וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריכים לחדש תעודת זכאות לדירה בהנחה? תזדרזו, או שזה יעלה לכם כסף

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 17:04

תעודת הזכאות להרשמה להגרלות של דירה בהנחה תקפה לשנה, כאשר עד היום החידוש היה ללא עלות. החל מחודש הבא זה יעלה לכם כסף. צריכים לחדש? זה הזמן • מומחה המשכנתאות יקי אברמוב מרשת מאני ייעוץ משכנתאות מפרט על השינויים הקרובים בתוכנית

אתר ההרשמה להגרלות דירה בהנחה. אתר ההרשמה להגרלות דירה בהנחה, צילום מסך
אתר ההרשמה להגרלות דירה בהנחה/צילום מסך, אתר ההרשמה להגרלות דירה בהנחה

תוכנית דירה בהנחה, הידועה גם בשם "מחיר למשתכן", עברה שינוי משמעותי ב-2015 והנגישה אלפי דירות בהגרלה לזכאי משרד השיכון במחירים נמוכים מהשוק. התוכנית מיועדת בעיקר לזוגות נשואים או רווקים מעל גיל 35 שלא מחזיקים נכס, אך גם משפרי דיור יכולים ליהנות ממנה. מדי כחודש וחצי נערכת הגרלה והזוכים מוכרזים. כל הגרלה כוללת ערים שונות, כמו תל אביב, ראשון לציון ופתח תקווה במרכז, ובאר שבע, דימונה ועפולה בפריפריה. המשתתפים מסמנים מראש את הערים המועדפות עליהם, והסיכוי לזכות תלוי בהיצע וביקוש לאזור.

למרות היתרונות הרבים של התוכנית, זוכים עלולים להתמודד עם אתגר מימוני, שכן רכישת דירה דורשת הון עצמי גבוה ומימון נוסף באמצעות משכנתה. יקי אברמוב, מנהל התחום המקצועי ברשת "מאני" חברת ייעוץ המשכנתאות הגדולה בישראל, מציין כי ייעוץ משכנתה נכון עשוי לחסוך מאות אלפי שקלים ולאפשר ללקוחות להגשים את חלום הדירה.

אברמוב מדגיש את השינוי הקרוב בתוכנית: "נכון להיום, תעודת הזכאות של 'מחיר למשתכן' או 'דירה בהנחה' תקפה לשנה, והחידוש היה חינמי. החל מה-1.8, חידוש תעודת הזכאות יעלה 50 שקל. כדי להימנע מהתשלום, מומלץ לחדש את התוקף עד סוף החודש. עבור אלו שזכו וטרם קראו להם, החידוש אינו רלוונטי. שימו לב כי המחיר להנפקת תעודת זכאות ירד מ-240 ל-200 שקל".

"התנהלות נכונה מאפשרת רווח נקי של מיליון שקל ויותר"

אברמוב, שמתמחה בשנים האחרונות בתחום המשכנתאות ואף מעביר קורסים לדור יועצי המשכנתאות העתידי ברשת מאני, שיתף אותנו בשלושה מקרים אישיים בהם יצא לו ללוות לקוחות שזכו בהגרלות במסגרת תוכנית "המחיר למשתכן". לדבריו, "מקרים בהם הרווח עבור הלקוחות היה בלתי נתפס".

• זוג הורים טריים בנווה דורון, רמלה (2020): הזוג זכה ברכישת דירת חמישה חדרים במחיר 1.6 מיליון שקל עם הון עצמי של 250,000 שקל בלבד. כיום, הדירה מוערכת בכ-2.5 מיליון שקל, רווח נקי של כמעט מיליון שקל בארבע שנים.

• זוג צעיר בראשון לציון (2017): הזוג רכש דירת 3 חדרים בשכונת הרקפות ב-900,000 שקל ולקח משכנתה מקסימלית של 800,000 שקל. כיום, הדירה מוערכת בכ-2.1 מיליון שקל, רווח נקי של כמעט 1.2 מיליון שקל.

• רווק בן 55 ברמת אפעל: הרווק זכה בדירת חמישה חדרים במחיר 1.8 מיליון שקל עם הון עצמי גבוה של 450,000 שקל. כיום, הדירה מוערכת בכ-3.6 מיליון שקל.

אברמוב מסכם: "ליווי של ייעוץ משכנתאות עשוי לחסוך עשרות ומאות אלפי שקלים. ברשת מאני אנו מוצאים פתרונות גם לתיקים מסובכים וגם לבעלי הון עצמי נמוך, ומלווים את הלקוחות עד להגשמת חלום הדירה וקבלת המפתח".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully