וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקצוע לכל דבר: אנחנו לקראת מהפכה בתחום ייעוץ המשכנתאות?

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 15:50

בכנס השנתי ליועצי המשכנתאות שנערך הבוקר הכריז מנכ"ל מזרחי-טפחות, משה לארי, כי "הגיע הזמן להסדיר את התחום באמצעות התמחות, רישוי ופיקוח. הלקוחות סומכים עלינו" • האם עלינו לצפות לרעידת אדמה בתחום ייעוץ המשכנתאות?

משה לארי, מנכ"ל מזרחי-טפחות בכנס השנתי ליועצי משכנתאות שערך הבנק. יח"צ,
משה לארי, מנכ"ל מזרחי-טפחות בכנס השנתי ליועצי משכנתאות שערך הבנק/יח"צ

"במשכנתאות ישנם מרכיבים רבים, שכל אחד מהם בפני עצמו חשוב ללקוחות. אבל, אין ספק שהמרכיב החשוב ביותר הוא איכות הייעוץ הניתן ללקוחות - על ידי הבנקאים ויועצי המשכנתאות. ולכן, הגיע הזמן להסדיר את תחום הייעוץ במשכנתאות ולהפוך אותו למקצוע לכל דבר, עם ההתמחות, הרישוי והפיקוח הנדרשים", כך אמר היום (ב') משה לארי, מנכ"ל מזרחי-טפחות בכנס השנתי שערך הבנק בנס ציונה, בהשתתפות כ-500 יועצות ויועצי משכנתאות.

בכנס, אותו הנחתה שרון בן יהודה, סגנית מנהל זרוע המשכנתאות בבנק, ציין עוד המנכ"ל, כי רכישת דירה ולקיחת משכנתה הן המהלך הכלכלי החשוב ביותר בחייו של משק הבית, שיש לו השלכות לא רק לטווח ארוך אלא גם על ההתנהלות הכלכלית היומיומית של המשפחה, ויכולתה להתמודד באופן מיטבי עם מכלול התחייבויותיה הפיננסיות. ולכן, לדבריו, איכות היעוץ שהמשפחה מקבלת בשלב הזה היא קריטית.

"הלקוחות סומכים עלינו - הבנקאים ויועצי המשכנתאות, שניתן להם יעוץ ברמה הגבוהה ביותר, תוך שיקוף מלא ומדויק של המציאות על כל הסיכויים והסיכונים שיש בה. יעוץ מקצועי ואיכותי חשוב תמיד, בטח ובטח בתקופה כל כך מורכבת מבחינה ביטחונית, חברתית וכלכלית, המתאפיינת בסביבת ריבית גבוהה ובתנאי אי-ודאות לא פשוטים", אמר משה לארי.

"כמחצית מהציבור מאמינים שזה הזמן לרכוש דירה"

מנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק, שבי שמר, סקרה את הפעילות בענף בחודשים האחרונים וציינה, כי ציבור הרוכשים נכנס ל'שגרת מלחמה' וחוזר לרכוש דירות. "מחודש ינואר אנחנו חווים זינוק של 87% בקצב הבקשות למשכנתאות חדשות. ישנם ביקושים לדירות במרכז בתל אביב, בירושלים, באשדוד ובאשקלון אבל גם בנהריה ובעכו, למרות המצב הנפיץ בגבול הצפון. בסופו של דבר, רכישת דירה במדינת ישראל היא עניין תרבותי-שורשי בהוויה שלנו".

לדבריה, מסקר שערך בנק בחודש פברואר עולה, כי למעלה ממחצית מהציבור מאמינים שזה הזמן לרכוש דירה, גם בזמן מלחמה. עוד ציינה שבי שמר, כי אנחנו רואים עלייה בקצב התחלות הבנייה אך במקביל ישנו קושי במסירת הדירות במועדן. בגלל בעיות שונות, תהליך הבנייה מתארך לכ-40 חודשים, מציאות שתשפיע בעתיד על ההיצע".

מנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק, שבי שמר. יח"צ,
מנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק, שבי שמר/יח"צ

דרור פלדמן, מנהל זרוע המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות, סקר בפני המשתתפים מוצרים ותהליכים חדשניים בתחום המשכנתאות. "שוק המשכנתאות מתעורר בחודשים האחרונים, למרות שאנחנו עדיין בתקופת אי-ודאות ואתגרים ברמה האישית והלאומית".

מצב זה מחדד עוד יותר מתמיד את הצורך בשיתוף פעולה מקצועי בין יועצי המשכנתאות והבנק, בהתאמה של הרכב הלוואות המשכנתה ליכולות ולמאפיינים של הלווים, בראיה של הטווח הקצר והטווח הארוך".

דרור פלדמן, מנהל זרוע המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות. יח"צ,
דרור פלדמן, מנהל זרוע המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות/יח"צ

יצוין, כי לצד בכירי מזרחי-טפחות הופיעו בכנס גם מנכ"לית דירה להשכיר, ענבל דוד; סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, מתן יגל; יו"ר התאחדות יועצי המשכנתאות, נופר יעקב; יו"ר לשכת המתווכים איציק לוי; ושמאי ירון מלול, שותף במשרד השמאים האושנר מלול.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully