וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים למלחמה? הממשלה אישרה דיור חינם לצוותי רפואה בצפון

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 9:28

הנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה אתמול הקמת מתחמי מגורים לרופאים וצוותי רפואה שיועסקו במרכז השיקום החדש והראשון באזור שיוקם במרכז רפואי צפון (פוריה) הממוקם ליד העיר טבריה • מנהל המרכז הרפואי: "אירוע משנה מציאות עבור הצפון, במיוחד בימים אלו"

בית החולים פוריה – בטבריה. דוברות פוריה,
בית החולים פוריה – בטבריה/דוברות פוריה

בצל המלחמה, רשות מקרקעי ישראל בצעד לחיזוק הצפון: אישרה אמש (א') הקמת מתחמי מגורים לרופאים וצוותים רפואיים, כחלק מהקמת מרכז שיקום חדש וראשון בצפון, במרכז רפואי צפון ע"ש ברוך פדה (פוריה), ועתיד להעניק שירות לכ-1.5 מיליון ישראלים תושבי הצפון.

מדובר על מהלך משלים לתכנון הרחבת בית החולים המקודם ע"י רשות מקרקעי ישראל. המטרה היא להבטיח הון אנושי איכותי למערך השיקום בצפון, ולחזק את ההתיישבות על ידי משיכת אוכלוסייה חדשה לאזור. לדברי הרשות, "מרכז שיקום הלמסלי" החדש יקום במטרה לצמצם את הפערים בשירותי רפואה בין המרכז לפריפריה אשר צפויים עוד להחריף נוכח המלחמה והתגברות הצרכים לטיפול בחולים הזקוקים לשיקום נפשי ופיזי.

המהלך מחולק לשני מסלולים

  • מסלול ראשון בו יוקצו למועצה האזורית מגרשים ללא תמורה להקמת מספר מקבצי קראווילות במרחב הכפרי, בייעוד מגורים. הקצאת המגרשים תהיה זמנית למשך 5 שנים (עם אפשרות חידוש ל-5 שנים נוספות), כאמור ללא תשלום. פתרון זה יסייע בקליטת צוות רפואי ומשפחותיהם באופן מיידי ויאפשר להם להתחיל את עבודתם במרכז השיקום החדש;
  • מסלול שני בו תוקצה הקרקע לבניית קבע לבעלי מקצועות רפואה שיבחרו לעבור ולהתיישב באזור. הקצאת המגרשים תבוצע .לתקופה בת 49 שנים. הקצאת המגרשים תבוצע מול המנהלת של משרד הבריאות. פתרון זה יאפשר לבעלי המקצועות הרפואיים להקים בית קבע באזור, ויהווה תמריץ משמעותי להצטרפותם לצוות המרכז.

"מדובר ביוזמה חשובה מאוד שתשרת את כל תושבי הצפון"

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "מדובר ביוזמה חשובה מאוד שתשרת את כל תושבי הצפון, בוודאי בימים קשים אלה, בהם נושא השיקום הרפואי מקבל משנה חשיבות. פתרונות הדיור המאושרים יסייעו למשוך צוות רפואי איכותי למרכז השיקום הלמסלי ולספק שירותי שיקום ברמה גבוהה לחיילים ולאזרחים במרחב הצפוני. מדובר בצעד משמעותי לקידום בריאות הציבור בצפון הארץ. הרשות תמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים על מנת להבטיח שהמרכז יוקם ויפעל בצורה מיטבית. אני מברך על שיתוף הפעולה בין בית החולים ומשרד הבריאות לרשות מקרקעי ישראל".

מנהל מרכז רפואי צפון ד"ר נועם יהודאי: "מרכז שיקום הלמסלי הוא ארוע משנה מציאות עבור הצפון, במיוחד בתקופה זו בה כל כך הרבה חיילים זקוקים לשיקום. זהו בית החולים השיקומי הראשון בצפון והוא יספק מאות מקומות עבודה חדשים לתושבי האזור. הסיוע של רמ"י הוא קריטי על מנת שנוכל לגייס צוותי רפואה מיומנים שיבואו לכאן מהמרכז. קיים מחסור גדול באנשי מקצוע בתחום השיקום ושיתוף הפעולה הזה, כמו גם עם אשכול כנרת-עמקים, הרשויות המקומיות במרחב ומשרדי ממשלה נוספים, הוא המפתח להצלחה שלנו. אני מודה למנכ"ל רמ"י ינקי קווינט, לצוות מרחב הצפון הגברת הילה בלוטרייך וליאור כהן פטרר שהובילו את עבודת המטה שהייתה בסיס להחלטת ההנהלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully