וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בממשלה על משרד האוצר: "חוסכים בגרוש ונדפקים במיליארדים"

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 15:49

אמנון מרחב, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמר את הדברים הללו בוועידה השנתית של ארגון חברות הניקיון בישראל, בהתייחסו לסוגיית העובדים הזרים. לדבריו, עקב שיטת העבודה של האוצר, קופת המדינה מפסידה מיליארדים

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב, לא חסך בביקורת כלפי חבריו לממשלה במשרד האוצר, אותה השמיע הבוקר (ג') במהלך הוועידה השנתית של ארגון חברות הניקיון בישראל, שעסקה בין היתר בסוגיית העובדים הזרים.

לדברי מרחב, "בנושא העובדים הזרים אני מקבל את כל הביקורת על הממשלה. אנחנו במשרד הכלכלה אולי דווקא סוכני השינוי. חושבים שצריך לזרוק לפח את כל המכסות כי זה גורם לשוק שחור. כבר שנים שמשרד האוצר מתנגד לעובדים זרים, והתעוררנו ב-7 באוקטובר לקונספציה כלכלית שקרסה לנו בפנים, כי הנזק הכלכלי שנגרם לישראל בגלל שאין עובדים זרים הוא דרמטי. אז דחפנו לשינוי מדיניות ושמנו סוף למדיניות מכסות".

"לפני 3 שבועות עברה החלטת ממשלה בנושא, אם פעם על כל מנהל חברת ניקיון היה צריך לבוא להחלטת ממשלה ולריב עם כל השרים על כל עובד, זה נגמר. הגדרנו מכסה כוללת של 330 אלף עובדים זרים, שזה המון. וזה הפיתרון. כי גם אם יעלו לו את השכר ל-80 שקל, צריך להתעורר. הם לא יבואו. הפיתרון הוא עובדים זרים. ואני מחכה שוועדת מנכ"לים תאשר כבר את כל הדרישות שלנו לכמות של כמה אלפים לתעשייה. ויש כל כך הרבה רגולציה. רמת התמ"ג במדינת המוצא, תעודת יושר ומה לא. איך נביא ככה למעלה מ-150 אלף עובדים?"

"רק כדי לסבר לכם את האוזן, מאגרות בלבד - המדינה תקבל 3 מיליארד שקל. אחר כך ממיסי שכר וכו' - כל אלה והפעילות העסקית שהייתה מונעת בעקבות כך הייתה מכניסה למדינה הרבה יותר. המחסור בעובדים במשק גורמת לתעשייה לייצר פחות ולכן אני אומר לאוצר: אתם חוסכים בגרוש ונדפקים במיליארדים. אני חושב ששיטת העבודה של האוצר, אגף תקציבים בעיקר, זה שהם חוסכים באגורות ונדפקים בשקלים. הנגיד לא הוריד את הריבית אתמול בין היתר כי אין עובדים, לדבריו".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully