וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולטימטום של ענף השיפוצים: "יש לכם שבועיים, או שנצא לשביתה"

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 9:25

מתכננים שיפוץ בתקופה הקרובה? יכול להיות שזה יתעכב. לראשונה מקום המדינה, התאחדות קבלני השיפוצים מציבים אולטימטום לראש הממשלה: "אם לא נקבל את מה שמגיע לנו תוך שבועיים נכריז על שביתה כללית בענף השיפוצים"

שיפוצים. ShutterStock
שביתה בענף השיפוצים?/ShutterStock

התאחדות קבלני השיפוצים מכריזה על מאבק להצלת ענף: בהמשך לקמפיין פרסומות נרחב, בימים האחרונים נשלח מכתב עם אולטימטום לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו: "אם לא נקבל את מה שמגיע לנו תוך שבועיים, נכריז על שביתה כוללת בענף השיפוצים לראשונה מקום המדינה".

התחושה אצל קבלני השיפוצים היא שהענף מופקר הלכה למעשה מתחילת המלחמה, ללא זכאות לקבלת עובדים זרים, ללא היתרים לענף לכניסת עובדים פלסטינים, כמעט ללא עובדים כלל. לדבריהם המצב הנוכחי חייב להסתיים, כאשר "ההתעלמות הגורפת מראש הממשלה גובלת בהפקרות כלכלית ואישית לאלפי משפחות אשר מתפרנסות בתחום".

במכתב שנשלח לראש הממשלה, הכוללת פנייה האישית אשר צורפה למכתב על ידי ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים נכתב כי: "לא נותר לנו ברירה. זו המלחמה על הבית והפרנסה שלנו - לאור התעלמות גסה וללא כל פתרון אשר מוצע לנו כבר למעלה משבעה חודשים, לא נותר לנו אלא להודיע כי במידה ולא יענו דרישותינו בשבועיים הקרובים נשבית את כלל הענף, כולל בתים ומבנים שניזוקו בעוטף ובצפון, עצירת שיפוצים למוסדות חינוך גני ילדים, בתי ספר ובתי חולים. עצירת מכרזים וללא קבלת עבודות כלל".

ענף השיפוצים מאיים בשביתה כללית. התאחדות השיפוצים,
ענף השיפוצים מאיים בשביתה כללית/התאחדות השיפוצים

מאז ההגבלות על כניסת העובדים הפלסטינים, ענף השיפוצים נמצא במשבר, שכן נכון להיום אין אפשרות להעסקה של עובדים זרים בענף דרך תאגידי כח אדם. על כן, הנהלת התאחדות קבלני השיפוצים נאבקת מול הממשלה מתחילת המלחמה על היכולת לקבל עובדים זרים בהעסקה ישירה ולהקצות לפחות 15,000 עובדים זרים לענף השיפוצים, ובנוסף להקצות הכשרת עובדים ישראלים במיידי. סיב ממשיך לזעוק בחודשים האחרונים כי "המדינה עודדה אותנו להעסיק עובדים פלסטינים בטענה שזה אינטרס לאומי ועכשיו היא זורקת אותנו ללא יכולת חוקית להעסיק עובדים זרים".

סיב הדגיש לאחרונה כי "יש רק שני פתרונות אפשריים להצלת ענף השיפוצים בישראל", וקרא למקבלי ההחלטות להיוועץ בהתאחדות כגוף היציג של ענף השיפוצים בישראל, על מנת להשיג פתרון שיאפשר המשך קיום של ענף השיפוצים לפני שיהיה מאוחר מידי.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully