וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל רשות המסים משיב: בקרוב נשמע בשורות בנוגע למיסי נדל"ן?

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 16:39

שי אהרונוביץ', מנהל רשות המיסים, השתתף אתמול בכנס הנדל"ן השנתי של אתר מגדילים ואמר כי "מס רכוש הוא מס מוצדק, היות והממשלה לא רוצה לעודד משקיעים ועליית מחירים"

שי אהרונוביץ', מנהל רשות המסים. דרור סיתהכל,
שי אהרונוביץ', מנהל רשות המסים/דרור סיתהכל

מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', השתתף אתמול (ג') בכנס הנדל"ן השנתי של אתר מגדילים, שנערך באצטדיון סמי עופר בחיפה. בשיחה אחד על אחד עם עיתונאי הנדל"ן גיא ליברמן, הוא התייחס להכנסות המדינה ממיסי נדל"ן. לדבריו, "בעשור האחרון, עד לשנת 2020, ההכנסות ממס רכישה ומס שבח נעמדו בכ-11-13 מיליארד שקלים בשנה. עם זאת, בשנים 2016 ו-2017 נרשמו סכומים גבוהים יותר, ושיאים נרשמו בשנים 2021 ו-2022 - כאשר בשנת 2022 נרשם שיא של 27 מיליארד שקלים. בשנת 2023, בעקבות העלאות הריבית והירידה בביקושים, ההכנסות ירדו לכ-13 מיליארד שקלים. שנת 2024 נראית כרגע כמשקפת את שנת 2023, אם כי אולי קצת יותר".

אהרונוביץ' מבקש להבהיר כי חלק גדול מהמיסים לא נכנסים באופן מיידי. את תשלום מס הרכישה ניתן לדחות במספר שנים, ומניתוח המגמות ניתן לראות ירידה במס שבח, מה שמעיד על ירידה בעסקאות יד שניה.

בנוגע למס הרכישה על דירות להשקעה, שעומד כיום על 8% (הוראת שעה עד סוף השנה), ציין אהרונוביץ' כי היות והממשלה אינה רוצה לעודד משקיעים ועליית מחירים, היא מאמינה בזה שצריך לשמור את גובה מס הרכישה על 8% לפחות עד שנת 2026. אולם, על מנת שהמס לא ירד, הכנסת צריכה לשריין את זה בחקיקה. "חשוב שתהיה אמירה של המחוקק בנושא על מנת לייצר וודאות", הדגיש אהרונוביץ' בנושא.

מיסים וחשבונאות. freepik,
מיסים וחשבונאות/freepik

בנושא המע"מ, דיווח אהרונוביץ' כי ב-1 בינואר הוא יעלה ל-18%, והשפעתו על הנדל"ן שונה מזו של עסקאות אחרות. כל תשלום שעדיין לא שולם לקבלן על דירות שכבר נרכשו יספוג את עליית המע"מ. "ההערכה שלנו היא כי חלק מרוכשי הדירות שנכנסו לעסקאות של 20-80 בתקופה האחרונה יבקשו להקדים את התשלומים כדי להימנע מתוספת האחוז הזה", אומר אהרונוביץ'.

בנוגע למס הרכוש על קרקעות, ציין אהרונוביץ' כי "הוקמה ועדה לבחינת החזרת מס רכוש. המטרה היא לדרבן מכירת קרקעות. החוק במתכונתו האחרונה קבע שמי שיש לו קרקע לא בנויה חייב במס רכוש, אך היו כל מיני בעיות בחוק וחלק מתפקידי הוועדה הוא לבחון אותן".

לדבריו, מס רכוש הוא מס פיסקלי צודק, המגיע על חשבון העלאת מיסים אחרים. "כיום לבעלי קרקעות אין שום פרמיה על אחזקה בקרקע עד למימוש שלה, ולכן אני מאמין שמס רכוש הוא דבר נכון שיש ליישמו במתכונת נכונה. עם זאת, גם במקרה הזה ההחלטה נתונה למחוקק", מסכם אהרונוביץ'.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully