וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכים השבים: העובדים התאילנדים חוזרים לישראל, יעבדו גם בבניין?

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 11:59

בפגישה שהתקיימה בישראל, שר העבודה התאילנדי נעתר לבקשתו של מקבילו הישראלי, יואב בן צור, להסיר את המגבלה על הגעת עובדים תאילנדים לישראל שניתנה בעקבות אירועי השביעי באוקטובר. האם לראשונה הם יגיעו גם לענף הבנייה? | בלעדי

שר העבודה יואב בן צור נפגש עם מקבילו, שר העבודה התאילנדי רטשקיטפראקאן. דוברות משרד העבודה,
שר העבודה יואב בן צור נפגש עם מקבילו, שר העבודה התאילנדי רטשקיטפראקאן/דוברות משרד העבודה

בפגישה מיוחדת שהתקיימה בישראל בין שר העבודה, יואב בן צור, לבין מקבילו, שר העבודה התאילנדי ושגרירת תאילנד בישראל - הודיעו האחרונים כי הממשלה התאילנדית החליטה סופית להסיר את המגבלה על הגעת עובדים תאילנדים לישראל שניתנה בעקבות אירועי השביעי באוקטובר.

במהלך הפגישה סוכם על הבאת עובדים תאילנדים בסקטורים נוספים במשק, בנוסף לענף החקלאות, כשבין הקשר תיבחן האפשרות ליצור מנגנון מיוחד שיבחן את המקצועיות וההתאמה של עובדים תאילנדים לעבודה בענף הבניה בישראל, בכדי לתת מענה למחסור החמור שנוצר עקב מלחמת חרבות ברזל.

במהלך הפגישה השרים דנו ביחסים המדיניים בין המדינות ועל הרצון להעמיקם בתחומים נוספים, כמו חדשנות, כלכלה, וכו'. השר בן צור סקר בפני שר העבודה התאילנדי את הרפורמה בהבאת עובדים זרים לשיפור וייעול המנגנון להבאתם ארצה והפיקוח האדוק על זכויותיהם, בדגש על הקצאת משאבים ותקנים נוספים להגברת האכיפה.

כמו כן, השר הישראלי הדגיש בפני זה התאילנדי כי במהלך שנת 2023 פקחי משרד העבודה הטילו עיצומים על מעסיקי עובדים זרים בגובה של כ- 2.5 מיליון שקל, מתוכם כמיליון שקל לעובדים זרים מתאילנד וכ-800 אלף שקל שהוחזרו לעובדים הזרים במסגרת הזכויות המגיעות להם.

"סנונית ראשונה לשיתופי פעולה נוספים"

שר העבודה, יואב בן צור: "הביקור של המשלחת התאילנדית בצל המלחמה, היא אמירה ברורה. מדינות העולם רואים בישראל יציבות כלכלית. הגיבוי המדיני שאתם מעניקים לנו יחזק את הקשרים הכלכליים והאסטרטגיים שיתרמו לשתי המדינות. הצעת המחליטים, הינה הצעד הראשון בשותפות האמיצה בין המדינות, והמטרה שלנו לקדם את הבאתם של עוד אלפי עובדים זרים מקצועיים לכלל התחומים שהמשק נדרש להם".

"הסרת המגבלה של ממשלת תאילנד לעבוד בארץ, היא רק הסנונית הראשונה לשיתופי הפעולה הנוספים שנעשה. המדיניות של משרד העבודה לבנות מנגנון שיבחן את יכולתם המקצועית של העובדים הזרים קודם הבאתם ארצה בכדי להביא עובדים מיומנים מתאילנד שיעבדו גם בבניין", הוסיף בן צור.

בפגישה השתתפו מנכ"ל משרד העבודה ישראל אוזן, מנכ"ל רשות האוכלוסין אייל סיסו, יו"ר נשיאות המגזר העסקי ונשיא התאחדות החקלאים דובי אמיתי, וגורמי האכיפה לזכויות עובדים במשרד העבודה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully