וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעז יצא מתוק: האם העיכוב במסירת הדירות יכול דווקא להועיל לרוכשים?

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 8:23

תשעה חודשים למלחמה ובזמן שהקבלנים צופים איחורי מסירה של לפחות חצי שנה והערכת נזק של יותר ממיליארד שקלים, אנו מבינים כי למלחמה השפעה דרמטית על שוק המגורים בישראל. האם יש דרך להוציא מתוק מעז? מעיין פורמן, מנכ"לית ומייסדת חברת Shift, מסבירה

צעירה מביטה בשעון יד. ShutterStock
האם העיכוב במסירת הדירות יכול דווקא להועיל לרוכשים?/ShutterStock

על רקע דיבורים על הפסקת אש בדרום ובצפון לאחר 9 חודשי מלחמה, ניתן לראות כי למלחמת חרבות ברזל יש ועוד תהיה השפעות משמעותיות על שוק הנדל"ן למגורים במדינת ישראל. בעיות של חוסר משמעותי בפועלים, חוסרים בחומרי בנייה וכסף שרק הולך ומתייקר בשל העלאת הריביות, יוצרות לקבלנים קשיים רבים, אך גם משפיעות על כ-100 אלף דירות שרוכשיהן כבר קיבלו בשורה כי צפוי איחור דרמטי במועד המסירה.

מעבר למשמעויות הכלכליות שיש לקבלנים בגין פיצוי רוכשי הדירות על עיכוב במסירה, לאחר שבית המשפט קבע כי מלחמה במדינת ישראל היא לא כוח עליון - יש לקבלנים וליזמים גם משימה לשמור על קשר עם רוכשי הדירות שלהם ולנסות להפיק את המיטב מהמצב המורכב בו אנו נמצאים.

הקבלנים והיזמים נדרשים לשמור על קשר שוטף עם רוכשי הדירות ולהתנהל בשקיפות מירבית, תוך גילוי הבנה ומענה לצרכים ולדאגות של הרוכשים. בנוסף, מתן מידע עדכני, פתרונות ביניים ויצירת תחושת שותפות יכולים לסייע בניהול מערכת היחסים בצורה אפקטיבית ולהפחית את המתח והלחץ הקיימים.

"בעבודה נכונה ניתן להפוך את העיכובים לזמני תכנון יעילים"

אומנם מדובר בתקופה מאוד מורכבת עבור יזמי וקבלני נדל"ן, שנראה כי יצטרכו לשאת בחלק נרחב מהפיצויים לרוכשים. אך האם ניתן למצוא דרכים לנצל את תקופת האיחור במסירה לטובת רוכשי הדירות? לפי מעיין פורמן, מנכ"לית ומייסדת חברת Shift שינויי דיירים, ישנם דברים רבים שניתן לעשות על מנת להפוך את האיחור לזמן יעיל וחשוב עבור רוכשי הדירות:

"רכישת דירה היא עסקה בעלת מעורבות אדירה מצד בעלי הדירות, שלא מוכנים להתפשר על חוויית מגורים אופטימלית. בימים אלו החברה מלווה מאות רוכשים בעשרות פרויקטים ברחבי הארץ. אני יודעת כי בעלי הדירות אשר קיבלו הודעת איחור במסירה זקוקים לשירות ובעיקר להכיל אותם ולהעניק שירות מקצועי. כחברה, ביצענו לא מעט שיחות שמטרתן היא לאפשר לרוכשי הדירות לפרוק את רגשותיהם ודאגותיהם. זו הסיבה שהקבלנים הנמצאים במצב של משבר משתמשים בנו כצינור להעברת מידע וטיפול מקצועי גם בזמנים קשים."

"מעבר לכך, אנו בחברה מאמינים כי באמצעות עבודה נכונה ניתן להפוך את העיכובים לתקופת תכנון יעילה. עדיין לא פגשנו בעלי דירה, מעצבי פנים או אדריכלים שהתנגדו לעוד זמן לתכנון מדויק יותר של הדירה שלהם", מוסיפה פורמן.

תקופת האיחור יכולה לשמש כהזדמנות לבעלי הדירות לבצע שינויים ושיפורים בתכנון הדירה, לדייק את הצרכים שלהם ולבצע התאמות נוספות שיגבירו את שביעות הרצון שלהם מהנכס בסופו של דבר. כך, עם גישה חיובית ונכונה, ניתן להפוך את האיחור במסירה לא רק לאתגר, אלא גם להזדמנות לשדרג את חוויית הרכישה והמגורים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully