וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קביעת המסלול של המטרו התנהלה בבריונות על ידי הפקידות שהוסמכה לכך"

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 9:49

בכנס הנדל"ן השנתי של אתר מגדילים תוקף ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, את ההתנהלות באופן קביעת המסלול של המטרו. לדבריו, "המתווה הנוכחי ידרוש תיקונים והסדרות שיעלו עשרות ואולי מאות מיליארדי שקלים"

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא. דרור סיתהכל,
ראש העיר רעננה, חיים ברוידא/דרור סיתהכל

"המטרו הוא בעל ערך מרכזי למדינת ישראל. זהו צו השעה. אני תומך ואתמוך, אך במבט לאחור ההתנהלות באופן קביעת המסלול של המטרו, התנהלה בבריוניות על ידי הפקידות שהוסמכה לכך. תכנון המתווה, נכון להיום ברעננה, בעיקר התחנות, לא תואם את הצרכים העולים מן השטח. הרכבת נוסעת משום מקום לשום מקום, כאשר הקופה העירונית ברעננה, נדרשת לממן במאות מיליוני שקלים את מיזם המטרו. המתווה הנוכחי ידרוש תיקונים והסדרות שיעלו עשרות ואולי מאות מיליארדי שקלים נוספים בחציבת מנהרות נוספות. זו טעות לא לשתף ראשי עיר, המכירים ובקיאים בשטח ובצורכי התחבורה בפועל בעתיד הבינוי והפיתוח של עירם".

את הדברים הקשים הללו אמר אתמול (ג') ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, בפאנל תחת השם "מטרו ישראל - בכייה לדורות או התגשמות חזון אחרית הימים?" שהתקיים בכנס הנדל"ן השנתי של אתר מגדילים.

במרכז הפאנל, עמדו מגוון שאלות וסוגיות הנוגעות לתוכניות המטרו והשפעותיהן על עתיד התכנון במדינה, לרבות איכות החיים בערים השונות ומיזמי התחבורה שיוקמו בעקבותיו. במהלכו הרחיב ברוידא על סוגיית תכנון המטרו בעיר וההיערכות התכנונית העירונית לקראתו, על מנת להמשיך לאפשר לתושבי העיר את איכות החיים המיטבית.

רכבת תחתית מטרו בפריז. ShutterStock
רכבת תחתית מטרו בפריז/ShutterStock

"אחד הדברים שעלינו לטפל במדינה הוא הקמת מנהלות ייעודיות לפרויקטים אזוריים וארציים, שיחליפו גופים גדולים ומסורבלים, כדוגמת מנהל מקרקעי ישראל והועדות המחוזיות. חשיבה מקומית אזורית בשיתוף פעולה של ראשי הרשויות הנוגעים לפתרונות דיור ותחבורה, דורשים התאמות בשטח. יש לנו ראשי הרשויות את היכולת, הידע והניסיון ואיננו זקוקים למנהלות ובירוקרטיות מסרבלות", סיכם ברוידא את דבריו בפאנל.

לצד ברוידא, השתתפו בפאנל: יעל סולומון - סמנכ"לית חטיבת תשתיות מינהל התכנון, טל קידר - מנכ"ל קידר מבנים, עו"ד איתמר פנץ - יו"ר ועדת התחדשות עירונית בלשכת עורכי הדין ועוד. הנחתה את הפאנל עורכת וכתבת הנדל"ן הילה ציאון.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully