וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל ממוצע השכר בישראל: לא תאמינו כמה פועל בניין סיני מרוויח בחודש

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 9:55

סקר מיוחד של מינה צמח חושף את ממוצע שכר העבודה החודשים של עובדי הבניין הזרים מסין, מולדובה ואוקראינה: פי 3 ממה שהשתכרו במולדתם, כאשר העובדים הסינים אף עוברים את השכר הממוצע במשק הישראלי

עובדים זרים בהקמת הרכבת הקלה, ציר ז'בוטינסקי פתח תקוה, 23 באפריל 2021. ראובן קסטרו
עובדים זרים בהקמת הרכבת הקלה, ציר ז'בוטינסקי פתח תקוה, 23 באפריל 2021/ראובן קסטרו

כולם מדברים כל הזמן על התפוקה של העובדים הסינים, ויכולות הבנייה האדירות שלהם. עם זאת, כידוע, יכולות עולות כסף, כאשר הביקוש לעובדים זרים בכלל וסינים בפרט רק ממשיך לעלות מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, למול היצע נמוך באופן חמור של ידיים עובדות.

כמה עולה לקבלני הבניין להחזיק פועל זר כיום? על פי נתוני סקר שנערך על ידי מכון מדגם וד"ר מינה צמח, עבור המרכז להגירה בינלאומית ורשות ההגירה האוכלוסין: ממוצע שכר עבודה חודשי של העובדים מסין הוא 14,196 שקל ($4,579); של העובדים ממולדובה הוא 9,139 שקל ($2,948); ושל העובדים מאוקראינה הוא 8,765 שקל ($2,827).

נתונים אלו חושפים כי השכר הממוצע של עובדי הבניין הזרים בישראל גבוה פי 3.1 לפחות מהשכר שהשתכרו בארץ מוצאם.

השכר שעליו דיווחו העובדים מסין היה גבוה פי 1.55 משכר העובדים ממולדובה, ופי 1.62 משכר העובדים מאוקראינה. יחד עם זאת, כפי שמפורט בסקר, יום העבודה של העובדים מסין גם היה ארוך יותר, ומספר ימי החופשה החודשיים שלהם היה קטן יותר. מתִקנון השכר בנתונים אלו של עומס העבודה עולה שיחס שכר העובדים מסין לזה של העובדים ממולדובה ושל העובדים מאוקראינה יורד לפי 1.27.

כמה עולה לעובד הזר להגיע לישראל?

ממוצע כלל הוצאות ההגעה לישראל לעובדים מסין עומד על כ-1,936$; לעובדים ממולדובה $264.5, ולעובדים מאוקראינה $581.2. בסך הכול, ממוצע הוצאות ההגעה לעובד בניין הוא $1,036.3.
בבחינת היחס שבין עלויות ההגעה הממוצעות לשכר הממוצע, נמצא כי לעובדים מסין נדרשים 11 ימי עבודה כדי לכסות את הוצאות ההגעה לישראל, לעובדים ממולדובה נדרשים 2 ימי עבודה ולעובדים מאוקראינה נדרשים 5 ימי עבודה.

עוד, עולה מהסקר כי העובדים מעבירים את רוב שכרם למשפחות שמחכות להם בארץ מולדתם. החלק המועבר למשפחות הוא כדלהלן: 86% מההכנסה בקרב העובדים מסין; 63% מההכנסה בקרב העובדים מאוקראינה; ו-55% מההכנסה בקרב העובדים ממולדובה.

ממצאי המחקר מבוססים על ראיונות טלפוניים עם מדגמים מייצגים מקבוצות העובדים שפורטו בכתבה: 195 עובדי בניין משלוש מדינות - סין (80), מולדובה (65) ואוקראינה (50).

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully