וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונות חדשות נבנות בעיר הזו. למה כדאי לכם לגור בהן?

בשיתוף אריה פרשקובסקי גרופ

4.7.2024 / 14:39

במסגרת הפרויקט שמקדמת חברת אריה פרשקובסקי גרופ בשותפות עם חברת נופי רוממה, שצפוי לשנות את פני יקנעם לבלי היכר, ייהרסו שלושה מתחמי מגורים ישנים הכוללים 352 יחידות דיור ובמקומם ייבנו שכונות עם כ- 2,000 יח"ד חדשות ושטחי מסחר בשטח של כ- 3,000 מ"ר

הדמיה של הפרויקט החדש של פרשקובסקי ביקנעם. יח"צ,
הדמיה של הפרויקט החדש של "פרשקובסקי נופי רוממה ביקנעם/יח"צ

העיר יקנעם רושמת בעשורים האחרונים פריחה ניכרת במגוון תחומים, ביניהם החינוך, הפיתוח והתעסוקה. העיר ידועה כעיר ההייטק של הצפון והיא מהווה את מקום משכנן של חברות טכנולוגיה מובילות, חברות הייטק וסטארט אפים, לצד מפעלי רפואה ומזון המספקים תעסוקה לכל תושבי הסביבה ואף לתושבים ממקומות מרוחקים יותר. מלבד כל אלו, העיר ידועה בזכות נופיה המוריקים וקרבתה להרי הכרמל ואזורי טיול וקיט מרהיבים וכן בזכות האינטגרציה החברתית היפה השוררת בה בין חילוניים לדתיים ובין קבוצות האוכלוסייה השונות בעיר.

הדמיה של הפרויקט החדש של פרשקובסקי ביקנעם. יח"צ,
הדמיה של הפרויקט החדש של פרשקובסקי נופי רוממה ביקנעם/יח"צ

כל אלו ועוד מביאים לביקוש עצום למגורים בעיר ומכיוון שבתים חדשים נבנים בעיר במשורה, הדירות נחטפות לעיתים טרם הבנייה, כך שניתן לומר כי התושבים בעיר ובסביבה משוועים לפתרונות בתחום הדיור בעיר. אבל זהו רק צד אחד לסיפור מצוקת הדיור בעיר. הצד השני, ויש שיגידו האקוטי יותר, הוא מיקומה של יקנעם באזור השבר הסורי האפריקאי -העתק הכרמל (שבר יגור) העובר דרומית ליוקנעם ועד למפרץ חיפה. מיקומה של יקנעם בסמוך לשבר זה מעמיד אותה בסיכון גבוה לרעידת אדמה בעוצמה גבוהה יחסית, רעידת אדמה שהמומחים צופים כי היא רק עניין של זמן.

נוכח כל הגורמים האמורים, העיר הוותיקה זקוקה לא רק לבנייה חדשה בהיקפים דרמטיים אלא גם לדירות שיעמדו בפני רעידת אדמה דרמטית, דירות בעלות תקנים אשר נחשבים למחייבים כיום בפרויקטים חדשים למגורים. וכאן בדיוק באה הבשורה הגדולה לתושבי העיר והסביבה עם ההגעה לרוב החתימות הדרוש בפרויקט הפינוי בינוי הגרנדיוזי "פרשקובסקי נופי רוממה בע"מ", הממתין כעת לפרסומה של תכנית האב אשר מקדמת עיריית יקנעם.

איל לוי ועודד ויסבך, בעלי חברת נופי רוממה. יח"צ,
איל לוי ועודד ויסבך, בעלי חברת נופי רוממה/יח"צ

"מדובר על פרויקט פינוי בינוי רחב היקף הכולל את הריסתן של 352 יחידות דיור ישנות המתפרסות על 19 בנייני שיכון בשלושה מתחמים שונים, ולחילופין בניית שכונות חדשות לגמרי עם כ- 2000 יח"ד חדשות ושטחי מסחר בשטח של כ- 3,000 מ"ר" מספר עדי בורקין מנכ"ל אריה פרשקובסקי גרופ. "הפרויקטים יתוכננו על ידי אדריכלים, מתכנני תחבורה, מתכנני נוף מהמובילים בארץ והמתמחים בתכנון שכונות חדשות" מוסיף עודד ויסבך, בעלים ומנכ"ל חברת נופי רוממה.

הפרויקטים ייבנו על ידי אריה פרשקובסקי גרופ בשותפות עם קבוצת נופי רוממה הבונה בעיקר באזור צפון הארץ. "לנופי רוממה יש יתרון גדול כחברה המתמחה בבנייה בצפון והפרויקטים ייבנו על ידינו בשיתוף מלא, , מסביר בורקין.

עדי בורקין, מנכ"ל אריה פרשקובסקי גרופ בע"מ. יח"צ,
עדי בורקין, מנכ"ל אריה פרשקובסקי גרופ בע"מ/יח"צ

קיבלתם את אמון הדיירים, מה הסטטוס כרגע?

"אנו מחכים למעשה לפרסומה של הצהרת המדיניות התכנונית מטעם ועדת התכנון המקומית. הוועדה מיפתה את העיר ויצרה מדרג של לוחות זמנים והיתכנות כלכלית עבור היזמים (לרבות פתרונות למצבים בהם אין היתכנות כלכלית כזו) ואנו ממתינים לפרסום הצהרה זו על מנת לקדם את הפרויקטים. אנו מחכים להצהרה הזו מזה חצי שנה. כאן ראוי לציין כי הגענו לרוב הדרוש בכל אחד משלושת המתחמים בזמן שיא וזאת הודות לרצון התושבים להתחדשות עירונית, כמו גם צוות של עורך דין יוסף עזרא המלווה את הדיירים, מר מיכאל זיידמן מארגן הפרויקטים ואדריכל אילן איזן וצוות משרדו שעושים עבודה מדהימה."

נוכח גודלם העצום של הפרויקטים של "פרשקובסקי נופי רוממה בע"מ" אשר כוללים כאמור את הריסתם של 19 בנייני שיכון, צפויים הפרויקטים לשנות את פני העיר. "אנחנו מביאים בשורה גדולה מאוד לתושבי יקנעם והסביבה ועם בנייתם יהיו הפרויקטים שלנו לפרויקט ההתחדשות העירונית השני בעיר, כשאת הפרויקט הראשון מקדמת העיריה בעצמה. כלומר אנו הפרויקט היזמי - פרטי הראשון מסוגו בעיר שמשוועת ליחידות דיור חדשות. זה מבחינתי אומר הכל", מסכם בורקין.

בשיתוף אריה פרשקובסקי גרופ
  • עוד באותו נושא:
  • יקנעם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully