וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערים חכמות: מכאן תצא הבשורה הבאה שתשפיע על התכנון העירוני בישראל?

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 14:59

מפגש מיוחד בין יזמים טכנולוגיים ומשקיעים שהתקיים היום בפארק עתידים תל אביב בהובלת חוקרים מאוניברסיטת ת"א נועד ליצור שידוך בין רעיונות מוצלחים בתחום התכנון העירוני ובין משקיעים עם הכסף הדרוש שיכול להוציא את הרעיון לפועל

אדם שיש לו רעיון. ShutterStock
רעיון/ShutterStock

מפגש מיוחד התקיים היום (א') בפארק עתידים תל אביב במטרה למנוע בריחת מוחות מישראל ולחבר רעיונות מוצלחים לכסף של משקיעים.

במפגש, שנערך במעבדת החדשנות סיטיזון, השתתפו יזמים טכנולוגיים יחד עם חוקרים מובילים מאוניברסיטת תל אביב, שיובילו את ניסיונות השידוך עם משקיעים בעלי הון ורצון לקדם פרויקטים בתחום התכנון העירוני.

כאמור, הרעיון מאחורי המפגש היה לייצר שידוך בין רעיון לכסף, כדי לנסות לבנות סטארט-אפים מצליחים מבוססי מחקרים אקדמיים בתחום התכנון העירוני. האירוע התקיים ביוזמת "רמות", חברת טק-טרנספר של אוניברסיטת תל אביב, והאחראית הבלעדית למסחור הטכנולוגיות והפטנטים של החוקרים באוניברסיטה.

אלו ההמצאות הבאות שישנו את הערים בישראל?

בין הרעיונות המובילים של החוקרים שהשתתפו בכנס תוכלו למצוא בין היתר:

• אפליקציה שפיתחה פרופ' טלי חתוקה יחד עם פרופ' אמיר גלוברזון והאדריכל יפתח גילה, שבאמצעותה, כל אחד מאיתנו יוכל להכניס את היעד אליו נרצה להגיע ברגל או באופניים ונקבל את המסלול המוצל ביותר שקיים. המודל הממוחשב ימצא את הנתיב המוצל ביותר ברמת הרחוב;

• מודל ממוחשב שפיתחה פרופ' חגית מסר ירון, המסייע לחזות הצפות באמצעות רשת סלולרית דור 5. המודל של חגית יכול לסייע לרשויות לזהות היכן צפויות הצפות ולמנוע אותן, למנוע אבדות בנפש ולחסוך כסף ומשאבי כוח אדם.

• מערכת לתכנון תחבורה בערים של עד 60 דקות, פיתוח של פרופ' יצחק בננסון ופרופ' יצחק אומר.

קרן פרימור, מנכ"לית רמות חברת הטק טרנספר של אוניברסיטת תל אביב ואייל גרין, מנכ"ל פארק עתידים תל אביב. רפי דליוה,
קרן פרימור, מנכ"לית רמות חברת הטק טרנספר של אוניברסיטת תל אביב ואייל גרין, מנכ"ל פארק עתידים תל אביב/רפי דליוה

החוקרים שמחו לפגוש את מאיה שוורץ, מנכ"לית איגוד ההייטק ויו"ר האיגוד מריאן כהן, שהביאו עימם יזמים נוספים, התרים אחר רעיונות מבריקים.

קרן פרימור מנכ"לית רמות: "אנו תקווה שבאמצעות המפגש נוכל לייצר שיתופי פעולה עם יזמים ומשקיעים, שידעו להפוך את הרעיונות והטכנולוגיות לחברות לטובת הקמת חברות סטארט-אפ ישראליות ובינלאומיות מצליחות לטובת הציבור כולו".

אייל גרין, מנכ"ל פארק עתידים תל אביב שבבעלות אוניברסיטת תל אביב ועיריית תל אביב: "שמנו לנו למטרה להוביל חדשנות בערים חכמות, לא בכדי ממוקמת אצלנו מעבדת חדשנות לסטרטאפים שחלקם המשמעותי עוסק בפתרונות לחיים עירוניים טובים יותר, אנו פועלים כל העת לייצר אקו סיסטם מתאים לרעיונות ויוזמות שישפרו את איכות החיים בתוך הערים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully