וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת השאלות: האם באמת אפשר לרכוש בית באיטליה באירו אחד בלבד?

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 10:34

ראינו כבר עשרות כתבות שמבטיחות בית באירו אחד בלבד בעיירות קטנות ופסטורליות באיטליה שהתרוקנו מתושבים. האם זו באמת הזדמנות לבנות את בית חלומותיכם בסיציליה החלומית? שירלי פיין, אשת נדל"ן ישראלית תושבת מילאנו, מסבירה למה לא

הכפר קסטלסרדו בסרדיניה. ShutterStock
הכפר קסטלסרדו בסרדיניה/ShutterStock

יותר מפעם אחת בשנים האחרונות פרסמנו בוואלה שכפרים ועיירות שונים באיטליה מציעים לתושבי העולם לגור לרכוש בתים בכפרים תמורת אירו אחד בלבד. הסיבה העיקרית למהלך: עקב מגמת עיור ארוכת שנים, תושבי הכפרים הצעירים עוברים לערים הגדולות כדי לקבל הזדמנויות עבודה טובות יותר, וכך הקהילות הקטנות נותרות עם בתים נטושים, אוכלוסייה מבוגרת וקפאון כלכלי.

בגדול, נשמע מפתה. האם זו באמת הזדמנות לרכוש את בית חלומותיכם בסרדיניה, סיציליה או טוסקנה הירוקה, בעלות מגוחכת? על פי שירלי פיין, אשת נדל"ן ישראלית שחיה כבר 14 שנה באיטליה, התשובה היא חד משמעית - לא.

"נתחיל בזה שדמי הרישום באיטליה לבית נטוש הוא 2,000 אירו בערך, נוטריון עוד 1,000 אירו - אז כבר חלום האירו הבודד נופץ", אומרת פיין, "נמשיך עם זה שעל פי תנאי העסקה, אתם מחויבים להתחיל שיפוץ תוך חודשיים מהקניה עם סטנדרטים שהעירייה מכתיבה, ונסיים עם זה שהביקוש לשכירות במקומות הללו הוא אפסי, כדי להסביר בקצרה מדוע העסקה ממש לא כדאית", מוסיפה פיין.

ובהרחבה:

"ההתייחסות לנדל"ן באיטליה היא שונה ממה שאנו מכירים"

"אנחנו הישראלים מאוד רגילים לנתח שכבה סוציאלית לפי הסטנדרטים הישראלים. עם זאת, לא בכל העולם זה כך. אני אגלה לכם סוד קטן, צורת ההתנהלות, המחשבה, והסטנדרטים משתנים בין מדינה למדינה ובמדינות גדולות גם בין עיר לעיר. אין גלובליזציה התנהגותית. אין שום קו דמיון בין הכפר בסיציליה, יוון או מרכז ההייטק של גיאורגיה. באיטליה לצורך העניין, מדינה בה הילודה היא שלילית ועליית ערך הנדל"ן הוא לא 10%ֶ קבוע בשנה. ההתייחסות לנדל"ן היא שונה לגמרי ממה שאנחנו מכירים", אומרת פיין.

"מאוד חשוב להבין איפה כדאי להשקיע, איטלקי ממוצע נולד שכבר רשום עליו בית, בזכות הילודה השלילית. בהכללה רבה אני יכולה להגיד שאיטלקי מוציא בחייו מעט מאוד כסף על שכירויות. הוא יעזוב את בית הוריו רק שיהיה לו כסף לקנות בית או למשכנתה, ורוב הסיכויים שכבר יש לו איזה בית באיזה כפר, כאשר הבית הזה בשימוש שבועיים בשנה. שאר השנה מה קורה עם הבית? יושב ריק ולא מושכר. כן, מה ששמעתם. בית שהוא אך ורק הוצאה", ממשיכה פיין.

"צורת המחשבה הזו משנה לנו את כל המאזן מבחינה כלכלית. למה? יהיו אזורים בהם אין ביקוש כלל לשכירות. מקומות שבהם גרים אנשים, עובדים ומקיימים חיי משפחה ואין בהם בכלל צורך בדירות להשכרה. יש גם אזורים מאוד יפים ופסטורליים שבהם אין ביקוש בכלל למחיה. ולכן שם בדרך כלל תמצאו כל מיני מבצעים של בתים באירו אחד בלבד".

"בית באירו, לא נקנה רק כדי שיהיה?"

פיין מסבירה כי "זה מחזיר אותנו לילודה הנמוכה. בדרך כלל בתים כאלה אפשר למצוא באזורים שהם לא כל כך נגישים, אין בהם עבודה והאוכלוסייה שם רק מזדקנת. אחרת מי מחלק מתנות?"

"מצד שני, זו איטליה, כל פינה בה יפה, וכמה שהכפר יותר נטוש וזקן מרגישים יותר את האווירה, כמו לחיות בסצנה של סרט איטלקי משנות ה-70. אז מה, בית באירו לא נקנה רק כדי שיהיה? זה יותר זול מחבילת מסטיקים בישראל..."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הכפר אוזיירי בסרדיניה. ShutterStock
הכפר אוזיירי בסרדיניה/ShutterStock

"אז ככה, זה לא באמת אירו אחד. נתחיל בשיפוץ: בית שיעלה מעט מאוד, גם אם על פניו לא מצריך שיפוץ כי הוא נראה מצוין כמו הדירה של אמא שלכם בכפר סבא, יזדקק בטוח למערכת חשמל חדשה, הרי אתם לא תחיו בלי טלוויזיה 50 אינץ' ומזגן בכל פינה. בנוסף, בטוח תצטרכו להחליף את השירותים והמטבח, כי כנראה לא גרו שם בעשור האחרון ופעם אחרונה ששיפצו היה כשבנו את הבית בשנות ה-20, ולא בטוח של המאה הקודמת".

"אז נגיד התעקשנו וקנינו את הבית באירו, וכבר הבנו שהשיפוץ יעלה לנו סביבות ה-30 אלף אירו שזה אפילו לא מחיר של חניה בתל אביב. איפה מוצאים שיפוצניקים בעיירה שממוצא הגילאים בה הוא 85? ואם כבר מצאנו, איך נדע שהוא אמין? מה הסיכוי שיידע אנגלית? נצטרך להיעזר בהרבה יועצים חיצוניים שגם הם עולים לא מעט כסף. מצד שני, באזורים כאלה ההוצאות נמוכות, בערך 700 אירו לשנה ארנונה, חשבונות וניקיונות".

החלטתם בכל זאת ללכת על זה?

"אוקיי, אז אתם ממש עקשנים ומוכנים לשלם מחיר של חניה בתל אביב לבית באיטליה. הבית מוכן למגורים, איזה כיף. מה עכשיו? עכשיו מגיע שלב השימוש. כמו שאמרנו אם הבית באירו, כנראה הביקוש לשכירות הוא אפסי וגם לתיירות, ועל בית יש הוצאות קבועות נזכיר. גם להגיע לאותו בית באירו כנראה מצריך טיסה ונסיעה ארוכה ברכב, במקרה וזה לא שתי טיסות ונסיעה ארוכה ברכב, איטליה גדולה ויש בה איים. כמה ימים בשנה יש לכם חופש? שבועיים במקרים הרגילים, חודשיים במקרה ואתם עובדים בבתי ספר".

"נגיד והחלטתם כל שנה, במשך חודשיים שלמים, לנסוע לאותה עיירה שכוחת אל שיש בה רק סופר ובית קפה במקרה הטוב ומלא בתים ריקים. אתם חושבים שמי שקנה את הבית באירו ושיפץ ב-50 אלף אירו לא ישמח להשכיר לכם אותו חודשיים בשנה אפילו ב-700 אירו רק כדי לכסות את ההוצאות השנתיות? הוא ישמח מאד, ועל כן - אין סיבה לקנות בית באירו אחד".

"באיטליה ניתן להשקיע בדרכים רבות ונבונות אל תיפלו לטריקים שיווקיים שגדולי היזמים האיטלקים פסלו על הסף. זיכרו - מה שזול כמעט תמיד עולה ביוקר", מסכת פיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully