וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד תשפיע החלטת הריבית על שוק הדיור? אלו התגובות בענף הנדל"ן

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 16:22

נגיד בנק ישראל הודיע כי הריבית במשק לא תשתנה ותמשיך לעמוד על 4.5%. זו הפעם השלישית ברציפות מאז ינואר 2024 שהוועדה מחליטה שלא להוריד את הריבית. כיצד ההחלטה תשפיע על שוק הדירות והמשכנתאות בישראל? אלו התגובות בענף הנדל"ן

ביטוח דירה. ShutterStock
אילוסטרציה: רכישת דירה/ShutterStock

בהתאם לתחזיות המוקדמות: נגיד בנק ישראל הודיע היום (ב') על החלטתו להותיר את הריבית במשק ברמה של 4.5%. בהתאם, ריבית הפריים, שתמיד שווה לריבית בנק ישראל בתוספת 1.5%, תמשיך לעמוד על 6%. זו הפעם השלישית ברציפות מאז ינואר 2024 שהוועדה המוניטרית של בנק ישראל מחליטה שלא להוריד את הריבית.

האם וכיצד החלטת הנגיד תשפיע על שוק הדיור והמשכנתאות בישראל? אלו התגובות בענף:

"טריגר מסוכן להתפוצצות בשוק"

עדי ניניו, מנכ"ל אלדר משכנתאות: "נגיד בנק ישראל בחר להשאיר את הריבית על רמה של 4.5%. החלטה זו מהווה שיקוף של המציאות הישראלית - קיפאון. אומנם שוק הנדל"ן מראה סימני התאוששות, בדמות חזרה לרמת מכירות של לפני מלחמת חרבות ברזל, אולם כלל מאפייני השוק, האינפלציה העולה שהגיעה כבר לרמה של 2.8%, שער הדולר ובעיקר חוסר היציבות, מאותתים לבנק ישראל לשמור על רמת סיכון גבוהה".

"ההבדל בין הורדה של 0.5% לשמירה על הקיים לא תהווה שינוי מהותי לציבור רוכשי המשכנתאות, אבל יכולה להוות טריגר מסוכן להתפוצצות בשוק ולעלייה חסרת שליטה נוספת באינפלציה שעשויה להגיע בשנה הקרובה ל-3.1%, מעבר לטווח אותו קבע בנק ישראל. כל עוד שיעור הריבית למשכנתה יהיה גבוה בתשלום החודשי של ציבור נוטלי המשכנתאות לעומת שכר הדירה, תימשך חוסר הוודאות.

"השוק צריך להתרגל לפעול בסביבת ריבית גבוהה. ההבנה שזו סביבת הריבית הצפויה לתקופה הקרובה, הצורך המתגבר לדיור והחשש מעליות מחירים, לצד הצעות המימון המפתות של יזמים, מעניקים אוויר לנשימה ופותחים את השוק מחדש לביצוע עסקאות מכירה. לאור כלל המרכיבים בסביבה הכלכלית נראה, כי השארת הריבית על כנה בשלב הזה מהווה פתרון מציאותי ונוח", מסכם ניניו.

"ההחלטה לא תפגע במגמת ההתאוששות"

דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי דרא שיווק נדל"ן: "החלטת נגיד בנק ישראל להשאיר את הריבית על רמה של 4.5% אינה משפיעה באופן מהותי על שוק הנדל"ן, שנמצא ממילא בתהליך התאוששות מואץ ומעוגן בביקושים גבוהים, הן מצד הרוכשים והן מצד המשקיעים אשר חזרו לאחרונה לשוק".

"לכן, נראה כי השארת הריבית בגובה של 4.5% לא תפגע במגמה זו. מתחילת השנה, שוק המגורים התאושש יפה למרות המלחמה, וניתן לראות רכישות מוגברות מצד משקיעים, זוגות צעירים ומשפרי דיור. אנחנו מעריכים שהמגמה הזו תמשיך ותתחזק במהלך השנה", מסכם אוהב ציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully