וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9,000 דירות ואפילו גן לאומי יוקמו בעיר המבוקשת הזו מהשרון

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 9:14

הוועדה המחוזית מרכז אישרה להפקדה את התוכנית להקמת רובע מגורים חדש, "נוף ירקון", בהוד השרון • במסגרת התכנית יוקצו מאות אלפי מ"ר עבור שטחי תעסוקה, מסחר ומבני ציבור, וכן פארק עירוני וגן לאומי חדש • שליש מהדירות ברובע יוצעו להשכרה ארוכת טווח

נדל"ן בנייה בניינים. ראובן קסטרו
אילוסטרציה: בניינים חדשים באזור השרון/ראובן קסטרו

על שטח כולל של 2,366 דונם: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז מודיעה על אישורה להפקדה של תכנית הענק להקמת רובע מגורים חדש בהוד השרון - "נוף ירקון".

התוכנית, ביוזמת החברה הממשלתית דירה להשכיר, ממוקמת בדרום העיר וכוללת הקמת 9,000 דירות סה"כ במבני מגורים בני 10 קומות, ומגדלים בני 15-21 קומות. 3,000 דירות יוקצו לטובת דיור מיוחד ולהשכרה, וכ-2,400 יח"ד יוקצו לטובת דירות קטנות.

בנוסף למגורים, התכנית כוללת כ-220,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה וכ-450,000 מ"ר עבור שטחי ציבור, הנשענים על מרחב פתוח משמעותי של פארק עירוני חדש. עוד, במסגרת התכנית, יוקם "גן לאומי נחל הירקון" על שטח של כ-680 דונם.

אגם במרכזו של פארק הירקון בתל אביב. ShutterStock
אגם במרכזו של פארק הירקון בתל אביב/ShutterStock

בהיבט התחבורתי, תכנון התנועה נשען על עקרונות של תנועה ציבורית ותנועה מקיימת, ומתבסס על רשת עירונית המעודדת שהייה במרחב הציבורי בדגש על הולך הרגל. כמו כן, בסמוך לשכונה מתוכננות 2 תחנות מטרו, המזרחית בהן בצומת ז'בוטנסקי-דרך רמתיים, כך שהקטע הצפוני של השכונה נכלל בתחום ההשפעה של המטרו.

בהיבט השטחים הפתוחים, התוכנית שומרת על ריאה ירוקה בעלת חשיבות עליונה בליבת המטרופולין, הן לצרכי הפנאי והנופש של האוכלוסייה, והן לצרכים אקולוגיים, נופיים וסביבתיים. התוכנית מגדירה את גבול הפיתוח של השטח האורבני הסמוך לגן לאומי נחל הירקון, וקובעת את הבסיס להכרזתו בהמשך כגן לאומי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

"מדובר בתוכנית בעלת חשיבות לאומית"

מנכ"לית דירה להשכיר, ענבל דוד: "ברצוני לברך על ההחלטה להפקיד את תוכנית נוף ירקון אשר נמנית עם תוכניות רחבות היקף ברחבי הארץ אותן מקדמת דירה להשכיר. התוכנית מביאה בשורה של ממש: לצד היקף משמעותי של יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח בלב אזור הביקוש, היא מציעה שלל תועלות לציבור, כגון הקצאת שטחים פתוחים משמעותיים ושטחי ציבור עירוניים הכוללים פארק רחב ידיים. דירה להשכיר ממשיכה לפעול להגדלת היצע יחידות דיור באזורי הביקוש וגם בפריפריה ומקדמת תכניות לכ-100 אלף יחידות דיור בין היתר לטובת הגדלת יחידות להשכרה ארוכת טווח כדי להציע לציבור השוכרים אלטרנטיבה ראויה לדירה בבעלות".

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, מיכה גדרון: "מדובר בתוכנית בעלת חשיבות לאומית המציעה תוספת משמעותית של יחידות דיור במחוז מרכז לצד הסדרת שטחים פתוחים נרחבים בסמיכות לנחל הירקון, הכוללים שטחי פארק וגן לאומי והמיישמת את עקרונות תמ"מ 3 /10 בנושא".

מתכננת מחוז מרכז במינהל התכנון, טלילה הראל: "הוד השרון מאופיינת בשיעור גבוה של בנייה נמוכה וצמודת קרקע, ובכך מתקשה במשיכת אוכלוסיות צעירות ומשקי בית קטנים, בפרט לאור ערכי הקרקע הגבוהים. פיתוח רובע מגורים חדש הכולל בנייה מגוונת ודירות להשכרה בגדלים וסוגים שונים, לצד פיתוח שטחי תעסוקה, שירותים ומסחר, מרחבים ציבוריים איכותיים, ושטחים פתוחים נרחבים, כפי שמוצע בתוכנית נוף ירקון, יוצרים רובע מגורים ותעסוקה אטרקטיבי, הנותן מענים בכל תחומי החיים לאוכלוסיות מגוונות".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully