עם עלייה של 20.9% בהיצע הדירות, מציגה תמונה שונה, אולי בזכות פיתוח פרויקטים חדשים באזור.

אילוסטרציה. ShutterStock
לאן מועדות פניו של שוק השכירות בישראל?/ShutterStock

הדוח של WeCheck מצביע על כך שהמשך מגמת עליית המחירים וצמצום היצע הדירות יובילו ללחץ נוסף על השוק בשבועות ובחודשים הקרובים. המדד החדש מציב אתגרים משמעותיים בפני השוכרים ובעלי הדירות, ומעלה שאלות לגבי ההתפתחויות העתידיות בשוק השכירות בישראל. השוכרים עשויים להידרש לבחון חלופות כמו מעבר לאזורים פחות מבוקשים או חידוש חוזים קיימים על מנת להימנע מעלייה נוספת במחירים.

החודשים הקרובים צפויים להיות קריטיים בקביעת כיוון השוק, והמשתתפים בשוק השכירות יידרשו להתאמה מהירה לשינויים הדינמיים. השוק הישראלי, הנמצא במגמת עלייה מתמדת במחירים, מחייב את השוכרים והמשכירים כאחד להיות ערים לשינויים ולהיערך בהתאם.

השאלה המרכזית שעומדת כעת היא האם הממשלה תתערב ותנקוט בצעדים להגדלת היצע הדירות ולהורדת המחירים, או שהמגמות הנוכחיות ימשיכו להכתיב את השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully