וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכאורה פרוטקשן: שימוע לחברות שסיפקו "שירותי שמירה" באתרי בניה

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 11:33

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה לאחרונה לחברות שמירה בדרום ובעלי תפקידים בחברות כי הוחלט להגיש נגדם כתב אישום בכפוף לשימוע, בחשד לביצוע עבירות כלכליות בהיקף של מאות מיליוני שקלים

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה כי בשל חשד לביצוע עבירות מס, עבירות הלבנת הון, עבירות מרמה ועבירות נוספות, היא שוקלת להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע כנגד חברות בתחום השמירה והאבטחה באתרי בנייה בדרום.

כתבי החשדות מתארים, בין היתר, כיצד בעלי החברות, מנהליהן ועובדיהן, כל אחד לפי חלקו, פעלו להונות את רשויות המס, באמצעות הפצה וניכוי של חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים בכוונה לקבל לידיהן סכומים ניכרים על חשבון הקופה הציבורית ולהלבין סכומים אלה במסווה של פעילות חברות שמירה לגיטימיות.

החשודים, ובראשן חברה גדולה שחלשה על כ-400 אתרי בנייה ובין לקוחותיה של החברה היו חברות בנייה מהגדולות בישראל, הקימו מערך חשבונאי כוזב של יחסי ספק- לקוח, לכאורה לצורך אספקת שירותי השמירה ללקוחותיה של מוקד יפו. בפועל, שירותי השמירה סופקו על ידי מערך של ראשי אזורים שחלשו, כל אחד באזורו, על אתרי הבנייה שעליהם התחייבה החברה לשמור בפני לקוחותיה.

אתר בנייה. שאטרסטוק, ShutterStock
אתר בנייה/ShutterStock, שאטרסטוק

החקירה לוותה על ידי עוה"ד טל פרג'ון, אלעד אשכנזי, שאול אשחר, ורד ליבוביץ' ושרה טליסמן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

התיק נחקר ע"י כוח משימה למאבק בתופעת סחיטת דמי חסות באמצעות חברות שמירה, בו שותפות היחידה הארצית לפשיעה כלכלית בלהב 433 שבמשטרת ישראל, המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, רשות המיסים (פקיד שומה חקירות מרכז וחקירות מכס ומע"מ באר שבע) והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully