וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתפס על חם: שריפה מסתורית חשפה את הבונקר הסודי של פוטין?

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 19:03

בונקר סודי לבכירי ממשל? מעבדה רפואית למיצוי דם של צבאים? אחוזת נופש מסתורית שעלתה בלהבות בימים האחרונים מעלה אין סוף ספקולציות, בזמן שגורמים רשמיים מסרבים להגיב. מה באמת קורה שם?

האחוזה של פוטין עולה בלהבות. הופץ בטלגרם, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האחוזה של פוטין עולה בלהבות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, הופץ בטלגרם

האם מתקפה אוקראינית עומדת מאחורי השריפה המסתורית בארמון של פוטין? אחוזה תמימה כביכול בהרים המרהיבים של רפובליקת אלטאי, רוסיה, עלתה בלהבות בימים האחרונים, והציתה סערה של ספקולציות והשערות.

האחוזה, שנחשבת לאחד מנכסיו היותר מסקרנים ומפוארים של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, עלתה באש באופן מסתורי. עם זאת, בעוד שהגורמים הרשמיים מסרבים להגיב או למסור פרטים נוספים, ישנם רבים המאמינים שמדובר בתקיפה אוקראינית מתוחכמת על הבונקר הסודי שהתגלה במקום.

האחוזה, הממוקמת כאמור בלב הרי אלטאי, נחשפה לראשונה על ידי הבלוגרים אמיר אייטשב וארונה ארנה, שחשפו את אופיו המיוחד של המתחם. הפרויקט המפואר כלל, בין היתר, בונקר גרעיני תת-קרקעי שמטרתו להגן על בכירי המדינה בזמן חירום ומתקן רפואי מיוחד למיצוי דם צבאים לצרכים רפואיים, פרקטיקה שנויה במחלוקת אשר עוררה זעם אצל פעילי זכויות בעלי חיים.

תקיפה אוקראינית או תאונה מוזרה?

השריפה, שהחריבה חלקים נרחבים מהאחוזה, התרחשה על רקע חודשים של מתח גובר בין רוסיה לאוקראינה. גורמים באוקראינה לא פעם הצהירו על יכולותיהם המתקדמות בכל הנוגע למתקפות מל"טים, ושריפות קודמות במתקנים רוסים מרכזיים רק חיזקו את ההשערות שמדובר במתקפות מכוונות. תצלומים מהמקום הראו להבות עזות משתוללות בארמון, כשהבניין שבו אירח פוטין את ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, נחרב כליל.

בקרב קהילת המודיעין והמשקיפים הפוליטיים נשמעו קולות שונים בנוגע לאירוע. חלקם טענו שייתכן ומדובר במתקפת מל"טים אוקראינית, בעוד אחרים נמנעו מלקבוע את הסיבה המדויקת והעדיפו להמתין לתוצאות חקירת הרשויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הבונקר המסתורי והמעבדה הרפואית השנויה במחלוקת

המתחם באלטאי הוא הרבה יותר מאשר אחוזת נופש מפוארת. מדובר במערכת מורכבת הכוללת בונקר גרעיני תת-קרקעי, אשר על פי ההשערות תוכנן להגן על נשיא רוסיה ובכירי ממשלו במקרה של מתקפה גרעינית או מצב חירום לאומי. הבונקר מרושת בקווי מתח גבוה ומצויד בטכנולוגיות מתקדמות, המספקות לו יכולת תפקוד עצמאית למשך זמן ממושך.

כאמור, חלק נוסף מהמתחם הוא החווה לגידול צבאים, שם מנוסרות קרניהם לצורך מיצוי דם, הנחשב ברוסיה כתרופה מסורתית אפקטיבית לשיפור העוצמה המינית ולהאטת תהליכי ההזדקנות. מתקן זה, למרות ביקורת חריפה מצד פעילי זכויות בעלי חיים, ממשיך לפעול ותורם לאווירת המסתורין האופפת את כל המתחם.

מה הלאה?

בזמן שהרשויות ממשיכות לחקור את סיבת השריפה, עולם המודיעין והציבור הרחב ממתינים לתשובות, או לנקמה. האם זוהי עוד מתקפה במסגרת המלחמה השקטה בין רוסיה לאוקראינה? או אולי מדובר בתאונה טרגית שחשפה את קיומו של אתר סודי?

כך או כך, לאירוע הזה יש פוטנציאל לערער את היציבות באזור ולהגביר את המתחים הקיימים בין רוסיה לאוקראינה. במקביל, הוא גם חושף את המורכבות והעומק של תכניות הביטחון וההגנה של רוסיה, ומעלה שאלות רבות בנוגע לפעילות הסודית והמתקנים המיוחדים המוסתרים ברחבי המדינה העצומה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully