וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייקון חדש בקו הרקיע של תל אביב: היכן יוקמו 2 מגדלים בני 47 קומות?

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 14:18

תוכנית הענק של מבנה נדל"ן ביגאל אלון יוצאת לדרך, לאחר שוועדת הערר דחתה את העררים שהוגשו. התוכנית תאפשר בניית 125,000 מ"ר תעסוקה ומסחר בשני מגדלים בני 47 קומות וכ-400 דירות. התוכנית סמוכה לתחנת המטרו 'יצחק שדה' העתידית

הדמיה: התוכנית של מבנה נדל"ן ביגאל אלון. באדיבות מבנה,
הדמיה: התוכנית של מבנה נדל"ן ביגאל אלון/באדיבות מבנה

ועדת הערר המחוזית בתל אביב פרסמה אתמול את החלטתה לדחות את העררים נגד תוכניתה של חברת מבנה לשינוי ייעוד מרכז שמי בר ומבנה EY שבבעלותה - לקומפלקס משרדים ומסחר הכולל כ-125,000 מ"ר בשני מגדלים בני 47 קומות וכ-400 דירות מגורים. התוכנית סמוכה לתחנת המטרו 'יצחק שדה' העתידית וממשיכה את מרכז העסקים שעל ציר יגאל אלון.

התוכנית, שעשויה לקבל תוקף בתקופה הקרובה, כוללת תועלות ציבוריות רבות, בין היתר שימור מבנה היסטורי 'המשביר המרכזי', פיתוח שטחים ציבוריים רבים ועוד. מדובר בפרויקט שני של החברה בציר יגאל אלון. בשנה הבאה תסתיים הקמת פרויקט הסוללים של החברה. עם קידום שני פרויקטים אלו מבנה נדל"ן מבצעת קפיצת מדרגה משמעותית בנוכחותה בשוק משרדי קלאס A בתל אביב. את התכנית הובילו סמנכ"ל ההנדסה היוצא של החברה יורם גת, עורך הדין שמואל לכנר ממשרד נשיץ ברנדס אמיר והאדריכל דני קייזר.

עוזי לוי מנכ"ל מבנה: "מבנה ממשיכה במימוש האסטרטגיה העסקית שלה כפי שאושרה על ידי דירקטוריון החברה - השבחת נכסים קיימים של החברה וגיוון תיק הנכסים שלה. תוכנית מבנה יגאל אלון תהיה אייקון בקו הרקיע של תל אביב. התוכנית הסמוכה לקו מטרו מציעה איכות חיים לתושבים ולעובדים במתחם. דחיית העררים ואישורה של התכנית מאפשרים לחברה להתקדם לעיצוב אדריכלי של הבניין, להוצאת היתר ולבנייה עצמה. ראוי לציין את שיתוף הפעולה עם עיריית תל אביב. יצירת מרחב ציבורי ראוי ואיכותי משפר את התוכנית והינו חלק אינטגרלי מהפיתוח והאיכות של התוכנית".

עוזי לוי, מנכ"ל מבנה. עופר חן,
עוזי לוי, מנכ"ל מבנה/עופר חן

בשבוע שעבר פרסמה מבנה נדל"ן את אסטרטגיית החברה לחמש השנים הקרובות, הכוללת פעולות למיצוי הערך בתיק הנכסים הקיים, ביצוע מהלכי צמיחה מבוססי רכישות בתחומי ליבת פעילותה של החברה (משרדים, לוגיסטיקה, מסחר ודאטה סנטרס) ושדרוג משמעותי של תשתיות הניהוליות והטכנולוגיות של החברה. במסגרת התכנית ציינה החברה כי בכוונתה לממש נכסים בכ-350 מיליון שקל בהם את יתרת הנכסים בחו"ל וכן נכסים בישראל ובעיקר נכסים שאינם אסטרטגיים לחברה וללא פוטנציאל השבחה, לרבות נכסי משרדים CLASS B ללא פוטנציאל השבחה.

במסגרת התכנית האסטרטגית שפרסמה החברה היא עדכנה כי היא צופה צמיחה של 60%-65% ב-NOI שלה לרמה של 1.25-1.3 מיליארד שקל, ובמקביל גידול של 49%-58% ב-FFO שלה עד לרמה של 900-950 מיליון שקל. כמו כן, במהלך השנים מציינת החברה, כי גלום רווח יזמי בסך של כ-419 מיליון שקל בפרויקטים השונים שהיא מקימה בתחום המגורים. בהתאם לתכנית, למבנה כ-1.65 מיליון מ"ר שטחים מניבים ברחבי הארץ, כאשר על פי התוכנית האסטרטגית הם צפויים לגדול בכ-17% בשנים הקרובות לכ-1.9 מיליון מ"ר. היקף ההשקעה הצפוי ב-5 השנים הקרובות בהקמה, תכנון ושדרוג נכסים, אשר יגדילו את תיק הנכסים המניבים של החברה נאמד בכ-4 מיליארד שקל. באשר לחלוקת רווחים, ציינה החברה בתוכניתה כי בכוונתה לחלק מדי שנה עד 50% מה-FFO השנתי של החברה, וזאת בהתחשב בכך שעל פי החלטתה בתוכנית, יחס המינוף (חוב ל-CAP נטו) של החברה לא יעלה על 50%.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully