וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חדרים ב-2 מיליון שקל: הנחות ענק לזוגות צעירים בכפר סבא

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 9:21

פרויקט הצעירים בכפר סבא יוצא לדרך: רשות מקרקעי ישראל הכריזה על הזוכים במכרז להקמת 748 דירות בשכונה החדשה שקמה בעיר. דירות במחיר מטרה יוצעו לזוכים בהגרלה בהנחה של כ-27% מגובה מחיר דומה בשוק

זוג צעיר משקיף על בניין שנבנה. ShutterStock
זוג צעיר משקיף על בניין שנבנה/ShutterStock

ביקוש מטורף בזמן מלחמה: רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הכריזה על 8 החברות הזוכות במכרז דיור במחיר מטרה ל-8 מתחמים לבניית 748 יחידות דיור בשכונת קריית הצעירים החדשה בכפר סבא. 8 החברות הזוכות, מתוך 31 הצעות שהוגשו למכרז, ישלמו לרמ"י סכום כולל של כ-400 מיליון שקל עבור הקרקע.

מבין 748 יחידות הדיור ששווקו במכרז כאמור: 598 יח"ד יוצעו לזכאים במסלול במחיר מטרה ו-150 יח"ד בשוק החופשי. הדירות במסלול מחיר מטרה יימכרו בהנחה של כ-27% מגובה השומה ממחיר דירה בשוק החופשי.

מבחינת מחירים: הדירות שיוגרלו עבור הזכאים במסלול מחיר מטרה יוצעו במחיר של החל מ-1.779 מיליון שקל לדירת 85 מ"ר (הנחה של כ-650 אלף שקל מהמחיר בשוק החופשי); החל מ-2.064 מיליון שקל לדירת 100 מ"ר (הנחה של כ-753 אלף שקל מהמחיר בשוק החופשי); והחל מ-2.443 מיליון שקל לדירת 120 מ"ר (הנחה של כ-891 אלף שקל מהמחיר בשוק החופשי);

"כפר סבא היא העיר הראשונה שזכתה להתחייבות מהממשלה לביצוע כלל התשתיות בטרם אכלוס התושבים", אומר ראש העיר, רפי סער. "פרויקט הצעירים יבטיח את שדרוג כלל התשתיות בעיר ומביא בשורה ענקית למשפחות הכפר-סבאיות בכל התחומים, ביניהם חינוך, תעסוקה ליד הבית, שימור שטחים ירוקים ואפשרות להמשיך ולהתגורר בעיר בה גדלו והתחנכו, באמצעות דירות במחיר שפוי".

נתיב ציבורי רחוב ויצמן בכפר סבא. ראובן קסטרו
נתיב ציבורי רחוב ויצמן בכפר סבא/ראובן קסטרו

המתחמים ששווקו במכרז הינם חלק מתוכנית 'כפר סבא צפון-שכונת המוביל' המתפרשת על כ-754 דונם בחלק הצפון מזרחי של העיר. שטח התוכנית צמוד מצפון לשכונת כפר סבא הצעירה ו"בית נוף", ממזרח למושב צופית וממערב לשכונת קפלן.

המתחמים הינם חלק משכונת "קריית הצעירים" הכוללת רובע מגורים של 3,659 יח"ד בבנייה מרקמית בני עד 10 קומות בצפיפות ממוצעת של כ - 21 יח"ד לדונם נטו. המגורים כוללים גם יח"ד של דיור מיוחד בשילוב גינות כיס עירוניות. קומות הקרקע של מבני המגורים משולבות פונקציות ציבוריות, מסחריות ושימוש משותף לדיירים היוצרות מרחב אורבני שוקק חיים.

מרכז הרובע מעודד הליכה ורכיבת אופניים וכיכר עירונית הצמודה לרחוב הראשי מוקפת בשטחי מגורים, מסחר ותעסוקה המעשירים את הפעילות האורבנית בשכונה. השכונה כוללת מבני ציבור ובהם ביה"ס הדמוקרטי בסמוך ליער קפלן וכ-220 דונם של שטחים פתוחים ובהם טיילת עירונית ירוקה המחברים את השכונה למרקם העיר הקיים ויוצרים רצף עירוני. בנוסף, בשכונה שטחי תעסוקה (כ-55,600 מ"ר) מסחר (כ-23,890 מ"ר) ותשתיות דרכים (כ-255 דונם).

הסכם גג כפר-סבא נחתם בימים אלה בין רשות מקרקעי ישראל ועיריית כפ"ס לפיתוח ובנייה של 5,489 יח"ד בשתי תכניות עיקריות - תמל /1088 (3,989 יח"ד) ותמל/ 2040 (950 יח"ד). תכנית נוספת היא תכנית האצטדיון של כ-550 יח"ד הנמצאת בשלבי הכנה.

ההסכם כולל גם נספח התקשרות של עיריית כפ"ס עם משרד התחבורה, לפיתוח ושדרוג התשתיות התחבורתיות אל העיר וממנה. זאת במטרה לאפשר את גידול האוכלוסייה לעתיד ובניית שכונות חדשות. ע"פ ההסכם, יוקצו לעבודות תשתיות העל כ-365 מיליון שקל שברובם מיועדים לדרכים ותשתיות תחבורה. עוד במסגרת התקציב סוכם עם העירייה על מימון מנהלת לניהול עבודות פיתוח התשתיות לתקופה של 6.5 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully