וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים נגד ישי ריבו: על הכוונת - שלוש דירות יוקרה שרכש במיליונים

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 10:58

הזמר האהוב מצא את עצמו במרכזו של עימות סוער עם רשות המיסים בבית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר שרכש שלוש דירות יוקרה בעיר בשווי כולל של 6.5 מיליון שקל. השאלה שעל הפרק: לאיזו מטרה נרכשו הדירות?

ישי ריבו במצעד העברי השנתי של גלגל"צ בשיתוף וואלה, ספטמבר 2019. ראובן קסטרו
ישי ריבו במצעד העברי השנתי של גלגל"צ בשיתוף וואלה, ספטמבר 2019/ראובן קסטרו

הלב שלו נקרע לשניים: עימות משפטי שמתנהל בימים אלו בבית המשפט המחוזי בירושלים מסעיר את עולם המקרקעין בישראל - כאשר אחד הזמרים האהובים במדינה, ישי ריבו, נתפס על הכוונת של רשות המסים. במוקד הסוגייה: שלוש דירות יוקרה שרכש ריבו לאחרונה בפרויקט JERUSALEM SPIRIT, בשווי כולל של 6.5 מיליון שקל. כך, לפי מגזין בית המשפט! שפרסם את הכתבה לראשונה.

הפרויקט, הממוקם בלב העיר הקסומה, מציע לדרים בו שלל מתקנים מפוארים, כולל בריכה, חדר כושר, סאונה ואפילו מקווה. דירות היוקרה שבו, המיועדות לתיירות ולנופש, מושכות תשומת לב רבה מצד משקיעים. ואכן, ישי ריבו, שכאמור רכש לאחרונה שלוש דירות בפרויקט, הצהיר כי הוא מתכוון להשכירן לתיירים לטווח קצר, ולכן ביקש להחיל על הרכישה מס רכישה מופחת בשיעור של 6%.

ריבו, ששילם סך כולל של 6,513,443 שקל עבור שלוש הדירות, כאשר כל אחת מהן נרכשה בסכום של כ-2.15 מיליון שקל, מתעקש כי מדובר ברכישה עסקית לכל דבר ועניין המיועדת ליצירת הכנסה מתיירות ולא לניהול משק בית פרטי.

מנגד, רשות המסים לא מקבלת את הטיעון. לדברי הרשות, מדובר בדירות מגורים לכל דבר ועניין, ולכן יש לחייב את הרכישה במס רכישה בשיעור גבוה יותר של 8%. לטענתם, רכישת הדירות כרכוש קבוע ולא כמלאי עסקי אינה מחריגה את הדירות מהגדרת "דירת מגורים".

כעת, על בית המשפט להכריע האם הדירות נרכשו למטרה עסקית או פרטית.

ריבו מתעקש על צדקתו, כשל ניסיון להגיע להסדר

בבית המשפט המחוזי בירושלים, בו נידון התיק, מתנהל הדיון בנוכחות השופט אביגדור דורות. השופט ניסה בתחילת הדיון להביא את הצדדים להסכמה מחוץ לפרוטוקול, אך לא נראה כי יש לכך סיכויים.

המשפט המתנהל צפוי להימשך עוד זמן מה, כאשר הצדדים ממתינים לדיון הבא המתוכנן לנובמבר 2024. ההחלטה שתתקבל עשויה לשנות את כללי המשחק בתחום מיסוי המקרקעין ולהשפיע על מאות רוכשים ומשקיעים בשוק הנדל"ן הישראלי.

ריבו טען כי ההגדרה של "דירת מגורים" אינה תואמת את מטרותיו העסקיות והשימוש המתוכנן שלו בנכסים, והדגיש כי מתחם היוקרה, הנמצא באזור תיירותי, הותאם במיוחד לצורכי תיירות ולשימוש זמני, הכולל את כל המתקנים המפוארים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully