וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתושבים יהיה איפה לעגון את היאכטה: אושר הפרויקט היוקרתי ברובע שדה דב

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 13:23

הוועדה המקומית בתל אביב אישרה למתן תוקף תכנית שתביא לשיקום והשמשת מעגנת רידינג ההיסטורית והקמת מתחם נופש וחינוך ימי חדשים, עם טיילת ירוקה וספורט ימי. על פי התכנון, המעגנה תהפוך בעתיד למרינת הרובע שדה דב

הדמיה: שיקום והשמשת מעגנת רידינג ההיסטורית. אדריכלים ארי כהן,
הדמיה: שיקום והשמשת מעגנת רידינג ההיסטורית/אדריכלים ארי כהן

עוגן חדש: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו אישרה הבוקר (א') למתן תוקף את התכנית שתביא לשיקום והשמשת מעגנת רידינג ההיסטורית - הצפויה להפוך בעתיד למרינה של הרובע היוקרתי שדה דב, כאשר בנייתו תסתיים.

מהעירייה נמסר כי המרינה החדשה תציע עבור תושבים ומבקרים כאחד מקום לפעילויות נופש, בילוי, תרבות וספורט הייחודיות לחוף הים. כמו כן, אישור התכנית ממשיך את החזון לפיתוח רצועת חוף עירונית רציפה ומלאה במוקדי בילוי מבת ים, דרך תל אביב ועד הרצליה, לצד מיצוב תל אביב-יפו כעיר חוף מובילה ברמה הארצית והבינלאומית. בנוסף, המהלך יאפשר הגדלת מקומות עגינה כפתרון למחסור במקומות העגינה בעיר.

מה מתוכנן במרינה המחודשת?

התכנית, שמבוצעת על ידי עיריית תל אביב-יפו באמצעות חברת אתרים, נועדה להפוך את המעגנה למרכז פעיל של נופש וספורט ימי, כוללת מספר צעדים:

• הקמת מעגנה פעילה עם כ-300 מקומות עגינה עבור כלי שיט קטנים: הדבר יאפשר לתושבים ולתיירים ליהנות מפעילויות ימיות מגוונות, כמו שיט, דייג וספורט ימי.

• פיתוח שטחים ירוקים ופתוחים: התכנית כוללת שטחים נרחבים לשימוש ציבורי, תוך שמירה על אופיו הייחודי של חוף הים. שטח ציבורי פתוח עם פארק חופי, נופש ופנאי אשר יכלול נטיעות עצים חדשים, פינות ישיבה, מתקני משחק וספורט והצללה.

הדמיה: שיקום והשמשת מעגנת רידינג ההיסטורית. אדריכלים ארי כהן,
הדמיה: שיקום והשמשת מעגנת רידינג ההיסטורית/אדריכלים ארי כהן

• הקמת מבנים לשימושי חינוך ימי ונופש: התכנית מאפשרת הקמת מבנים עבור שירותי מעגנה, חינוך ימי, מועדוני שיט, מסחר ועוד.

• שיפור מערך התנועה: התכנית כוללת הרחבת גשר הולכי הרגל הקיים והקמת שביל אופנים נפרד על מנת לשפר את הבטיחות להולכי הרגל ולרוכבים. שוברי הגלים בשטח יהפכו לטיילת ציבורית.

• שמירה על איכות הסביבה: התכנית שומרת על הסביבה הימית והחופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully