וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחירי הדירות בקפריסין יעלו בשיעור דו ספרתי כבר בשנים הקרובות"

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 19:10

הבנק המרכזי בקפריסין מציג עליית מחירים עקבית לדירות מגורים באי, כאשר מחירה הממוצע של דירה בקפריסין עלה בשיעור של 12.7% בתקופת זמן של 12 חודשים. מהן הסיבות לעליית המחירים? קבוצת בל נדל"ן מסבירה

הדמיה: פרויקט הדגל של קבוצת בל נדל"ן בלרנקה, קפריסין. קבוצת בל,
הדמיה: פרויקט הדגל של קבוצת בל נדל"ן בלרנקה, קפריסין/קבוצת בל

"אנו צופים כי מחירי הנדל"ן באזור עתידים לעלות במספרים דו ספרתיים כבר בשנים הקרובות" טענה היום (א') שני בל, בעלי קבוצת בל נדל"ן, באירוע השקת פרויקט הדגל שלה בלרנקה, קפריסין: קומפלקס אלגנטי הפרוש על שטח רחב של כ-39 דונם, וכולל 7 מתחמים בעיצוב אדריכלי, בהם 304 יחידות דיור בבנייה נמוכה, שלוש בריכות, מפלי נוי ודק שיזוף, פארק ירוק ומטופח, מגרש משחקים, מתחם wellness עדכני עם חדר כושר מאובזר, בית קפה, מסעדה, ומתחם עסקים עם חללי עבודה משותפים.

המספרים מדברים בעד עצמם: לפי דיווח של הבנק המרכזי בקפריסין, בסיכום Q4 של 2023 מחירה הממוצע של דירה בקפריסין עלה בשיעור שנתי של 12.7 אחוזים. ניתן לראות גידול במחירי נכסי הנדל"ן (בתים פרטיים ודירות) בכל המחוזות בקפריסין. בעד ניקוסיה רשמה עלייה של 5.1%, רשמה פאפוס עליה של 8.3%, פמגוסה עם 9.5%, לימסול עם עליה של 10.7% ולרנקה מובילה את הטבלה עם עליית מחירי נכסי הנדל"ן בשיעור ממוצע של 11% .

"לרנקה נמצאת בתחילת דרכה מבחינת מימוש הפוטנציאל הנדלנ"י שלה" מסבירה בל. "מחירי הנכסים נמוכים בה עדיין ב30% מלימסול למשל, אבל המציאות הזו עתידה להשתנות מאד בקרוב". בל רומזת לפרויקט השאפתני של ממשלת קפריסין ויזמים פרטיים Land of Tomorrow במסגרתו יושקע הון עתק של 1.2 מיליארד אירו בפיתוח אזור הנמל בלרנקה והפיכתו למוקד מסחר, בילוי ונופש. המרינה עתידה לשמש כאחד ממעגני היאכטות המפוארים באירופה והמחירים באזור צפויים לעלות משמעותית בשנים הקרובות.

"פרויקט הנמל והמרינה עתיד להשפיע משמעותית על מחירי נכסים באזור ולדחוק את מחירי הנדל"ן בלרנקה כלפי מעלה" היא מסכמת "ומכאן הפוטנציאל האדיר שאנחנו רואים בהשקעה חכמה באזור, שכל כך ידידותי למשקיע הישראלי וכבר עכשיו מציג עליות מרשימות ועקביות במחירי הנדל"ן".

הדמיה: פרויקט הדגל של קבוצת בל נדל"ן בלרנקה, קפריסין. קבוצת בל,
הדמיה: פרויקט הדגל של קבוצת בל נדל"ן בלרנקה, קפריסין/קבוצת בל

לדברי בל, שוק הנדל"ן של קפריסין מצוי במגמת צמיחה תודות לשתי סיבות עיקריות: הראשונה היא תיירות - מזג אוויר נהדר ומאד דומה לזה שלנו, מתרגם לעונת תיירותית ארוכה במיוחד עם למעלה מ-4 מיליון תיירים בשנה (כמעט פי 4 מכמות התושבים) שמחפשים פתרונות דיור לחופשה ב-Airbnb.

הסיבה השנייה היא הגירה חיובית במספרים גדולים של תושבים זרים לאי. מדיניות מיסוי נוחה במיוחד הובילה לקביעתם של מרכזים עסקיים של סטרטאפים וחברות טכנולוגיה (מייקרוסופט, דלויט, אמדוקס) ולהגירה של עובדיהן לאי - מדובר באוכלוסייה ממעמד סוציואקונומי גבוה, הזקוקה לפתרונות דיור לטווח ארוך, ההולמים את הסטטוס הכלכלי והחברתי שלה.

"תיירים בחופשה, ציבור הנוודים הדיגיטליים שדורש מרחב עבודה מפנק וגם עובדי הייטק שעשו רילוקיישן לאי וזקוקים לפתרונות דיור לטווח הארוך, ימצאו ב-Bell Village מקום נפלא לגור בו בנוחות מקסימלית" מספרת שני בל, מייסדת קבוצת בל והרוח החיה מאחורי הפרויקט, "ההבנה את קהל היעד העתידי הובילה אותנו לגבש תפיסת מגורים הוליסטית, במטרה להוות One Stop Shop ליחידים ומשפחות שהגיעו לנפוש או לעבוד באי. רק 4 דקות נסיעה משדה התעופה, דקה וחצי מחוף הים ומטרים ספורים מהשדרה המרכזית הציורית של קיטי, עומד לרשותם קומפלקס מרהיב שיש בו כל מה שצריך, נוסף לדירה מעוצבת".

ואכן, כשהמדיניות הממשלתית מעודדת השקעות וכניסה של הון זר וכשהגרפים מצביעים על עלייה עקבית במספר התושבים הזרים בתחומה, היקף הביקושים לנכסי נדל"ן בקפריסין זינק דרמטית ורואים יותר משקיעים, בכללם ישראלים, שרואים בה יעד אטרקטיבי במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully