וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקיקה חדשה תקדם מהפכה בנגב? זה מה שמציע מכון ריפמן לראש הממשלה

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 14:06

ראש מכון ריפמן, חגי רזניק, שולח הבוקר מכתב לראש הממשלה, בו הוא מפרט את עיקר החקיקה שמציע המכון לקדם לצורך שינוי פני הנגב כבר בעשור הקרוב. לדבריו: "דווקא עכשיו, בזמן המלחמה, נדרש שינוי חקיקה בנגב"

עשרות תלמידים בדואים מתנדבים בחקלאות בעוטף עזה. באדיבות המצולמים
עשרות תלמידים בדואים מתנדבים בחקלאות בעוטף עזה/באדיבות המצולמים

במכתב מפורט שהופיע הבוקר (ד') על שולחנו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשלח על ידי חגי רזניק, ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב, מוצעת לרוה"מ הזדמנות לקבל חקיקה חדשה, שהוכנה על ידי המכון ונועדה לשנות את פני הנגב כבר בעשור הקרוב.

במכתב, טוען רזניק, ששימש בעבר כמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, כי דווקא עכשיו זה הזמן לשנות את החקיקה בנגב ולהסיר את החסמים לפיתוח האזור. בחוק ריפמן המתגבש בימים אלו במכון, מקיימים כלים לפיתוח כלכלי, חיזוק השלטון המקומי, טיפול בנשירה הגלויה והסמויה בחינוך והפסקת מתן אישורי אזרחות ישראלית ותעודות הוראה לאזרחים פלסטינים מהשטחים.

רזניק מפרט במכתבו את עיקר החקיקה שמציע המכון לקדם כבר בימים אלו, ובכללם: העברת סמכויות ועדות של הפשרת קרקעות, שיושבת היום ברשות מקרקעי ישראל, אל גוף מסדיר; קידום ועדת תכנון ייעודית בעלת סמכות המקבילה לוועדה ארצית (בדומה לועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים), כדי לממש מדיניות תכנון ממשלתית משמעותית לנגב; הקמת רשות רישוי עצמאית שתוכל להוציא אישור זמני (או קבוע) ולקבוע מדיניות הסדרה; רזניק מקדיש את הדברים גם לפיתוח כלכלי ודיורי, באמצעות מתן מסלולים ירוקים ליזמים.

בפרק החקיקה שעוסק בעצירת הפשיעה, מציע חוק ריפמן המתגבש העברת חלק מעבירות הנשק למעצר מינהלי, כך שלא יידרש הליך ממושך להביא לאיסוף נשק זה.

חגי רזניק, ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב. שמואל לנדנד,
חגי רזניק, ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב/שמואל לנדנד

חגי רזניק ראש מכון ריפמן: "אי קידום החברה הבדואית היא חסם לנגב כולו .חצי מהנגב כבר נפגע וזה הזמן בדיוק לחזק את מזרח הנגב וליצור מדיניות שונה שתשרת את הנגב על כלל אזרחיו. כידוע, בימים אלו אנו כותבים במכון את "חוק ריפמן" כשלצד נוסחאות ייחודיות לטיפול בקרקע, במשילות, בחינוך יטופלו גם סוגיות תכנוניות שנוגעות לפיתוח כלכלי כמו גם חקלאות מתקדמת. אם המדינה תחליט בנושא הנגב היא תוכל לשנות את האזור מקצה לקצה כבר בעשור הקרוב".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • נגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully