וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים זה שמחה: באיזו עיר נבנות הכי הרבה דירות 6 חדרים ומעלה?

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 9:00

לפי נתוני הלמ"ס, ברבעון הראשון של שנת 2024 נרשמה עלייה בהתחלות בנייה של דירות בנות שישה חדרים ומעלה באזור המרכז, שמציע כ-25% מכלל הדירות הגדולות בישראל. העיר הזו בגוש דן מובילה היצע הדירות הגדולות בישראל

בניינים בלוד. ראובן קסטרו
בניינים בלוד/ראובן קסטרו

יותר ילדים, יותר היצע: לפי נתוני הלמ"ס, ברבעון הראשון של 2024 החלו להבנות בישראל 2,071 דירות שגודלן עולה על 6 חדרים, המהוות כ-13% מהתחלות הבנייה הכלליות. כך, עולה מעיבוד נתוני הלמ"ס שבוצע בקבוצת רם אדרת, המתמחה בייזום, תכנון וביצוע של פרויקטים מורכבים בתחום הנדל"ן וההנדסה האזרחית.

על פי הנתונים, העיר לוד מובילה בהתחלות בנייה של דירות גדולות, עם 113 יחידות דיור חדשות בנות 6 חדרים ומעלה. אחרי לוד, מדורגות בחמישייה הראשונה הערים רעננה עם 90 יחידות דיור, פתח תקווה עם 78 יחידות, אשקלון עם 69 יחידות, ומגדל העמק עם 66 יחידות דיור. בחמישייה שסוגרת את הרשימה מדורגות הערים: באר שבע - 62; קריית אונו - 47; רמת גן - 44; נהרייה - 41; תל אביב-יפו - 41.

מבין המחוזות, מחוז הצפון מוביל עם 32% מהתחלות הבנייה לדירות גדולות, ואחריו מדורג מחוז המרכז עם 25%.

משפחות גדולות רוצות לגור במרכז

טלי שרון, סמנכ"לית השיווק והמכירות בקבוצת רם אדרת, מסרה כי הביקוש הגבוה לדירות גדולות במרכז הארץ מבטיח עליית שווי משמעותית בשוק הנדל"ן. שרון מציינת כי מרבית התחלות הבנייה של דירות גדולות הן במסגרת צמודי קרקע ודירות עם 6 או 7 חדרים ומעלה. לדירות גדולות יש ביקוש גבוה מצד משפחות גדולות, שלא תמיד יכולות להרשות לעצמן בנייה או רכישה של צמוד קרקע, בעיקר כאשר מדובר במרכז הארץ.

"לדוגמה, קבוצת רם אדרת בונה את פרויקט "אדרת בגני איילון" בשכונת אחיסמך בלוד. בפרויקט מוצעות למכירה דירות 6 ו-7 חדרים בבנייה רוויה נמוכה, המציעה 2 דירות גן ו-2 דירות גג בכל בניין. בפרויקט, שהחל להימכר לפני כשנתיים, המחירים עלו בכ-12% בכל שנה, ובחברה צופים השבחה נוספת במחירי הדירות בפרויקט לאור הביקושים והייחודיות של הדירות המשלבות בין בנייה רוויה לצמוד קרקע יוקרתי", אומרת שרון.

שכונת "גני איילון" ממוקמת במרכז הארץ, בסמוך לכביש 1 וכביש 40, ומציעה פארקים ושטחים ירוקים, מוסדות חינוך, בתי כנסת, חנויות שכונתיות ומרכז מסחרי במרחק הליכה, וכן חיי קהילה שוקקים. אכלוס הפרויקט מתוכנן לשנת 2026, והקבוצה מציעה היום מבצעי מימון משתלמים למשפחות של משפרי דיור, המאפשרים תשלום ראשוני נמוך והיתרה באכלוס.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully