וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במיקום הכי לוהט: רובע המגורים החדש בגלילות מתקדם בצעדי ענק

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 10:16

בעלי הזכויות במתחם פי גלילות מתקרבים למימוש: קיבלו הזמנה להגיש בקשה להתאגד כקבוצה ולמנות גורם מייצג לצורך הקצאת הזכויות במסגרת התכנית, שתכלול כ-17,000 יחידות דיור עם מאות אלפי שטחי תעסוקה ומסחר

קרקע לבנייה. ShutterStock
קרקע לבנייה/ShutterStock

מתקדמת בצעדי ענק: מתכננת מרחב תל אביב, גילי נועה טסלר, פרסמה הבוקר (א') באתר רשות מקרקעי ישראל הזמנה לבעלי הזכויות בתכנית "רובע גלילות", להגיש בקשה להתאגד כקבוצה ולמנות גורם מייצג במסגרת הליכי איחוד וחלוקה בתכנית תמ"ל 3007 - "רובע גלילות".

על פי ההודעה, בעלי הזכויות אשר מקרקעיהם כלולים ברשימת הגושים והחלקות בתחום התכנית יכולים להגיש בקשה להתאגד כקבוצה ולהיות מיוצגים ע"י גורם מייצג לצורך הקצאת הזכויות במסגרת התכנית. מתכננת המחוז מדגישה כי בנוסף לסמכות לקבוע את תחום האיחוד והחלוקה כאמור לעיל, הרי שגם הסמכות לאשר את טבלאות ההקצאה נתונה לותמ"ל. מטרתה היחידה של הזמנה זו היא לייעל את הליך עריכת טבלת ההקצאות שתוגש ע"י עורך התכנית לאישורה של הותמ"ל במסגרת תמ"ל 3007.

תכנית פי גלילות כוללת כ-17,000 יחידות דיור עם מאות אלפי שטחי תעסוקה ומסחר. לאור העובדה כי מדובר בתכנית ותמ"לית (שמקדמת המועצה הארצית לתכנון ובניה) עם אינטרס לאומי לקדמה, אזי אישור התכנית צפוי להינתן בתוך כשנה.

קריאה אחרונה לבעלי הזכויות במתחם

לדברי עו"ד יוסי מוסרי ועו"ד מורן חביב: משמעות ההודעה עבור אלפי בעלי הזכויות היא קריאה אחרונה לקבל זכויות במשותף עם בעלי זכויות אחרים ולא בפיזור. אם ניתן ללמוד ממקרה שדה דב, הרי שיוזמה דומה של מתכננת המחוזי הוכתרה בהצלחה גדולה למי שביקש להשתבץ יחד ובכך מנע חלוקה של זכויותיו למספר בנינים/ עם בעלים זרים.

השמאי גיל לזר, המתמחה בקרקעות במתחמי תכנון והיטלי השבחה, אומר כי יחידות קרקע במגרשים לא מאורגנים מקבלים ערך הנמוך בכ-30-35 אחוזים פחות מאותן יחידות קרקע במגרשי תמורה מאורגנים. כך, למשל, מחירי הקרקע במתחמים 2,3 בשדה דב שהופקדו לאחרונה על ידי רשות מקרקעי ישראל. מחיר הקרקע ששובץ למגרשי (פליטים/ פנטומים) של בעלי זכויות שאינם קשורים זה לזה, נמוך בלפחות 30-35 אחוז מאותה קרקע הנמכרת במגרשי תמורה שבהם כל בעלי הזכויות מיוצגים וקשורים בהסכמים לביצוע הפרויקט. בשדה דוב מדובר על פער בסביבות 700-800 אלף שקלים ליחידת קרקע ממוצעת.

עורכי הדין יוסי מוסרי ומורן חביב ממשרד עו"ד מוסרי & חביב העוסק בנדל"ן ובקרקעות בהליכי תכנון, המייצגים למעלה מאות בעלי זכויות בפי גלילות ועוד אלפים בחוף התכלת, בשדה דב ועוד, ממליצים באופן דחוף למהר להתאחד בהסכם שיתוף שיבטיח שמירה על זכויותיהם. על בעלי זכויות להתארגן נוכח ריבוי הבעלים באותם מגרשים המצויים בהליכי תכנון מתקדמים.

עו"ד יוסי מוסרי ועו"ד מורן חביב. יח"צ,
עו"ד יוסי מוסרי ועו"ד מורן חביב/יח"צ

מטרת ההתארגנות לאיחוד בעלי הקרקעות בהסכמי שיתוף היא לגרום לכך שהבעלים יוכלו למקסם את זכויותיהם יחדיו במגרשי תמורה ספציפי ולהשתבץ במגרשי תמורה עם בעלי זכויות כמותם, המעוניינים בבניה ומיוצגים על ידי עורכי הדין. זאת, כדי למנוע שיבוץ רנדומלי במגרש תמורה עם מאות בעלי זכויות אחרים (חלקים לא בן החיים וחלקם לא מאותרים) ולהיגרר לפירוקי שיתוף במקרקעין, העלולים להוות עבורם דחיית מימוש, וברוב המקרים גם אבדן הקרקע בדרך של מכירה כפויה בהליכי פרוק שיתוף בבתי המשפט, תוך חיוב תשלומי מס שבח והיטל השבחה והוצאות כינוס.

בנוסף, ממליצים עוה"ד מוסרי וחביב לבעלי זכויות שטרם התאגדו, להצטרף לאלתר, לוודא שהם מיוצגים כמו שצריך ובמסגרת זו להצטרף לקבוצה גדולה כדי להימנע מפגיעה בזכויות ומפירוק שיתוף מאולץ. לדבריהם, התאגדות מבטיחה קבלת מגרשים לבנייה המיועדים רק לשותפים ולא לזרים ועל ידי כך מונעת את ההגעה למצב בו בעל קרקע תובע את שותפו האחר בפירוק שיתוף במקרקעין, מה שמאלץ אותו למכור את זכויותיו, ולשלם מס שבח כמו גם את היטל ההשבחה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully