וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הובילה לפירוק הביטלס? דירתם הראשונה של ג'ון לנון ויוקו אונו מוצעת למכירה

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 14:17

הבית הראשון של ג'ון לנון ויוקו אונו בניו יורק, שבה הם גרו במשך כשנתיים לאחר התפרקות הביטלס, עולה לראשונה על מדף המכירות בעבור 5.5 מיליון דולר, לאחר ששימש את משפחת אונו במשך יותר מ-50 שנה

ג'ון לנון ויוקו אונו. George Stroud, GettyImages
ג'ון לנון ויוקו אונו/GettyImages, George Stroud

דירת המגורים הראשונה במנהטן, שבה גרו כוכב הביטלס ג'ון לנון והמאהבת שהפכה לאשתו השניה ואם ילדו, יוקו אונו, מוצעת למכירה לראשונה בעבור 5.5 מיליון דולר, כעבור 50 שנה שבהן שימשה את משפחת אונו.

אונו, בת ה-91, נחשבה תמיד לגורם העיקרי להתפרקות הביטלס. היא פגשה את לנון לראשונה בשנת 1966 בתערוכת אמנות שהובילה בלונדון, ומאז השניים לא נפרדו, כאשר שנתיים לאחר אותו מפגש גורלי לנון עזב את אשתו הראשונה ובנו.

הזוג המפורסם רכש את הבית המדובר בשכונת סוהו במנהטן בסתיו 1971, זמן קצר לאחר התפרקות הביטלס ויציאת אלבום הסולו השני של לנון "Imagine". הם התגוררו בו במשך כשנתיים, עד שנת 1973, אז עברו לבניין דקוטה באפר ווסט-סייד - שם חיו באושר עד 1980, עד שלנון נרצח ביריית כדור על ידי מעריץ שהמתין לו ביציאה מהבניין. אונו המשיכה לגור באותו המבנה במשך 50 השנים הבאות.

הבית הראשון של ג'ון לנון ויוקו אונו. JLL, אתר רשמי
הבית הראשון של ג'ון לנון ויוקו אונו/אתר רשמי, JLL

הבית, שמוצע למכירה על ידי חברת JLL, משתרע על פני שני קומות ו-356 מ"ר ונבנה בשנות ה-20 של המאה הקודמת. הוא מעוצב בסגנון לופט עם חזית זכוכית משובצת ייחודית, ונמצא בבעלות חברה המנוהלת על ידי אונו ובנם המשותף, שון אונו-לנון. הוא מיועד למגורים ולמסחר כאחד וכולל זכויות בנייה של עד שלוש קומות נוספות.

"הבית הזה היה הבסיס למיזמים האמנותיים שלהם", אמר פיליפ נורמן, מחבר הספר "ג'ון לנון: החיים", לניו יורק פוסט. "מעבר לפיסה הייחודית מההיסטוריה והתרבות של המוזיקה, מדובר גם בהזדמנות השקעה מצוינת עבור הקונה הנכון, עקב מיקומו באחת השכונות הנחשקות והמגמתיות ביותר של העיר", הוסיף נציג מכירות של הנכס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully