וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר טוב ל-186 משפחות בחיפה: 7 מבנים בסכנת קריסה יפונו לטובת מגדלים

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 20:12

בשורה משמחת למאות דיירים בשכונת קרית אליהו בחיפה: תכנית התחדשות עירונית ראשונה אושרה להפקדה, והשכונה הוותיקה תשנה את פניה • בתום מכרז יזמים שערכו, הדיירים בחרו את חברת בוני התיכון לקדם את התכנית

הדמיה: תוכנית פינוי-בינוי במתחם "יפו-תל אביב", שכונת קריית-אליהו. גל-אור-פישביין אדריכלים,
הדמיה: תוכנית פינוי-בינוי במתחם "יפו-תל אביב", שכונת קריית-אליהו/גל-אור-פישביין אדריכלים

כעבור שנים של ציפייה: בישיבה האחרונה של ועדת המשנה לתכנון ובניה חיפה, אישרה הוועדה להפקדה את תכנית הפינוי בינוי במתחם "יפו-תל אביב", החולשת על פני למעלה מ-23 דונם בשכונת קריית אליהו שבחיפה. מדובר בתכנית ההתחדשות העירונית הראשונה שיוצאת לדרך בשכונת קריית אליהו; הדיירים במתחם בחרו לאחרונה בנציגות ובעורך דין שייצג אותם, ובתום מכרז יזמים שערכו, בחרו את "בוני התיכון" כחברה שתקדם את התכנית.

בחלקות הכלולות בתכנית קיימים 7 מבני שיכון בני 3-4 קומות ע"ג קומת עמודים, שנבנו במהלך שנות ה-50, וכוללים 185 יח"ד קטנות (כ-67 מ"ר בממוצע לדירה). המבנים הקיימים הינם רעועים במיוחד, כאשר חלקם אף הוכרזו כמבנים מסוכנים, אינם עומדים בתקן רעידות אדמה, והינם ללא מיגון ומעלית. לדירות אין כלל חניות בתחום המגרשים והבניינים אינם נגישים לאנשים בעלי מוגבלויות.

התכנית שאושרה כאמור להפקדה מציעה הריסת המבנים הקיימים והקמת 6 בנייני מגורים חדשים בני 5-22 קומות, חלקם מחוברים ביניהם במבנה מרקמי בן 5 קומות באופן מדורג. המבנים מוצעים מעל 5 קומות חניה תת קרקעיות, וכוללים סה"כ 846 יח"ד בגדלים שונים, (תוספת של 661 יח"ד חדשות).

הדמיה: תוכנית פינוי-בינוי במתחם "יפו-תל אביב", שכונת קריית-אליהו. גל-אור-פישביין אדריכלים,
הדמיה: תוכנית פינוי-בינוי במתחם "יפו-תל אביב", שכונת קריית-אליהו/גל-אור-פישביין אדריכלים

במסגרת התכנית, מתוכנן חיבור בין רחוב רודנר לרחוב רינ"ה, הרחבת הדרכים, הגדלת שטחי האתר לבניין ציבורי והשטחים הירוקים, יצירת מעבר ירוק בין רחוב יפו לרחוב תל-אביב, תוספת מסחר ותעסוקה לאורך רחוב יפו וכן תוספת מסחר ומוסדות ציבור לאורך רחוב תל-אביב.

תכנית זו, כמו גם תוכנית הבינוי והפיתוח של מתחם רוטשילד, קודמו על ידי צוות "המינהלת להתחדשות עירונית" של עיריית חיפה, בסיוע האגף לתכנון עיר ואדריכלית העיר חיפה.

התכנית כוללת את המבנים בכתובות: דרך יפו ,147 147א, ,149 ,151 151א, 153, 153א, ,155 155א; רח' רודנר 3-15; רח' תל אביב 28-40, 42א, 44א; בשכונת קריית אליהו בחיפה.

רן מלאך, מנכ"ל בוני התיכון התחדשות עירונית: "העיר חיפה הינה מוקד משמעותי להתחדשות עירונית בשנים הבאות ואנו רואים בה סביבת מגורים אידיאלית עם קרבה לחופי ים, נמל, מוסדות אקדמאים ולטבע לצד מרקם עירוני איכותי. אנו גאים להמשיך ולבנות את הארץ, לחדש מבנים ישנים ולהוסיף דירות חדשות למרקם האורבני הארצי, גם ובמיוחד על רקע ימים מורכבים אלו. פרויקט זה מצטרף לשלושה פרויקטים נוספים שאנחנו מקדמים בחיפה בהיקף של כ-3,500 דירות חדשות הנמצאות בשלבי תכנון וייזום שונים. תכנון מגה פרויקט זה, קרם עור וגידים בשותפות מלאה עם העיריה ואנו מברכים ונרגשים, יחד עם שותפינו לדרך, הדיירים והגורמים המקצועיים, להתקדם צעד נוסף, לקראת התחלת העבודות. בימים בהם הביטחון האישי הינו ערך עליון, הוספת ממ"ד לכל דירה הינו הכרח ללא כל צל של ספק ועל כל עיר לדאוג לתושביה ולקדם פרויקטים מסוג זה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully