וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית פרטי? זה אפשרי: הזדמנות ענק בשכונת הווילות מהגדולות בישראל

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 10:49

משרד השיכון והבינוי ורמ"י הודיעו על הארכת מועדי המכרזים ב"רקפות", שכונת צמודי הקרקע החדשה בבאר שבע. מדובר בהזדמנות ליזמים ובונים פרטיים לרכוש קרקעות לבניית צמודי קרקע ובנייה רוויה נמוכה

אדריכל מתכנן בניית בית פרטי. ShutterStock
אילוסטרציה: בית פרטי/ShutterStock

חולמים לבנות את הבית של עצמכם? לכו על זה: משרד השיכון והבינוי ורשות מקרקעי ישראל הודיעו בימים האחרונים על הארכת מועדי המכרזים לרכישת קרקעות לבנייה בשכונת רקפות בבאר שבע.

באתר רמ"י מופיעים כיום שני מכרזים לבניית למעלה מ-250 צמודי קרקע בבנייה עצמית (חלקם עם עדיפות לבני מקום) ובנוסף מופיע מכרז לבניית 682 יח"ד בבנייה רוויה. מדובר במכרז במסגרת תוכנית דירה בהנחה, כאשר מחצית מהדירות ימכרו בהנחה משמעותית לזכאים במסגרת התוכנית הממשלתית ומחציתן ישווקו בשוק החופשי.

בעיריית באר שבע קוראים ליזמים ולבונים הפרטיים להשתתף במכרזים ומציינים כי רשות מקרקעי ישראל שיפרה את תנאי המכרז וההתעניינות מצד היזמים גוברת.

שכונה חדשה עם אלפי וילות ומבני בוטיק

שכונת "רקפות" היא אחת משכונות הווילות הגדולות ביותר שנבנות היום בישראל. עם השלמתה היא תכלול למעלה מ-4,000 יחידות דיור, 2,600 מהן בתים צמודי קרקע, 750 יחידות בבנייה מדורגת, וכ-800 יחידות בבנייה רוויה עד 6 קומות שייבנו בדופן השכונה על שדרות רגר.

השכונה נבנית במסגרת הסכם הגג ולמרות ששיווק הקרקעות טרם הסתיים, חכ"ל - החברה הכלכלית לפיתוח באר שבע כבר החלה את עבודות הפיתוח ובקרוב יחל התכנון של מבני החינוך והציבור השונים ועבודות פיתוח לפארקים ציבוריים וגינות נוי כך שראשוני הדיירים יאכלסו את השכונה היא כבר תספק להם איכות חיים ואת כל השירותים הנדרשים בשכונה חדשה.

השכונה ממוקמת מאחורי אצטדיון טרנר, בצפון מערב באר שבע ובמרחק כמה דקות בלבד מהשכונה נמצאים פארק ההייטק בלב רובע החדשנות, המרכז הרפואי סורוקה, אוניברסיטת בן גוריון, מרכזי מסחר, בילוי ופנאי, תיאטרון ומוסדות תרבות מובילים.

הדמיה: שכונת "רקפות" בבאר שבע. יח"צ,
הדמיה: שכונת "רקפות" בבאר שבע/יח"צ

השכונה שתוכננה על ידי מליס אדריכלים מתאפיינת בתכנון המתחשב בטופוגרפיה ובסביבה הטבעית, בדגש על שמירה על ערכי הטבע והנחלים הקיימים ושילובם בשטחים הציבוריים הפתוחים של השכונה. התכנון כולל שימור מבנים עתיקים במרחב הציבורי ובנייה דו-מפלסית התואמת את מבנה השטח. העצים שיינטעו יהיו מותאמי אקלים, נותני צל, מהירי צמיחה, מתוך כוונה להפוך את הרחובות למוצלים ומזמינים לשימוש הולכי רגל ורוכבי אופניים.

לצד מגורים, יוקמו בשכונה מוסדות חינוך לילדים מהגיל הרך ועד לתיכון במוסדות מתקדמים. כמו כן יוקמו מרכז קהילתי ומרחבים קהילתיים, פארקים וגינות ציבוריות, שייתנו מענה למגוון הגילים בכל הקשור לחוגים ולפעילות העשרה.

את ההצעות למכרז ניתן להגיש עד 17 ביוני 2024 באתר רשות מקרקעי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully