וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא זזה: כיצד תשפיע החלטת הריבית על שוק הדיור?

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 16:43

נגיד בנק ישראל הודיע כי הריבית במשק לא תשתנה ותמשיך לעמוד על 4.5%. זו הפעם הרביעית ברציפות מאז ינואר 2024 שהוועדה מחליטה שלא להוריד את הריבית. כיצד ההחלטה תשפיע על שוק הדירות והמשכנתאות בישראל? אלו התגובות בענף הנדל"ן

ביטוח משכנתא. ShutterStock
אילוסטרציה: רכישת דירה/ShutterStock

בהתאם לתחזיות המוקדמות: נגיד בנק ישראל הודיע היום (ב') על החלטתו להותיר את הריבית במשק ברמה של 4.5%. בהתאם, ריבית הפריים, שתמיד שווה לריבית בנק ישראל בתוספת 1.5%, תמשיך לעמוד על 6%. זו הפעם הרביעית ברציפות מאז ינואר 2024 שהוועדה המוניטרית של בנק ישראל מחליטה שלא להוריד את הריבית.

האם וכיצד החלטת הנגיד תשפיע על שוק הדיור והמשכנתאות בישראל? אלו התגובות בענף:

"המלחמה משמשת כחסם משמעותי להורדת הריבית"

מתן מזרחי, מנהל מרחב ירושלים באלדר משכנתאות: "שיאים של מעל עשור בתשואות האג"חים, מלחמה שעדיין בשיאה ואינפלציה שמסרבת להתמתן הם הגורמים העיקריים לכך שהריבית לא השתנתה ועומדת עדיין על 4.5%. ערב הודעת הריבית הייתה תמימות דעים גורפת שלא יהיה שינוי ומעטים האנליסטים/ כלכלנים שגרסו אחרת. כל עוד המלחמה מתרחשת הסיכון במשק הישראלי גבוה מאוד ומשמש כחסם משמעותי להורדת הריבית. סיום המלחמה יוביל כנראה לייצוב השוק, הורדת חסמים ויחזיר את המשק ישראלי חזרה לקצב התמתנות האינפלציה שהייתה כאן ערב המלחמה".

"מעבר למלחמה צריך לזכור שגם המצב הגאופוליטי בישראל לא טוב וייתכן שבסיום המלחמה ניכנס שוב למערכת בחירות שתעכב את כל נושא קבלת ההחלטות ויגרום למצב לעמוד עוד תקופה ארוכה מהמצופה. על פי נתונים שפרסמה הלמ"ס, מחירי הדירות בישראל עלו מאז ראשית 2024 בקרוב ל-5% ומוביל קצב של כ-12%, שרק שנת 2022 עם זינוק בשיעור של 15% מתחרה בה. בנוסף לכך, עלייה של 87% בבקשות חדשות למשכנתה בחודשיים האחרונים וחוסר אמון של המשקיעים בהורדת הריביות בטווח הקצר. כל אלה מראים שהשוק חוזר לבעבע וממשיך את ההתאוששות שהייתה ב-2023 עד פרוץ המלחמה".

"רוב הציבור מביע אמון בשוק המגורים"

דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי דרא שיווק נדל"ן: "החלטת נגיד בנק ישראל להשאיר את הריבית על רמה של 4.5% אינה משפיעה באופן מהותי על שוק הנדל"ן, שנמצא ממילא בתהליך התאוששות מואץ ומעוגן בביקושים גבוהים, הן מצד הרוכשים והן מצד המשקיעים אשר חזרו לאחרונה לשוק. לכן, נראה כי השארת הריבית בגובה של 4.5% לא תפגע במגמה זו. נראה כי רוב הציבור מביע אמון בשוק המגורים ורצון לרכוש דירות".

"מתחילת השנה, שוק המגורים התאושש יפה למרות המלחמה, וניתן לראות רכישות מוגברות מצד משקיעים, זוגות צעירים, משפרי דיור ותושבי חוץ . אנחנו מעריכים שהמגמה הזו תמשיך ותתחזק במהלך השנה כמובן בתנאי שלא יהיה שינוי לרעה במצב הביטחוני ושלא תפתח מלחמה של ממש בצפון", מסכם אוהב ציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully