וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד פתיחת שנת הלימודים: תושבי הקיבוצים המפונים ייכנסו לבתיהם הזמניים?

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 11:23

מנהלת תקומה ממשיכה לקדם את הקמת השכונות שיקלטו את תושבי הקיבוצים בארי, כפר עזה, חולית וכיסופים במגורי הביניים, וזאת במטרה לקדם את מעבר התושבים לקראת פתיחת שנת הלימודים בספטמבר

המתחם שנבנה בעומר למפוני קיבוץ כיסופים/מועצת עומר

פגישות עבודה נערכו בחודשים האחרונים במסגרת היערכות מינהלת תקומה להקמת ישובים זמניים עבור תושבי החבל, וזאת עד שתתאפשר חזרה לבתיהם זאת לצד התקדמות בעבודות השיקום בישובים. המטרה: לקדם את מעבר התושבים לקראת פתיחת שנת הלימודים בספטמבר.

במסגרת זו, נפגש ר' המנהלת ועובדי מנהלת תקומה עם ר' מועצה אזורית אשכול, גדי ירקוני, מ"מ ר' מועצה אזורית שער הנגב, יוסי קרן, נציגי הרשויות, הישובים, ראשי הרשויות הקולטות ראש מועצה רמת נגב ערן דורון , וראש מועצה בני שמעון ניר זמיר, ראש מועצת עומר ארז בדש, החטיבה להתיישבות, משרד הבינוי והשיכון, קק?ל, קבלנים בשטח וגורמים שותפים נוספים, כל זאת על מנת לקדם את הבנייה המואצת וקליטת הקהילות בישובים הקולטים.

נזכיר כי המנהלת השקיעה תקציב של כמיליארד שקל לטובת מתן מענה לתקופת ביניים לקיבוצים אלו, תוך שמירה על קצב התקדמות בניה גבוה במסגרתו מוקמים כ-300 מבנים לקהילת בארי בחצרים, כ-180 מבנים לקהילת כפר עזה ברוחמה, כ-80 מבנים לקהילת כיסופים בעומר, וכ-60 מבנים לקהילת חולית ברביבים. אלו מצטרפים למתן מענה עירוני או כפרי נוסף לקהילות נוספות בחבל שאין באפשרותם לשוב ליישובי הקבע בשלב זה ועד להשלמת עבודות השיקום בישובים.

הריסות הבתים ביישובי העוטף במסגרת שיקום היישובים ובנייתם מחדש, בארי, 4 ביוני 2024. אבי רוקח
הריסות הבתים ביישובי העוטף במסגרת שיקום היישובים ובנייתם מחדש, בארי, 4 ביוני 2024/אבי רוקח

ההחלטה על זהות הישובים הקולטים התקבלה ע"י המנהלת ובשיתוף מלא עם הקהילות ובליווי מלא של המנהלת כאשר הערך המרכזי שעמד לנגד עיניהן הוא שמירה על הקהילתיות לצד יצירת חליפה אישית מותאמת לכל ישוב ברגישות רבה.

בנוסף, במסגרת הקמת השכונות החדשות בישובים הקולטים לטובת יישובי החבל, המנהלת הקימה מבני ציבור ובהם, חדרי אוכל, מרפאות, מעונות יום, גנים, מבנים לטובת חינך בלתי פורמלי, דיור מוגן לאוכלוסייה הוותיקה, משרדים ועוד.

האכלוס של תושבי הקיבוצים במגורי הביניים החל וימשך באופן מדורג בחודשים הקרובים ולקראת פתיחת שנת הלימודים בספטמבר, הדירות הראשונות ימסרו במהלך החודש הקרוב ומשם התהליך מדורג עד חגי תשרי שהמנהלת המועצות והישובים פועלים לנסות לקצר את לוחות הזמנים בכדי שהילדים יוכלו להתחיל את שנת הלימודים כבר בתיהם החדשים.

ר' מנהלת תקומה, משה אדרי: "מיומה הראשון המנהלת עמלה על גיבוש מתווה מקיף שכעת, במפגשי העבודה שלנו היום, אנו רואים את פירותיו. תושבי החבל והקהילות השונות הפגינו עוצמה ונחישות ובזכות שיתוף פעולה פורה איתם ועם משרדי הממשלה והשותפים הנוספים, אנו מצליחים לאפשר מעבר של הקהילות, שאין באפשרותם לחזור ליישובי הקבע, למגורי ביניים שכוללים את כל התשתיות הנדרשות והמענים הנדרשים לצרכים השונים. אנו נמשיך לפעול על מנת להביא לשיקום ופיתוח מהיר של החבל שיבטיח שגשוג ופריחה מחודשת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

"העבודה כיום מתנהלת בקצב חסר תקדים".

לדברי אדר' יובל יסקי, שמתכנן את השכונות הזמניות עבור נחל עוז במשמר העמק ובארי בחצרים: "תכנון וביצוע השכונות הזמניות החל בחבלי לידה קשים בתיאום בין כל הגופים שהתגייסו למשימה - הישובים והמועצות הקולטים, צוותי התכנון שעבדו תחת משהב"ש, מנהלת תקומה, החטיבה להתיישבות שקיבלה מתקומה את האחריות על הקמת הבתים וספקי המבנים עצמם, אך כיום העבודה מתנהלת בקצב חסר תקדים".

"תושבי נחל עוז כבר אכלסו לפני מעל לחודש את השכונה הזמנית שהוקמה עבורם ובחצרים האתר הגדול והמורכב ביותר בהיקפי הבניה שכן דה-פקטו מוקם עבור בארי קיבוץ זמני על כל מרכיביו, המטרה היא להתחיל באכלוס במהלך חודש אוגוסט. זוהי מלאכה קולוסאלית בהתחשב בגודל האתר ובעובדה שארבעה ספקים עובדים בו זמנית על הקמת המבנים. ראוי להזכיר את הספקים הללו שנרתמו למשימה חברת דלויה מבאר שבע, רולן מהקריות וסלטי מנצרת מספקים את המבנים היבילים וחברת אקרשטיין בונה 36 יחידות טרומיות שיישארו עבור חברי חצרים לאחר חזרת תושבי בארי לקיבוצם", מוסיף יסקי.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully