וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רובם דייגים וסנדלרים": הקבלנים מתלוננים על העובדים הזרים

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 13:50

בדיון מיוחד שהתנהל אתמול בנושא, הצהיר יו"ר הוועדה המיוחדת לעובדים הזרים, ח"כ אליהו רביבו: אנחנו מקבלים עשרות פניות של קבלנים שקיבלו עובדים לא מיומנים • נרשמה עליה של 36% במספר העובדים הזרים בענף הבנייה לעומת השישה באוקטובר

מיונים לעובדים הודים שרוצים להגיע לעבודה בישראל. יח"צ,
מיונים לעובדים הודים שרוצים להגיע לעבודה בישראל/יח"צ

הוועדה המיוחדת לעובדים זרים, בראשות ח"כ אליהו רביבו, דנה אתמול (ג') בתלונות הקבלנים על הבאת עובדים זרים שאינם מיומנים לענף הבניין, והאחראים לכך. עם פתיחת הדיון עדכן מנהל מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה, משה נקש, כי בענף הבניין עובדים כעת 41,708 עובדים זרים, לעומת 30,743 ערב פרוץ המלחמה, מדובר בעליה של 36%. לדבריו, 1,200 עובדים שביקשו לבטל הגעתם עם פרוץ המלחמה - שויכו מחדש לתאגידים חדשים שקלטו אותם.

ח"כ רביבו הסביר בתחילת הדיון כי "הוועדה ממשיכה לקבל עשרות פניות של קבלנים שקיבלו עובדים לא מיומנים, תלונות על תשלום עשרות אלפי דולרים שעובדים שילמו לקבלנים כדי שאלו יגיעו לעבוד בארץ, גביית יתר של אגרות. אני פונה לנציגי הממשלה, תתעוררו, הכלכלה קורסת, ענף הבניה קורס בעיקר מטעויות של המדינה. זהו צו השעה תתעלו על עצמכם".

הוועדה המיוחדת לעובדים זרים (16.07). דוברות הכנסת,
הוועדה המיוחדת לעובדים זרים (16.07)/דוברות הכנסת

רביבו תקף בחריפות את נציגי הממשלה שאחת אחר השנייה השיבו לשאלות היו"ר כי אין להם מענה לשאלות שנשאלו בדיון ונענו בתשובה כי הנושא ייבדק. "עשרות אנשים הגיעו לדיון ואין לממשלה תשובות?", תהה רביבו.

קבלנים ובעלי התאגידים שדיברו בדיון חיזקו את דבריו של רביבו והתלוננו על חוסר המענה של משרדי הממשלה אליהם.

יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין בהסתדרות העובדים החדשה, הוסיף: "אני לא שומע את נציגי הממשלה לוקחים אחריות על הכשלים של הבאת עובדים לא מיומנים לענף הבנייה. יתירה מזאת, המדינה פרסמה קול קורא להבאת תאגידים זרים. המדינה לא מבינה את האירוע. המהלך יגרום לקריסת החברות הישראליות. מויאל אמר כי ההסתדרות תפנה לערכאות לעצור את הבאת החברות הזרות".

עוד בוואלה!

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

"אתם מפריעים לנו לעבוד, תנו לנו לייבא עובדים בעצמנו"

עו"ד דוד יאיר, היועמ"ש של התאחדות חברות כח אדם, אמר: החלטות הממשלה לא מיושמות. במקום להסיר חסמים, מוסיפים חסמים. אני מכיר 10 תאגדים שנמצאים על סף פשיטת רגל. חלקם שיעבדו את הבתים הפרטיים שלהם כדי לשרוד. ברור שהגיעו לעבוד בענף הבניה דייגים וסנדלרים. בעלי התאגידים לא ישנים בלילה. לעומתם פקידי הממשלה שישנים טוב בלילה.

איל מוסט מנכ"ל תאגיד להבאת עובדים זרים אמר לנציגי הממשלה, אתם קיבלתם משכורת בראשון לחודש, אני לוקח הלוואות כדי לשרוד. אתם מפריעים לנו לעבוד, תנו לנו לייבא עובדים בעצמנו ותורידו אגרות".

מוטי פיירמן, מנכ"ל חברת ישראל הודו אמר, "יש קשר ישיר בין שמועות על תשלום של עובדים, להגעת עובדים לא מקצועיים. יש לי עשרות עובדים ששבועות ארוכים אף קבלן לא רוצה להעסיק אותם. מנהל עבודה הודי שיצא איתם לאתרי בניה ובחן אותם, מצא שהם מעולם לא החזיקו פטיש".
בסיום הדיון, ח"כ רביבו בירך את משרד השיכון על הוצאת קול הקורא לחברות בניה זרות. "יחד עם זאת", אמר רביבו, "יש צורך לתת שוויון הזדמנויות לחברות ישראליות תוך הבאת עובדים זרים ולא לקשור את ידיהן".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully