וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 אלף יחידות דיור: הנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה 4 הסכמי גג חדשים

27.6.2024 / 11:47

ארבעה הסכמי גג חדשים עם ארבע רשויות מקומיות אושרו על ידי הנהלת רשות מקרקעי ישראל; צפויים להניב שיווק שנתי של כ-10,000 יח"ד - בירושלים, נס ציונה, נתיבות ואופקים

נדל"ן פרטי, קרקע, בנייה. ShutterStock
עשרות אלפי יחידות דיור חדשות/ShutterStock

הנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה בישיבתה ארבעה הסכמי גג חדשים עם ארבע רשויות מקומיות בהיקף של 60 אלף יחידות דיור - אשר יניבו שיווק שנתי של כ-10,000 יח"ד - בירושלים, נס ציונה, נתיבות ואופקים.

מנהל רמ"י, ינקי קוינט: "אחת המטרות ששמנו לעצמנו גם בזמן המלחמה היא להמשיך ולייצר את התשתית והתנאים המתאימים ליישוב הארץ. הסכמי הגג הללו סוללים את הדרך המשך פיתוחה של ישראל לשנים הבאות, ומשתלבים עם רצוננו לראות הגירה פנימית מתוך מרכז הארץ אל אזוריה הנוספים של ישראל. אני מודה לרשויות המקומיות ולכלל הגורמים המעורבים על העבודה האינטנסיבית כתף אל כתף, מתוך הבנה שלכולנו יעד אחד - לייצר לאורך שנים ובאופן רציף פתרונות דיור זמינים בכל רחבי הארץ".

להלן היקף יחידות הדיור בארבעת הסכמי הגג:

ירושלים - 14 תכניות, בהיקף של 5,295 יח"ד - מתוכן 2,553 יח"ד לשיווק מיידי
נס ציונה - 7 תכניות, 5,767 בהיקף של יח"ד - מתוכן 1037 כבר פורסמו
אופקים - 5 תכניות, 17,727 בהיקף של יח"ד - מתוכן מתוכנן שיווק של כ 2500 יחד בשנה
נתיבות - 2 תכניות, בהיקף של 32,020 יח"ד מתוכן מתוכנן שיווק של כ3000 יחד בשנה

בנתיבות ואופקים מדובר בהרחבות להסכמי גג מוצלחים קודמים בהם שווקו כבר אלפי יח"ד בעבר.
במסגרת הסכמי הגג תעביר המדינה מאות מליוני שקלים לרשויות המקומיות לטובת פתרונות תשתית, כבישים, ניקוז, תחבורה חשמל ומים שיסייעו לפיתוחן של הערים, כמו גם הקמת מוסדות חינוך ובריאות ובתמורה מתחייבות הרשויות לקדם מתן היתירי בניה להקמת אלפי יח"ד.

בירושלים התחייבה המדינה לתת מענה לתשתיות תחבורה לצד פיתוח ושדרוג שצ"פים שטחים חומים.
הסכם הגג בירושלים כולל בניה ב14 שכונות : ארונה, אמת המים הדרומית, הר הצופים, לוחמי הגטאות, צומת הגבעה הצרפתיתף גבעת רם, מתחם התחנה- המושבה הגרמנית, מתחם הארזים, אלכסנדריון , גוננים, גבעה צרפתית, מעונות ברונפמן, רחוב המרגלית, פייר קנינג.

באופקים בה שווקו בהצלחה קרוב ל 11 אלף יחידות דיור מהסכם הגג הקודם ב2017, הוחלט על הרחבת ההסכם במטרה לחזק את העיר הדרומית עוד יותר ובמיוחד על רקע ה 7.10. ההסכם מתבסס על תכנית תמ"ל המקודמת במסלול התכנוני.

בהסכם הגג באופקים 5 תכניות למגורים בהיקף כולל של 17,724 יח"ד ו 250 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה. השכונות בהן מתוכננת בניה הן אפיקי נחל ב', האקליפטוסים, ישורון והגבעה, צפון מערבית ודרום מערבית. מדינת ישראל תיתן במסגרת ההסכם פתרון לתשתיות על - תחבורה חשמל מים מוסדות ציבור שיתנו מענה לצורכי התושבים בעיר המתפתחת. העירייה מתחייבת לשווק מדי שנה 3000 יח"ד במקום 2000 יחד כנהוג.

הסכם הגג בנתיבות מהווה אף הוא הרחבה להסכם גג קודם מ 2017 במסגרו שווקו בהצלחה מעל 13 אלף יחידות דיור. לאור הצלחת הסכם הגג הראשון ושיתוף הפעולה הפורה עם רשות מקרקעי ישראל פעלו הצדדים להרחבת הסכם הגג על בסיס תכנית תמ"ל המקודמת על ידי צוותי התכנון. הרחבת ההסכם כוללת 2 תכניות מגורים הכוללות כ 32 אלף יח"ד לצד 938,000 מטר מסחר ותעסוקה. המדינה תעמיד תשתיות על ותפעל להקמת שני כבישים עוקפים וכביש נוסף וכן תעמיד לרשות המקומית פתרונות.

לפיתוח בשטחים חומים להקמת מוסדות חינוך תומכות דיור ובנוסף הקמת מרכז לרפואה דחופה שתיעשה בתיאום עם משרד הבריאות. השכונות בהן מתוכננת הבניה הן נתיבות צפון ורמת נתיבות.
הרשות מתחייבת לקצב שיווק של 3,000 יח"ד בשנה.

בנס ציונה - כולל הסכם הגג הסכם הגג 7 תכניות למגורים וסך של 5,767 יח"ד לצד כ-596,000 מטר מסחר ותעסוקה. השכונות שבהן מתוכננת בניה : כפר אהרן, צפון מזרח, בן עזר, נוה רבקה, מבואה צפונה, מע"ר חדש,וענ"מ האירוס. המדינה תתחייב לפתרון תשתיות על וכן לפתרון בעיות הניקוז הייחודיות לרשות. במסגרת הסכם הגג הושגו הבנות להמשך הפיתוח בבאר יעקב השכנה והשתתפותה לטובת הפיתוח בנס ציונה. *ההסכם אמור להיחתם בקרוב בות"פ.

מעיריית נס ציונה נמסר בתגובה: "רשות מקרקעי ישראל מנסה לקדם הסכמי גג בערים שונות, בשל מחסור בהיצע הדירות בארץ, ובפרט במרכז הארץ. נבקש להבהיר- רמ"י נמצאת בשיח מול עיריית נס ציונה, אך בניגוד לפרסומים בתקשורת לא נחתם הסכם. אם וכאשר יושגו הסכמות הן יובאו לידיעת הציבור ויאושרו כדין".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully