וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לרוכשי דירות קבלן: מדד תשומות הבניה ימשיך לרדת?

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 9:51

בשורה לרוכשי דירות הקבלן שחוששים ממדד תשומות הבניה: רמ"י הכריזה על הצלחה נוספת בשיווק מחצבה בדרום, שתסייע להגדלת היצע חומרי הגלם לענפי הבניה והסלילה בישראל

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אחד הפחדים הגדולים ביותר של רוכשי דירות קבלן הוא ההצמדה למדד תשומות הבנייה, אשר עלולה לייקר את המחיר הסופי של הדירה בעשרות אלפי שקלים עד קבלת המפתח. למרות תחזיות בענף הבנייה להתייקרות משמעותית במדד תשומות הבניה, עקב החרם הטורקי שהוכרז, נראה כי מתחילת השנה המדד נע מעלה ומטה בצורה מאוזנת, כך שכעבור 4 חודשי דיווח הוא עומד באותו מקום בו עמד בדצמבר 2023.

לבשורה הנ"ל, שמשמחת את רוכשי הדירות אשר עוקבים באופן שוטף אחר דיווח מדד תשומות הבניה, מצטרפת ההודעה של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מהימים האחרונים. רמ"י מכריזה על הצלחה נוספת בשיווק מכרז למחצבת דרגות באזור הדרום.

מדובר בצעד חשוב להגדלת היצע חומרי הגלם לענפי הבנייה והסלילה. הצלחה זו מגיעה, נזכיר, לאחר 8 מחצבות נוספות ששווקו בהצלחה בשנה האחרונה, בהיקף של 5 מיליארד שקל. בכוונת רמ"י לשווק עד לסוף השנה מכרזים נוספים.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

החברה הזוכה במכרז תשלם לרמ"י 322 מיליון שקל (לא כולל מע"מ והוצאות פיתוח) להפעלת מחצבת 'דרגות'. למכרז הוגשו 2 הצעות.

'דרגות' הינה אחת המחצבות החשובות ביותר באזור הדרום, ובמסגרת פעולותיה של רמ"י להגדלת היצע חומרי הגלם לשוק הבנייה והסלילה, שיווקה הרשות את מחצבת הר דרגות. התוכנית קודמה על ידי המפקח על המכרות במשרד האנרגיה, שהובילה להרחבה משמעותית של המחצבה ותוספת עתודות בהיקף של כ- 145 מיליון טון.

הפעלת המחצבה ששווקה במכרז הינה חלק מתוכנית "מחצבת הר דרגות-הרחבה" המתפרשת על כ-3,750 דונם ברכס הרי עירא, סמוך לישוב דריג'את, יער יתיר ושמורת תל קריות. המחצבה כוללת שטחי כרייה וחציבה (כ-970 דונם), מתקני חציבה, שטחים פתוחים וכביש גישה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully