וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בצל המלחמה: שיכון ובינוי קיבלה פעם נוספת את דירוג האשראי הגבוה ביותר

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 17:37

כבר מעל עשור: חברת מידרוג מעניקה שוב דירוגA1 לחברת שיכון ובינוי - עם אופק דירוג יציב. מדובר בדירוג האשראי הגבוה ביותר שניתן לחברות ייזום נדל"ן בישראל

פרויקט של שיכון ובינוי. ויופוינט,
פרויקט של שיכון ובינוי/ויופוינט

חברת מידרוג הודיעה בימים האחרונים כי העניקה פעם נוספת דירוג אשראי A1 לחברת הנדל"ן שיכון ובינוי, עם אופק דירוג יציב. דירוג A1 הוא דירוג האשראי הגבוה ביותר שניתן לחברות ייזום נדל"ן בישראל.

על פי הדוח, בין השיקולים עליהם התבססה מידרוג להחלטה זו: לשיכון ובינוי צבר משמעותי של אלפי יח"ד במסגרת קרקעות ופרויקטים של התחדשות עירונית. פרויקטי החברה מגוונים מאוד ופונים לפלחי שוק רחבים ובעלי פריסה גיאוגרפית רחבה. עוד, מצוין בדוח הדירוג, כי לאורך השנים האחרונות הפרויקטים אופיינו בשיעורי מכירה גבוהים מול שיעור הביצוע.

נקודות בולטות שעלו בדוח של מידרג

• "הכנסות החברה מפעילות ייזום בשנת 2023 הסתכמו לסך של כ-1.5 מיליארד שקל. עפ"י תרחיש הבסיס של מידרוג, בשנים 2024-2025 צפויה החברה להציג היקף הכנסות ממוצע בטווח של 1.4-1.5 מיליארד לשנה".

• "לחברה צבר נכסי נדל"ן להשקעה מניבים, בהקמה ובתכנון ביתרת שווי הוגן (מעל הרשום בספרי החברה. שו"ב) של כ-2.6 מיליארד שקל. ההכנסות מנכסים מניבים (כולל כלולות) מהוות כ-20% מהרווח הגולמי (כולל חברות כלולות) וממתן את התנודתיות בתזרימי המזומנים".

• "אופק הדירוג היציב משקף את הערכתנו כי החברה תשמור על היקף הכנסות גבוה יחסית במגזר ייזום למגורים ורווחיות גבוהה שיתרמו לעיבוי ההון העצמי של החברה".

עמית בירמן. רמי זרנגר,
עמית בירמן/רמי זרנגר

עמית בירמן, משנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי של קבוצת שיכון ובינוי: "החברה מדורגת באופן עקבי כבר מעל עשור בדירוג הגבוה ביותר שניתן לחברת נדל"ן יזמי בישראל. בשונה מחברות יזמיות אחרות, הדירוג הגבוה והיציב של שיכון ובינוי נובע מצבר קרקעות קיים והיסטורי - לרבות פרויקטים של התחדשות עירונית בשלבי תכנון וביצוע שונים, המספיק כדי להזין את מכירות החברה לעשרות שנים קדימה וזאת אף ללא רכישת קרקעות נוספות. זאת ועוד, כפי שצוין ע"י מידרוג, לחברה עודף שווי נכסים של מיליארדי שקלים מעל לרשום בספרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully