וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע חשוב לעשות ביטוח משכנתא ואיך בוחרים את הביטוח הזול ביותר?

חן חנימוב, מנהלת מטה מוצרי הגנה AIG, בשיתוף AIG

24.6.2024 / 10:56

בית או דירה הם הנכסים היקרים ביותר שאדם רוכש במהלך חייו. בהתאם, רבים מרוכשי הדירות בישראל נזקקים למימון בדמות משכנתא. על פי חוק, הבנקים המלווים רשאים לדרוש מהלווה רכישה של ביטוח משכנתא. מה זה אומר ואיך אפשר לחסוך בעלויות הביטוח? הפרטים העיקריים כאן

אבא עם שני ילדים בדירה חדשה. freepik,
הוזלה של עלות ביטוח המשכנתא עשויה להקל, גם אם במעט, על ההוצאות השוטפות/freepik

ביטוח משכנתא כולל ביטוח חיים למקבל המשכנתא, ומטרתו לספק הגנה למעניק המימון, קרי, לבנק המלווה. במקרה של פטירת הלווה, חס וחלילה, הביטוח יכסה את יתרת תשלומי המשכנתא ויפטור את משפחת הנפטר מהמשך תשלומי המשכנתא ואת הבנק מהצורך לתבוע בעלות על הדירה בגין חוב המשכנתא.

היבט נוסף של ביטוח המשכנתא הוא ביטוח המבנה. במקרה של נזק לדירה כתוצאה משריפה, רעידת אדמה, הצפה וכדומה, הביטוח יספק הגנה מפני ירידת הערך של הנכס ויבטיח את שיקומו. בכל מקרה, הבחירה האם לכלול את שני הכיסויים המשלימים זה את זה, חיים ומבנה, באותה הפוליסה, או להפריד ביניהם, נתונה לשיקול דעתו של המבוטח.

עלויות ביטוח משכנתא - להשוות באופן תדיר

הסביבה הכלכלית היא דינמית ומשפיעה על עלויות המשכנתא. עליית הריבית החדה שהתרחשה בשנתיים האחרונות גרמה להתייקרות של ריביות המשכנתאות ולעלייה בהחזרי המשכנתא ביחס לשנים עברו. במקרים מסוימים ניתן למחזר את המשכנתא ולהוזיל את העלויות בטווח הקצר ולעתים גם בטווח הארוך, אך מדובר בתהליך שלא מתאים לכל אחד ושההיתכנות שלו תלויה במספר משתנים. כאשר החזרי המשכנתא מתייקרים בעקבות הריבית הגבוהה, הוזלה של עלות ביטוח המשכנתא עשויה להקל, גם אם במעט, על ההוצאות השוטפות הכרוכות באופן מתחייב בשל הבעלות בנכס.

זוג הורים עם ילדה בדירה חדשה. ShutterStock
למבוטח שמורה הזכות לבחור את הגוף המבטח והוא גם יכול להפריד בין שתי הפוליסות המשלימות – חיים ומבנה/ShutterStock

לבחור את ביטוח המשכנתא הזול והמתאים בנוחות ובפשטות

ההחלטה היכן לבטח את המשכנתא היא של המבוטח בלבד. להבדיל מפוליסות אחרות, רכישה או ניוד של ביטוח משכנתא כמעט ואינם מצריכים בירוקרטיה. המעבר בין המבטחים הוא פשוט, אינו מחייב תשלום של עמלות או קנסות וניתן לבצע אותו בכל שלב. ההשוואה בין עלויות הביטוח היא מהירה וניתן לקבל הצעות בערוצים הדיגיטליים של מרבית חברות הביטוח ואף להשלים את תהליך ההצטרפות בקלות באונליין. חברות מסוימות אף דואגות לניוד של הביטוח הקיים.

מתי חשוב להשוות בין העלויות? ראשית, אם חל שינוי בגובה המשכנתא או במצבו הבריאותי של המבוטח, יתכן וניתן להוזיל את עלויות הביטוח. שנית, השוואה תדירה היא חשובה מפני שחברות הביטוח יוצאות במבצעים והטבות לאורך כל השנה. לעתים, איחוד שני ההיבטים של הביטוח, מבנה וחיים, יכול להקל בניהול הביטוחים ולהוסיף ערך, ובנוסף קיימת אפשרות להרחבת הביטוח לכיסויים נוספים רלבנטיים שיעניקו למבוטח שקט נפשי.

בשורה התחתונה, לבנק ישנה הזכות לדרוש מכל מקבל משכנתא לבטח את עצמו ולהגן על הבנק. למבוטח שמורה הזכות לבחור את הגוף המבטח והוא גם יכול להפריד בין שתי הפוליסות המשלימות - חיים ומבנה. חשוב לדעת כי מדובר בביטוח פשוט יחסית שאינו מצריך בירוקרטיה רבה וכי חשוב להשוות מעת לעת בין עלויות ביטוחי המשכנתאות וההרחבות האפשריות לביטוח, כדי להיות בטוחים שרכשתם ביטוח שמתאים לצרכיכם ושלא שובר את הכיס.

הכיסוי הביטוחי הינו בהתאם לתנאי הפוליסה המלאים.

ההצטרפות לביטוח כפופה לחיתום רפואי.

עופר פטרסבורג, בשיתוף AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully